/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Efterlysning af Alma
Fra : LilliSuper
Vist : 741 gange
100 point
Dato : 30-10-06 07:23

Godmorgen

Jeg vil hører om der er nogle der kan hjælpe mig da jeg ikke kan finde Alma Marie Knudsen Født 11 januar 1888 i Kisserup, Udby Sogn og hendes mand hed Lars Nielsen født den 15 marts 1884 og de havde 8 børn som jeg kun har navne på den ene af de børn er min mormor og hun er født den 5 maj 1915.

De lever jo desværre ikke mere og det gør min mor heller ikke ..

Venlig hilsen LillliSuper

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 30-10-06 08:22

Men, du har vel fundet Alma Marie Knudsen på http://www.arkivalieronline.dk
Kirkebøger, 1869-1891 Udby Sog, Tuse Herred, Holbæk Amt - opslag 89 ?

Ellers står der:
1. 1888 Januar 11
Alma Marie Knudsen
Døbt i Kirken 12 Februar
Forældre: Indsidder paa Kisserup Mark, Lars Knudsen og Hustru Sofie Pedersen (tallet mangler) Aar.
Faddere/vidner:
Niels Jeppesen Nielsens Hustru i Markeslev.
N.Jepp. Nielsen
Knud Gregers Knudsen, Boelsm. Hans Larsen af Kisserup.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 30-10-06 08:31

Og manden er i samme kirkebog opslag 36:

3. Marts 15
Lars Jensen Nielsen
i Kirken 11 Maj
Forældre: Træskomand Christen Jensen Nielsen og Hustru Ane Marie Hansen 28 Aar Kidserup
Faddere/Vidner:
Pigen Ane Marie Nielsen
Hmd. Niels Andersen Løserup
Gl. Anders Jensen
Ug. Anders Jensen Kidserup

Kommentar
Fra : LilliSuper

Dato : 30-10-06 08:41

Hej Præceptor

Nej det har jeg ikke , de oplysninger jeg har er fra min familie som heller ikke kender resten

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 30-10-06 09:05

Jamen, så er vi jo i fuld gang derudad nu

og i samme kirkebog opslag 164 af 1878 det ene forældrepars bryllup:

8. Ungkarl Kristen Jensen Nielsen af Løserup 25 Aar gl.
Pigen Ane Marie Hansen af Udby, 22 Aar gl.
Forlovere Niels Andersen Husmd. i Løserup
Ole Hansen Husmd. i Kidserup
Viet November 19 i Kirken

det andet forældrepars bryllup fandt tilsyneladende ikke sted i dette sogn.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 30-10-06 09:15

En folketælling fra 1880:

Holbæk, Tuse, Udby, Kidserup, Et hus, 54, FT-1880, C9314

Christen Jensen Nielsen 26 Gift Husfader Udby Sogn, Holbæk Amt
Anna Marie Hansen 24 Gift Hustru Do (her i Sognet)
Ellen Kirstine Nielsen under 1 år Ugift datter Do (her i Sognet)

Kommentar
Fra : LilliSuper

Dato : 30-10-06 09:55

Hej

takker mange gange

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 30-10-06 10:15

1831-1875 opslag 58

3. Født d. 4 Juni Christen Jensen Nielsen hjdbt d. 9 Juni i Kirken d. 3 Juli
Forældre: Hmd. Niels Andersen og H. Ane Christensen af Løserup 36 Aar gl.
Fadder: Pigen Ellen Jeppesen, ? Hans Pedersen, Jens Sørensen, og Hmd. Christen Knudsen alle af Løserup.
Vacc, 29 Juli 1859 af Ulldall

1831-1875 opslag 181

1. Født 6 Januar Ane Marie Hansen I Kirken d. 2 Marts
Forældre: Inds. Skræder Hans Peder Christiansen af Stadsledrede?
Hustru Karen Marie Olsdatter 28 Aar

Hmd. Jens Erichsens Datt. Marie Kirstine Jensen af Kidserup
Fadd: Hmd. Jens Eriksen, Hans Nielsen, Hmd. Hans Olsen alle af Kidserup
vacc. 5/5 af ?

- og her vil jeg så holde inde med skydningen for denne gang

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 30-10-06 22:19

Der er problemer på AO, men her er to muligheder jeg ikke fik tjekket helt i morges:

En mulig Lars Knudsen fødsel/dåb:

I Udby Sogn, Tuse Herred, Holbæk Amt 1831-1875 opslag 57.
1. født d. 16de Marts
Lars Knudsen, Hjmdbt 29 Marts i Kirke d. 26 Juni
Forældre Knud Nielsen og Hustru Maren Larsdatter af Kidserup, 43 Aar

Pigen Kristine Jensen, Gmden Jens Eriksen, Hans Pedersen og Niels Pedersen alle af Kidserup.
vacc. 9 Juli 1853 af Uldall

En - måske spinkel - mulighed for Sofie Pedersens fødsel/dåb:
(Lars Knudsen og Sofie Pedersen bør tjekkes i FT 1890)

I Udby Sogn, Tuse Herred, Holbæk Amt 1831-1875 opslag 193.
11. Født d. 10 Decbr. Ane Christine Sophie Pedersen Døbt i Kirken 13 Februar 1859.
Forældre: Peder Jørgen Pedersen Gaardmand i ? og Hustru Karen Marie Jensdatter 32 Aar.
Fremb. af Pige Ane Margrethe Jensdatter
Fadd. Gmd. Lars Pedersen af ? Gmd. Gregers Pedersen, Gmd. H.P. Naur i ?
vacc. 29/7-59 af Uldall

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 02-11-06 14:44

Og efter tjek i FT 1890, har det vist sig at Ane Christine Sophie Pedersen fra Udby ikke var holdbar. Den rigtige Sofie skal findes født i Grevinge Sogn den 24 April 1846 og findes bl.a. også i flg. FT:

Holbæk, Ods, Grevinge, Odstrup Bye, et Huus, 6F2, FT-1850, C5367

Peder Larsen 37 Gift Inderste,fraværende,indkaldt til Krigstjeneste Do [her i Sognet]
Lucie Sørensdatter 34 Gift hans Kone Høiby Sogn,Holbæk Amt
Niels Pedersen 11 Ugift deres Børn Do [Høiby Sogn,Holbæk Amt]
Søren Pedersen 9 Ugift deres Børn her i Sognet
Karen Marie Pedersdatter 7 Ugift deres Børn Do [her i Sognet]
Ane Sophie Pedersdatter 4 Ugift deres Børn Do [her i Sognet]
Jens Pedersen 1 Ugift deres Børn Do [her i Sognet]