/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha 4 gear kobling
Fra : Stephan90
Vist : 275 gange
20 point
Dato : 30-10-06 17:42

Hvordan indstiller man præcis koblingspladerne?
Og hvorfor tar kickstarten kun ved hver anden gang?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-10-06 18:53

Først lukker man sine tidligere spørgsmål, hvis man har fået et brugbart svar.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 30-10-06 19:26

Har du haft den skilt af.... ?

Kommentar
Fra : Stephan90

Dato : 30-10-06 22:10

Ja jeg har!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-10-06 23:10

Nu får du lidt vejledning, der svarer til 3 stjerner, i dit andet spørgsmål.
Koblingspladerne stilles ikke i koblingen, men i skruen udenfor i koblingsskjoldet.
Pladerne må bare ikke være alt for slidte/tynde, når du ser på den adskildte kobling, det kan du måle med en skydelære, og se i thansen kataloget, hvor tynde de må være.
De 4 stjerneskruer som holder afstandsstykker og fjederne SKAL skrues helt i bund, så koblingen ikke glider, udkobling som bruges ved gearskift foregår kun ved at bestemme hvor langt koblingspinden trykkes ind, jo længere jo mere udkoblet.
Det var det.
VH Palle Hansen