/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Impotens
Fra : Rosalill
Vist : 1089 gange
100 point
Dato : 31-10-06 15:08

Jeg har mødt en dejlig mand, som har problemer med følsomheden i sin penis, vi kan godt gennemføre samleje, selvom han taler om impotens. (måske anvender han medicin til dette...men har endnu ikke sagt det, det er stadig så nyt og skrøbeligt - og ja jeg ved godt at vi skal have det på det rene inden længe, der skal bare lige lukkes helt op for problemet)

Problemet er at han meget sjældent får orgasme.

Jeg ved hvilke og hvormange årsager, der kan forårsage problemerne. Det jeg er usikker på (og et eller ander sted også frygter) er om det nogen sinde vil lykkes, at gennemføre et almindeligt samleje igen. Det vil det selvfølgelig hvis problemet er af psykiske årsager, men efter sigende skulle han have haft dette problem i et stykke tid. Anderledes ser det ud hvis problemet er åreforkalkninger og dårlig blodgennemførsel. Vil det så kunne ændre sig med medicin for dette problem?

Måske er der andre som har nogen erfaringer med emnet og kan berolige mig med mere viden. Så min beslutning om vores videre bekendskab ikke bliver taget i panik.

Rosalill

Kommentar
Fra : chrispigen

Dato : 31-10-06 15:14

Hm... altså... kommer han?
For når man snakker om orgasmer er det ikke hver gang det sker, det er faktisk "normalt" at man ikke får orgasme hver gang..
Det kan være det er psygisk at det påvirker ham, som du siger selv, har du ikke helt taget hul på "bylden", måske var det en god ide, inden du bekymre dig for meget, at spørge ind til hans "lille" problem.

En god snak ville nok ikke skade, så kan i altid tage den derfra...

Held og lykke..

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 31-10-06 15:36

Hej chrispigen

Vi har talt om problemet, derfor ved jeg også at det ikke er et nyt opstået problem og han er selv inde på at det handler om blodtilførslen. Hvorfor jeg kan have en mistanke om at han tager medicin for at kunne gennemfører samleje. Hvis det er problemet er det jo en læge vi skal tale med i første omgang.

Problemet er at han ikke kommer, han kan godt gennemføre og nyde samlejet i en rum tid.

Vi har været inde omkring problemet, men jeg har stadig en masse uafklarede spørgsmål, der skal vendes. Og ja selvfølgelig har du ret i at der skal tales mere om det, men i første omgang har jeg selv ladet det være lidt. Det er jo ikke helt unormalt at man lige skal lære hinanden at kende lidt før præstationsangsten aftager. Hvilket vi også har talt om.

Men jo længere tid der går jo mere kan jeg mærke at det påvirker min frygt for problemet og min manglende viden om emnet gør det heller ikke mindre angstprovokerende. Derfor disse spørgsmål før jeg mødes med ham næste gang.

Kommentar
Fra : chrispigen

Dato : 31-10-06 15:56

ok... jeg er ikke en ekspert på området, men præstations angst er noget jeg også har oplevet med en af mine exér.. og der gik faktisk lang tid før det gik over... måske burde i søge læge, hvis det er vedvarende..

Snak med ham om der er noget der gør ham nervøs eller der er tanker omkring jeres samleje der påvirker ham..

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 31-10-06 16:06

Ja angsten er jo også selvforstærkende, hvis man er urolig for hvad det handler om varer det selvfølgelig længere. Og det irriterer ham og han har tænkt på at det føles som om der ikke tilføres blod nok.

Vi har talt om at han skal tale med lægen, og jeg har også spurgt til om han har fået bestilt tid. Den bedste måde at fjerne en angst er vel at finde ud at hvad problemet er, også gå ud derfra. Men man kender jo også til, at det er svært at gå til lægen for at høre om den knude man kan mærke i brystet skulle være kræft, bare tanken om at man kan dø af det er nok til at man ikke ønsker at høre om det. Derfor vil jeg gerne høre mere om problemet før jeg presser yderligere.

Men tak for din hurtige reaktion. Hvor lang tid gik der for din exer før han blev tryg i situationen?

Rosalill

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 50 point
Dato : 31-10-06 18:33

Kan han komme hvis han onanerer??? hvis ja ser det jo ikke ud til at der er noget galt med ham i det omfang ???
Det kunne jo være at i skulle lade tiden komme til hjælp .....Det er jo nu ikke bare bare for os mænd at skulle vænne sig til et nyt forhold,selv om vi ofte er nogle "fandens karle" når vi snakker sammen over en kaffe ..
Prøv at finde ud af hvad som hidser ham vildt op og tag det derfra ...måske hjælper det også???

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 31-10-06 19:25

sverola

Tak for dit svar. Jeg kan sagtens forstå hvis det til dels også handler om at vænne sig til et nyt forhold, denne følelse kan sikkert også forstærke problemet og så kan man vel forvente at det vil gå over efterhånden.

Mener du at hvis han kan komme en gang imellem så er der ikke noget at være nervøs for, så skulle der ikke være nogle fysiske problemer.
Hvis jeg skal tro hans ord og hvad jeg kan mærke, så tænder han helt vildt på mig. Men derfor er det da en meget god ide at spørge endnu mere ind til hans fantasier, det kan jo være at jeg endnu ikke har hørt de mest saftige fantasier.

Nu har jeg forstået det sådan at et af symtomerne på impotens også er for lidt følelse omkring glansen. Han har selv talt om at være for slap, men det har jeg nu ikke rigtig oplevet som noget synderligt problem. (eller bliver man ved med at have en syttenårigs styrke, i sin egenopfattelse?...smiler)

Min viden omkring de fysiske skavanker og disses følger, er bare så begrænset at jeg bliver nervøs og har brug for mere viden.

Jeg vil bestemt ikke udelukke at det kan være en psykisk barriere, og ser ikke noget problem i det så. Men jeg må indrømme at jeg også er begyndt at høre på de signaler han også sender om fysiske skavanker, med viden om at det også kan være symptomer på hans egen præstationsangst omkring et nyt samliv og sine sexuelle præstationer.

Mvh Rosalill

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 31-10-06 19:36

Det er jo med vi mænd at gamle bliver vi jo aldrig????!!!! (efter vores egen opfatning)
Men få en go middag -tag et par glas med vin -snak om lyst og fantasier og gå videre derfra .........
Jeg tror ikke at manden fejler noget helt alvorligt...
Da jeg var 17 skulle jeg passe på ikke at tisse mig under hagen -------nu er det træskoene jeg må holde øje med

Held og lykke fremover

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 31-10-06 20:06

Tak for det sverola.

Jeg synes da heller ikke jeg har set nogen gamle/ældre mænd i dette land, men der er godt nok mange der går rundt med våde træsko.

Godkendelse af svar
Fra : Rosalill

Dato : 28-01-07 16:59

Tak for svaret sverola.