/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kernel_stack-inpage-error
Fra : engholm2
Vist : 388 gange
400 point
Dato : 30-10-06 20:31

Hej med jer. Håber virkelig i kan hjælpe

Købte for 1 år siden en ny computer som jeg selv samlede (har gjort det mange gange før uden problemer). Har købt 2 x 512 mb ram, Geforce 6800 grafikkort, 3400 Mhz AMD Athlon, 200 Gb Maxtor og DVD-brænder.

Problemet er at jeg bliver ved med at få blå skærm når jeg har arbejdet noget tid med computeren eller næsten med det samme hvis jeg f.eks kopierer data mellem mine drev. På den blå skærm står følgende:
Kernel_stack_inpage error 0x00000077 (0xc0000185, 0xc0000185, 0x00000000, 0x04f87000)

Jeg har forsøgt at løse problemet ved at læse om fejlen på microsofts hjemmeside, men bliver ikke rigtig klogere. Har prøvet at disable system cashing i bios men uden held.

Har købt hardwaren 3 forskellige steder så ingen vil se på den samlede maskine for mig. Har dog fået ombyttet bundkort, CPU, grafikkort og begge ramblokke uden effekt.

Hvis jeg kører med begge ramblokke samtidigt bliver systemet meget ustabilt og fryser hurtigt, men kører jeg blot med en af blokkene (uafhængigt hvilken) kan computeren anvendes i længere tid (1-2 timer) hvis man kun bruger nettet, indtil den pludselig lukker ned og den blå skærm popper frem.
Memtest finder ingen fejl på mine ram.

Har næsten opgivet at løse problemet men prøver lige en sidste gang da det er dybt frustrerende.

Håber i kan hjælpe.

Mvh Morten

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-06 20:53

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315266

Hvis man kigger på den anden fejlkode inden i parantesen kan du se at 0xC0000185, or STATUS_IO_DEVICE_ERROR: improper termination or defective cabling of SCSI-based devices, or two devices attempting to use the same IRQ, Eller på dansk: fejl ved termination eller kabler af scsi enheder (har du nogle af dem?) Eller at 2 enheder bruger den samme IRQ . Hvad har du af indstikskort onboard enheder udover grafikkort?

Bruger du opdaterede drivere til bundkort og andre enheder? Sidder dine drev på samme ide kontroller?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-06 20:55

Og er bios opdateret?

Kommentar
Fra : engholm2

Dato : 30-10-06 21:22

Har opdateret bios men det hjalp ikke.

Mener ikke at have nogle SCSI enheder og forstår ikke hvad de mener med fejl ved terminering af kabler. Har kun 1 grafikkort i AGP porten. 1 DVD brænder på IDE2, 1 80 GB harddisk på IDE1 og min 200 Gb Maxtor på SAT samt 1 diskettedrev på den dertil hørende port (kan ikke huske navnet . Hvordan ser jeg om der er konflikt med IRQ?? I min windows system kan jeg ikke se nogle konflikter når jeg ser under hardwareprofiler.

Mvh Morten

Kommentar
Fra : engholm2

Dato : 30-10-06 21:25

Der skulle stå SATA i stedet for SAT

Kommentar
Fra : engholm2

Dato : 30-10-06 21:26

og bruger opdaterede drivere over hele linjen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-10-06 21:42

Visse hardwaredrivere kan være årsag til en sådan konflikt.
Simpleste måde at fejlfinde på er, at deaktivere alle de drivere der kan deaktiveres og så sætte dem på igenmed genstart imellem. Suurrt , men nok nødvendigt.
Det store problem er at man ikk ekan se at det er en driver der blokerer og derved kan skabe problemer for en helt anden enhed.
Der findes et indbygget program der hedder Verifier( Kaldes fra Kør), men jeg har kun haft helt med anvendelsen på Windows 2000 ikke på XP hvoor det virker mere automatiseret, men ellers kan man bruge det til test af drivere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-10-06 21:44

Problemet undgåes nemmest ved at installere windows uden at installere drivere og når det kører som det skal tager eman en enhed ad gangen. Lydkort er ofte årsag til problemer.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-06 01:17

Nu står der jo osse at det kan være RAM fejl eller motherboardfejl. Men det ser jo grangiveligt ud til at du har checket næsten alt! Var det samme type RAM du fik ombyttet til? Det kan jo være et kompatibilitetsproblem der? eller med dit andet hardware og bundkortet! Har du været inde på bundkortets hjemmeside og set efter kompatibilitetsproblemer?

