/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Bedste printerkøb?
Fra : Moggi
Vist : 1826 gange
250 point
Dato : 23-10-06 08:48

Jeg skal købe en ny blækprinter der ikke behøves at kunne andet end at printe tekst og en smule grafik ud.

Det skal altså ikke være en multimaskine og den behøves ikke at have indstik til kort osv.

Spørgsmålet er så hvilken jeg skal vælge mht. pris på printer og patroner?
Faktisk er det vigtigste kriterie prisen på patroner og printer.

Lexmark må det ikke være. Jeg har haft to forskellige af disse. De havde det begge med at hvis de ikke havde været brugt i 14 dage, så var patronerne tørret så meget ind, at de nærmest var ubrugelige.

Jeg forestillier mig at en sådan printer kan fås for i omegnen af 300 kr.

Eksempel på et tilbud i en butik eller et link til et onlinekøb, samt begrundelse vil selvfølgelig være meget velkomment.

Mvh.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-10-06 09:01

Tja Det er svært at råde andre om printerkøb.
Hvor stort er behovet- antal pakker papir om måneden ?

fylder du selv patronerne ?

Hvor meget må den fylde?

Interface ?

I øvrigt er der normalt en sammenhæng mellem pris og kvalitet.
Du skal ikke forvente dig andet end store patronudgifter af en printer til 300 kr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 09:15

Ud på dit nærmeste genbrugscenter og find en......

En laserprinter vil være LANGT det billigste i drift - og skal du ikke lave fotos er en sådan langt at foretrække....

Det bør være muligt at finde en "brugt" HP3 eller 4 til den pris.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-06 17:24

en laserprinter kan du få for under ntude og den koster kke mg pulver, dog kun til sort/hvid for den pris

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 26-10-06 08:21

Der må da være bedre bud.. Den skal kunne printe lidt farver, så derfor er laser udelukket. Det er ok at den kommer til at koste lidt mere end de 300 hvis det skal være.. Jeg troede bare at man kunne få en printer for ca. det beløb når der ikke var andre krav.
Der skal printes i omegnen af ca. 50 sider om måneden, de fleste som ren tekst.

Mvh.

Accepteret svar
Fra : smik

Modtaget 125 point
Dato : 26-10-06 10:26
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-10-06 12:16

Jeg har handlet min sidste printer hos enavia, de har printere i alle prisklasser. Du skal købe via nettet, men bor du i nærheden er det muligt at afhente og derved spare forsendelsen.

Der er f.eks. denne http://www.enavia.com/dk/da/con/Products/Showproduct.aspx?ProductId=1011038

Men kig selv også her http://www.enavia.com/dk/da/con/Products/ProductFilter.aspx?HierarchyId=164 hvor der er mange.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-06 17:08

når du stiller spørgsmålet - Bedste Printerkøb - er det så udelukkende pris vi taler om eller er det også blækøkonomi.

Hvis det udelukkende er pris er det jo bare at finde ind i et supermarked eller lign. og købe på tilbud. Tit kan du få en printer til 299

Godkendelse af svar
Fra : Moggi

Dato : 26-10-06 19:32

Det bliver sådan en Canon Pixma. Den vil fint dække behovet og med de vanlige 2 års reklamationsret kan det ikke gå helt galt. Smik får pointene da han var først.

Mvh.

Kommentar
Fra : smik

Dato : 27-10-06 06:36

Takker. Håbber at du bliver glad for dig Canon Pixma printer..

Mvh smik