/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vandspare bruser
Fra : bhermann
Vist : 1409 gange
100 point
Dato : 31-10-06 20:06

Jeg har købt en Grohe håndbruser. Der følger en lille vandsspare-dimmer med, som man kan montere i bruseren. Det er jo ikke helt samme fornemmelse at stå under, men man vil jo gerne spare på de dyre dråber.

Men hvor meget vand sparer man rent faktisk ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-10-06 21:43

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 31-10-06 23:20

Tag tid på dit brusebad - og noter tiden.
Mål hvor mange spande vand, du kan fylde med bruseren MED og UDEN sparedimmer på den tid.
Så skulle du være overbevist.
mvh
pbp

Du kan jo bruge koldt vandt til spandetesten, så blir det ikke så dyrt.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 01-11-06 06:53

Er de 7% en standard ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-11-06 18:56

Ja min standard

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 02-11-06 19:38

Altså ifølge DongEnergy

".......Og brug vandbesparende brusehoveder og armaturer også ved køkken- og håndvaske. Hvis du bruger en sparebruser, kan du spare både vand og energi. Faktisk kan du mindske vandforbruget til 1/3."

http://www.dongenergy.dk/privat/spar+energi/sparetips/spar+paa+det+varme+vand.htm

Ziggy99

Kommentar
Fra : XeraX

Dato : 12-12-06 09:15

7% ? Den har jeg endnu ikke hørt

Mit bedste råd er at smide din "dimmer" ud.

Derefter bader du som du plejer mens du husker på at spare på vandet.
Det kræver altså så mange liter at skylde sæben af så hvis du bruger vandsparer skal du bruge længere til = lige så meget vand som uden "dimmeren".

Mange sparebrusere virker på den måde at de forstøver vandet mere hvilket dybest set betyder at du får flere dråber der tilgængæld er mindre. Men husk på at du stadigvæk skal bruge en hvis mængde vand til at skylle sæben af.