Og der er ingen gule advarsler under enhedshåndtering?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-06 01:23

Du kan bruge windows eget program systemoplysninger. Det ligger under tilbehør og systemværktøjer! Der kan du se under bl.a hardwareresourcer om der er IRQ problemer

Kommentar
Fra : engholm2

Dato : 31-10-06 09:49

Der er ingen gule advarsler under enhedshåndtering.
Har et ASUS k8V SE DELUXE motherboard og Kingston ram og de skulle passe sammen. Har som sagt fået byttet både motherboard og ram, men uden effekt på systemet.

Prøvede i går at installere windows xp pro på min gamle harddisk, som sidder på IDE1 og det ser indtil videre ud til at jeg ikke får den blå skærm mere. Før bootede jeg op på min SATA disk og her hjalp geninstallering af windows ikke, så skal måske bare køre styresystemet fra min IDE1 disk og så bruge min SATA disk som sekundær.

Kører dog stadig kun med en RAM blok på 512 Mb. Sætter jeg 2 x 512 mb i maskinen bliver den meget ustabil og fryser under opstart af windows eller lige efter opstart. Kan dog anvende hvilken som helst af de 2 RAM blokke så længe de bare ikke er tilstede på samme tid. Det var præcis på samme måde hardwaren opførte sig inden jeg fik den ombyttet. Er ved at blive sindssyg over maskinen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-06 11:45

Jeg gætter på, at du har onboard lydkort, prøv at deaktivere det i BIOS selv om jeg fornemmer at du helst il gå uden om mit indlæg.

Kommentar
Fra : engholm2

Dato : 31-10-06 11:58

Hej BjarneD. Var ikke meningen at gå uden om dit indlæg Har forsøgt at installere driverne enkeltvis som du beskrev, men havde på det tidspunkt tilsluttet min IDE1 disk og der kom derfor ingen blåskærm som beskrevet ovenfor. Men du har helt ret i at jeg har et onboard lydkort. Jeg prøver at deaktivere det i bios når jeg kommer hjem fra arbejde. Tror du det kan give de problemer med mine RAM??

Mvh Morten

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-06 12:09

Jeg trror at RAM problemet er et selvstændigt problem, men man kan aldrig vide fordi tingene hænger sammen og derfor er det ofte det nemmeste at købe et færdigt sæt hvor producenten har testet konfigurationen.
Problemet er nok i virkeligheden Windows, og MS har da også den opfattelse at alle andre i branchen må indrette sig efter dem.
Første gang jeg oplevede noget tilsvarende var jeg parat til at ombytte hardwaren, men stædighed fik mig til at læse så mange artikler i MS knowlwdge base at jeg startede forfra og det lykkedes at få det til at virke fordi problemerne, der faktisk er den type konflikter som Tedd beskriver opstår fordi flere ting installeres samtidig, men du kan ikke se dem fordi irq konflikter er blevet meget mere komplicerede i takt med, at harwaren bliver mere avanceret og at vi puttermere og mere i.
Det e rjo også derfor USB er så effektivt fordi det bliver mere fleksibelt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-06 14:03

Hele dit problem have en sammenhæng med RAM problemet, men man skal ikke være blind for at andre ting kan have indflydelse.

Den fejl du får har jeg oftest set i forbindelse med fejl på harddisken, men som nævnt har jeg også oplevet at helt andre ting har været årsagen og det er fordi du mener at have tjekket det indlysende, at jeg syntes at du skulle have det med.
For ikke at lede dig helt på vildspor, men et eller andet siger mig at du må lave noget den ikke kan lide under installationen, selvfølgelig forudsat at dine RAM er kompatible med bundkortet.

Har du søgt hos ASUS http://support.asus.com/faq/faq.aspx?SLanguage=en-us

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-06 14:38

Tjah! Du kan da forsøge og hente de sidste nye VIA drivere her http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=420&OSID=1&CatID=1070 og se om det hjælper!

Min erfaring med winxp og via chipset er desværre bare dårlige!

Skulle ikke undre mig at alt virkede hvis du havde et nvidia baseret motherboard!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-06 14:39

Har du prøvet at køre med konservative settings i bios?