/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvor kommer email fra?
Fra : wacher
Vist : 760 gange
500 point
Dato : 24-10-06 19:39

Selvom det sikkert er en nytteløs kamp så er jeg begyndt klage over at få tilsendt spam.
Jeg kigger efter hvor emailen kommer fra og sender en klage til udbyderen.
Jeg har fået en email jeg ikke lige kan gennemskue hvor kommer fra. Er der nogen der klan hjælpe?

Headeren er:

Received: by user5.cybercity.dk (mbox dko1562)
(with Cubic Circle's cucipop (v1.31 1998/05/13) Tue Oct 24 17:27:17 2006)
X-From_: info@dolphintele.net Tue Oct 24 12:59:42 2006
Return-Path: <info@dolphintele.net>
X-Original-To: wacher@dk-online.dk
Delivered-To: wacher@dk-online.dk
Received: from msafe1.cybercity.dk (msafe1.cybercity.dk [212.242.40.138])
   by user2.cybercity.dk (Postfix) with SMTP id BF8312869E2
   for <wacher@dk-online.dk>; Tue, 24 Oct 2006 12:59:41 +0200 (CEST)
Received: from cicero1.cybercity.dk ( cicero1.cybercity.dk [212.242.40.4])
by msafe1.cybercity.dk (MailSafe);
Tue, 24 Oct 2006 12:59:31 +0100
Received: from m1.dnsix.com (m1.dnsix.com [64.85.73.45])
   by cicero1.cybercity.dk (Postfix) with ESMTP id 8C836640378
   for <wacher@dk-online.dk>; Tue, 24 Oct 2006 12:59:22 +0200 (CEST)
Received: from [83.237.168.180] (helo=mailordercatalogues.com)
   by m1.dnsix.com with smtp (Exim 4.24)
   id 1GcK08-0004ci-52
   for info@dolward.com; Tue, 24 Oct 2006 03:59:20 -0700
Received: from 192.207.114.18
(SquirrelMail authenticated user info@dolphintele.net);
by mailordercatalogues.com with HTTP id Ab44qw9z017687660;
Tue, 24 Oct 2006 11:17:30 +0000
Message-Id: <Ph92Ag.squirrel@192.207.114.18>
Date: Tue, 24 Oct 2006 11:17:30 +0000
Subject: Canadian Online Drugstore
From: "Kourtney" <info@dolphintele.net>
To: <info@dolward.com>
User-Agent: SquirrelMail/1.4.3a
X-Mailer: SquirrelMail/1.4.3a
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
X-Priority: 3 (Normal)
Importance: Normal
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-NAS-BWL: No match found for 'info@dolphintele.net' (230 addresses, 0 domains)
X-NAS-Language: English
X-NAS-Bayes: #0: 6,45736E-093; #1: 1
X-NAS-Classification: 0
X-NAS-MessageID: 15258
X-NAS-Validation: {EAFA20E5-8E9D-430B-A18C-60E307237524}

Jeg mener at den burde komme fra 192.207.114.18 og slår jeg det op så er det
Naval Sea Support Center, Pacific og det virker usandsynligt at det amerikanske
militær skulle spamme så inden at jeg klager over at den amerikanske regering
spammer mig var det måske en god ide at spørge kandu så jeg er sikker

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-10-06 19:53

hvilken slags mail er det ?.............du skal ikke skrive adressen her.

men er det en hotmail / tdc mail / gmail eller hvad.

Der kan som regel spærres for det hos mailudbyderen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-10-06 19:59

Mailen kommer fra info@dolphintele.net så det er vel bare at blokere for den.
Jeg er fuldstændig enig i at det er et værre bøvl med alle de spam mails. Men et råd der måske kan bruges. Hav flere mail adresser

1 til at handle på nettet med. En eller anden gratis mailudbyder
1 til at surfe og bruge til registreringer af software (hotmail fx.)
1 til at sende mail til familie og venner og ikke andet

Sådan har jeg det og bliver en af de gratis mailadresser for behæftet opretter jeg da bare en ny og lader den gamle ligge uberørt hen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-10-06 20:06

Jeg så lige et andet lignende spørgsmål, hvor der blev anbefalet dette program:
http://www.spamfighter.com/Lang_DA/

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 24-10-06 20:22

Tak for indlæg. Jeg har spamfilter...men dem der sender spam er blevet dygtige til at få spam igennem og jeg er begyndt at klage over de spam mails der går igennem filteret ud fra troen på at de er de værste spammere der kommer igennem. De spammails der går i spamfilteret generer mig ikke. Det er dem der kommer igennem jeg vil bekæmpe. De fleste internetudbydere har en politik om at de ikke tillader udsendelse af spam og hvis jeg klager over at en af deres brugere udsender spam er det mit håb om at de får en advarsel eller bliver smidt ud.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 24-10-06 22:54

Jeg er bange vor at du opnår det modsatte ved at klage. Meget af det du modtager er afsendt automatisk af computere og mailadresserne er sammensat ved at sammensætte et utal af muligheder. Når du svarer fortæller du computeren at der virkelig findes en sådan mailadresse.
Nu øger du mulighederne for at modtage flere spammail. Gør som fijaja skriver og glem alt om at klage !

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-10-06 09:44

Der er spamfilter og der er spamfighter!

Når man bruger spamfighter og blokerer for en spammail, der har fundet vejen til indbakken, så lægges denne i en international database og bliver herefter blokeret for samtlige brugere af spamfightere - og hermed er dine kvaler løst. Du behøver ikke at gøre mere.

Spamfighter fås en en gratisversion, hvis eneste ulempe er, at der er en lille reklame for produktet med i dine afsendte mails. Hvis du vil undgå denne reklame koster det 200 kr. om året.

Og husk på, at jo flere, der bruger spamfighter, jo flere spammere får vi bugt med...

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 12:16

meget enig med grow - du oplyser blot at mailadressen er aktiv og opfordrer til yderligere spam - den dag man kan gøre noget effektivt ved det uden at noget som helst smutter igennem ligger desværre nok langt væk