/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
netværkesharddisk eller server
Fra : simon15
Vist : 703 gange
30 point
Dato : 29-10-06 15:22

hey
hvad er forskellen på en netværkesharddisk og en server
for jeg har tinkt mig at lave en cs server på en netværkesharddisk men skal lige sprøve om man kan

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 29-10-06 15:28

følger med ....

Kommentar
Fra : me67

Dato : 29-10-06 15:29

ditto

Kommentar
Fra : simon15

Dato : 29-10-06 15:35

er der ikke ogle af jeg der kender forskellen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-10-06 16:06

Jo en netværksserver er i realiteten en PC med op til flere lagerenheder, der er opsat som server.
En netværksdisk er en enkel harddisk i et kabinet, med en styreenhed, så den kan tilsluttes netværket. Her er der også en processor i miniformat, som er i stand til (i de fleste tilfælde) at fungere som server.
For at få tilgang til disse, ude fra nettet, skal de helst sidde bag en statisk adresse. Det gør det ihvert fald langt nemmere at få kontakt med den.
Netværksharddiske findes i flere udformninger.
Iomega har en, der kan fås i flere størrelser (GB)
Linksys har en, NSLU2 som kan tilsluttes 2 USB diske.

Kommentar
Fra : simon15

Dato : 29-10-06 16:15

severino

ved du om man kan opsætte en netværks harddisk så den kan køre som en counter strike server

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-10-06 16:24

Her snakkes der også om server:
http://www.kandu.dk/Spg95259.aspx

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-06 17:06

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 30 point
Dato : 29-10-06 21:21

Jeg skal ikke kunne sige det, men jeg mener at det nok er for stor en mundfuld for dens interne OS.
Den er jo mest basseret på, at fungere som en slags fileserver.
Mig bekendt, så kræver spillet en del kræfter, da det er et mere eller mindre konstant flow af data, der skal leveres ud til hver af spillerne.

Kommentar
Fra : simon15

Dato : 31-10-06 18:40

okay takker serverino

men kender du en ande måde at havde en server kørene på unden au det tager hvor meget strøm men det må godt tage noget strøm håber du vil svare på mit ande spg

Godkendelse af svar
Fra : simon15

Dato : 10-11-06 18:17

Tak for svaret severino.