/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Mikrofon
Fra : Junkmack
Vist : 292 gange
20 point
Dato : 26-10-06 20:32

Jeg har igennem en uges tid ikke kunnet få mit headset til at virke optimalt, - Lyden gå fint ind, både musik og på Skype (el. Messenger), - Men, - Jeg kan ikke få mikrofonen til at virke som den skal, - Det virker som om volumen er skruet helt ned, og for at modtageren skal kunne høre mine gyldne kommentarer over Skype skal jeg stort set sluge mikrofonen.

Jeg har, synes jeg selv, efterhånden prøvet hvad jeg har kunnet tænke mig til skulle være problemet :
- Jeg har købt nyt lydkort
- Jeg har købt nyt headset
- Jeg har forsøgt alverdens fixfaxerier under indstillinger
- Jeg har downloadet diverse opdateringer af drivere.
osv., osv.

Der vil blive sat stor pris på en løsning, hvis nogen skulle sidde inde med svar eller ideer.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 20:49

Har du et panel til at stille på her:
start>programmer>tilbehør>underholdning>LYDSTYRKE
For der kan man stille bl.a. microfonen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-10-06 20:58

hvis du følger E.c. råd kan di under indspilning avanceret sætte microfon boost med et flueben.
Hvis dette ikke er nok kan det skyldes at din PC har onboard lydkort disse onborad lydkort er ofte megete døve - sætter man et andet grafikkort i løser det næsten(har ikke været ude for at det ikek gjorde...) altid problemet med.,

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Junkmack

Dato : 26-10-06 21:03

Jeg har forsøgt mig med flueben, og indstillet volumen som e.c. anbefaler.
Jeg har selv tænkt det med onboard lydkort (vidste ikke det hed det :) idet jeg har slettet mit gamle lydkort før installation af det nye, - det resulterede i utrolig langsom grafik.
Ville selvfølgelig helst undgå at spendere yderligere, så hvis der er andre forslag hører jeg gerne på dem, - ellers står den jo på nyt grafikkort...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 21:12

har du husket at afprøve lyden i skype for eks ???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 21:14

Hvis du sletter dit gamle onbord lydkort - så kommer det som regel igen.........men du kan deaktivere det i enhedshåndtering (h-klik egenskaber> deaktiver)
Hvis du har andet sat i PCI portene så tag lydkortet ud og genstart - luk ned igen og sæt det i.

Kommentar
Fra : Junkmack

Dato : 26-10-06 21:20

Jeg har afprøvet lyden i Skype, og deaktiveret onboard lydkortet under enhedshåndtering.

Jeg er ikke helt sikker på hvad PCI-porte er? - Er det de slots hvor man sætter lydkortet i, så er der ikke noget andet, - men der står en hulens masse under systemenheder i enhedshåndtering, - er der evt. noget af det jeg skal deaktivere??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 21:34

Der skal stå en masse og du skal ikke bare deaktivere.
Men er nogen gule anmærkninger.

Ja de hvide PCI porte/slot/holder til bl.a. lydkort.

Kommentar
Fra : Junkmack

Dato : 26-10-06 21:41

Desværre ingen gule anmærkninger

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 21:56

Var du ind og kigge på det lydpanel som fylder 1/3 af skærmen.
Prøvede du at skrue op og ned for microfonen.

Kommentar
Fra : Junkmack

Dato : 26-10-06 22:02

Ja, det har jeg prøvet, uden effekt, - det hjalp ca. 1,5% da jeg aktiverede fluebenet ...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 22:06

Det lydkort har måske ikke den rigtige driver alligevel.
enhedshåndtering > h-klik > egenskaber > fanen driver > opdater driver og sørg for at den finder og bruger driveren som hører til det lydkort.

Kommentar
Fra : Junkmack

Dato : 26-10-06 22:45

Jeg er ved at forsøge mig med opdateringer fra Creative, tager en krig at downloade, - vender lige tilbage når de er installeret..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 22:47

Ok men jeg lukker for i dag om lidt.

Kommentar
Fra : Junkmack

Dato : 26-10-06 22:53

ok, tak for hjælpen Byd endelig ind med nyt en anden gang hvis du får lyst, - chekker lige opdateringen om snart...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-06 08:11

Hvad hedder det onboard lydkort der sidder i din pc. Hvis du ikke ved kan du downloade dette lille program. Det kan fortælle dig hvad for hardware der er i pcen.

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181

Der er links til producentens hjemmeside hvor man kan hente den rigtige og nyeste driver.

Da du har afinstalleret lydkortdriveren skrev du at det resulterede i langsom grafik. ???? Det lyder jo ikke rigtigt for det har jo ikke noget med lydkort at gøre men med grafikkort