/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
det femte gear...fs1
Fra : katapouser
Vist : 516 gange
20 point
Dato : 25-10-06 22:25

hej...
hvordan fjerner man frigearet, så man kan få 5 gear?.(skal kun bruge den til race, så ligemeget med frigear) nogen der evt har gjort det?

og hvor kan man købe en kvali racertap til fs1?

har fået ombygget min fs1 til scootercylle, så skal ha bygget den lc..... så tappen skal holde til noget.

mvh sonny

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 26-10-06 17:29

1. Hvordan har du bygget den om til scootercylinder?
2. Hvordan vil du montere en vandpumpe på motoren?
3. Måske burde du smide dine penge ud efter en TZR istedet for. Den er allerede bygget til baner og store cylindre.

Kommentar
Fra : katapouser

Dato : 26-10-06 18:47

1: pindboltene er flyttet
2: monterer det på svinghjulet, samme måde som på en scooter..... da jeg har tilpasset en scootertænding.
3: ville jo da også være rart nok..... men det er da federe at ha en fs1... sådan jeg ser på det.... oldschool

Kommentar
Fra : lk78

Dato : 26-10-06 22:18

der findes en udgave af yamaha 4 gear som hedder rd50 og er fra tyskland (den er ulovlig i dk)
den er bygget med 5 gear og har karburater og membran til at sidde på cylinder. jeg har selv haft en for ca. 10 år siden. den gang kunne du købe tun osv ved protuna til den.
men du skal nok til tyskland for at finde en motor med 5 gear hvis de findes endnu.
mvh. morten

Kommentar
Fra : katapouser

Dato : 27-10-06 14:35

hej.
ja ved jeg godt.... har nemlig selv den model... også rd80.
men problemet ved den er at man ikke kna få en scootercylle der er vandkølet...... og Skal det være...

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 19-12-06 01:07

Der er slet ikke 5 gear i gearkassen.