/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Visualisere belysning ?? HJÆLP
Fra : nekjam
Vist : 450 gange
200 point
Dato : 26-10-06 18:11

Hej!

Er der nogen af jer der ved hvordan man kan visualisere belysning af f.eks en husfacade
om natten i photoshop? Jeg har forsøgt at finde en tutorial på nettet, men uden held!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-10-06 18:53

Der er nogle meget fine metoder i PS hvor du kan lave lyseffekter af den ene eller anden art.
Du går op i menulinien og vælger FILTER
Så Går du ned i drop down menuen og vælger RENDER og vælger i første omgang LIGHTING EFFEKTS.
Nu skal du prøve at "lege" lidt med de parametre som kommer frem. og se om du kan finde frem til lige den effekt du ønsker.
Brug evt. det punkt som hedder LENS FLARE senere...det er ikke sikkert du kan bruge denne i dit eksempel men prøv dig lidt frem.

Jeg mener jeg har nogle øvelser ude på mit arb. med netop lyseffekter, men det kan jeg evt. undersøge imorgen.

Foreløbig GOD fornøjelse og jeg håber du finder en løsning....ellers giver du lige en kommentar igen

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Kasper_Hviid

Dato : 19-01-07 18:15

Jeg er ikke helt sikkert på hvad det er du skal bruge? Hvis det bare er et billede af en husmur du skal bruge, er det nemmeste nok at tage et foto af en husmur med et kamera.

Hvis du vil lave en billig 3D-agtig render af en mur, er "Filter>Lighting Effects..." ganske rigtigt en god vej at gå. Du skal så starte med at tegne en Texture Channel af muren, som så bruges af Lightning Effects. Det kræver dog lidt arbejde at lære at bruge Lighting Effects ordentligt.

Vil du blot tegne muren i Photoshop, er der nogle airbrush-inspirerede teknikker der kan gøre dette lettere.

Eller vil du få et foto til at se ud som om det er taget om natten?