/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Kryptering af trådløs bærbar
Fra : Pyt
Vist : 732 gange
40 point
Dato : 29-10-06 07:21

Hej alle Jer, med den rigtige - know how.

Hvordan krypterer jeg min trådløse bærbar Pc , så ingen andre kan "snage" i hvad jeg arbejder med på Pc'en .
Jeg håber på hjælp og en nem "Opskrift " på det.

MHV. Ernst Lillienskjold ( PYT)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-10-06 07:40

Det er hele dit netværk du skal kryptere. Hvordan kommer du på nettet?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-06 08:33

hvis du har tdc ligger der en løsning her:
http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=1039

andre udbydere har vel samme tilbud og hjælp hvad det angår

og så lige et ps... du har ubesvarede spørgsmål liggende som det måske er en god ide enten at følge op på eller acceptere

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-10-06 11:02

Kommer du på nettet gennem din egen router???

Hvis det er din egen router:
Tillad kun din pc at komme gennem Routeren (MAC adresse)
Kryptér forbindelse mellem router og den bærbare. (WEP Wpa)
Vis ikke routerens navn på nettet.
Gå aldrig ind på en åben wireless forbindelse, som du ikke kender.
Så er du rimelig sikret.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-10-06 11:33

Pyt er du stadig med her ellers skal du ikke have krypteret dit netværk. Det er jo ikke let at hjælpe før vi ligesom ved hvad for isenkram du har

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-06 12:06

Dette er gratis, har du brug for hjælp til at installere det så send en PM
http://www.ce-infosys.com.sg/CeiNews_FreeCompuSec.asp

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-06 12:57

Citat
du har ubesvarede spørgsmål liggende som det måske er en god ide enten at følge op på eller acceptere

Og et par år tilbage i tiden endda.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 40 point
Dato : 29-10-06 14:59

Det kan godt være at du siger "PYT" med det, men hvis du mener at du vil være seriøs her på KANDU, så må du se at gøre noget ved det, og reflektere de spørgsmål som du har stillet, som:

1) 29-10-06 40 Kryptering af trådløs bærbar (6) Bredbånd
2) 11-01-06 90 ikoner med farve bag skrift (16) Skærme
3) 14-02-04 40 opgradering af bundkort (5) Bundkort

Vi plejer at have en stor tålmodighed her på KANDU, men den rækker ikke evigt, hvis vi får den fornemmelse at man råber i skoven!

Så se at få afklaret dine gamle spørgsmål (også)!!!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-10-06 16:07

Held og lykke med din kryptering.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-06 16:11

Ak ja, hvor svært kan det være at svare.
Men måske igen en, der bare venter på at svaret bare dumper ned fra oven.

Godkendelse af svar
Fra : Pyt

Dato : 30-10-06 17:11

Tak for svaret severino.