/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mercedes C220 / 250 - fra '94
Fra : DragonDK
Vist : 1749 gange
100 point
Dato : 23-10-06 12:10

Hej jeg håber der sidder en eller anden med en masse gode erfaringer om en Mercedes C-klasse med diesel motor og automatgear - modellen fra '93-99.

Min gamle Citroen BX skal snart stedes til hvile, da den simpelthen ikke kan mere som pendlerbil. Jeg har nu forelsket mig i en Mercedes C220, evt. en c250. Men efter alt det påstyr der var omkring e-klassen og rust, vil jeg da lige sikre mig at der ikke er lignende problmer med C-klassen.

De biler jeg kigger på har selvfølgelig rendt omkring 500.000 km og er alle frikørte taxier. Jeg hælder mest til 220'eren pga. den relativ lave vægtafgift. I den forbindelse ville jeg nok overveje en 250 motor, ved en evt. udskiftning (den holder sig indenfor den tilladte effektforøgelse) ville den så ikke beholde den lave vægtafgift?

Jeg efterlyser råd og erfaringer ved køb af ovenstående, evt. hvis du selv har en du skal til og af med, så hører jeg da gerne om det

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-10-06 13:17

Ellers har je gen bil der er mindst lige så komfortabel

htp://saab.kortoververden.dk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-10-06 14:11

Jeg har ellers tidligere været inkarneret Mercedsfan. men jeg ville ikke købe en C-model, selv om det er en smuk lille bil.
E-klassen har ganske rigtigt haft nogen problemer med rust, men ikke så m,eget som C-modellen, og de er svage i den dyre mekanik også.
DieselC-modellen er bl.a kendt for at få problemer med brændstofpumpen...... og det koster 18-20000 at reparere det, det ved jeg ganske bestemt, for jeg kender en der arbejder på et aut. Mercedesværksted......han har dog købt en engrobil der billigt , og er i gang med at renovere den , for som han siger, det er en lækker bil, og han kan i det mindste få reservedele og reparationer relativt billigt, ellers ville han ikke turde binde an med den model.

Jeg ved ikke rigtigt, om mellem 5800 og 7200 (alt efter model) er relativt billigt i vægtafgift.

Men det koster de altså, dem der er fra før 1/7-97 .....dem med automatgear er dyrest fordi de er tungere.
Og jeg tror faktisk, at den store 250er motor også hiver den op i den tunge vægtafgiftklasse.

Efter 1/7-97 bli'r de lidt billigere fordi det er grøn afgift.

Den billigste Mercedes i ejerafgift er en C220 cdi, fordi den går noget længere på literen, den koster kun omkring 4000,- men den er så dyrere i indkøb.

mvh dova

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 23-10-06 18:42

Hvad er din mailadresse, så kan jeg sende dig en lille artikel fra BrugtRevyen.