/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skrivebord er væk på bærbar
Fra : B_Jog
Vist : 398 gange
300 point
Dato : 22-10-06 21:51

HJÆLP

Min bærbar pc (acer Travelmate 2450) har efter ca 1 mdr. fra ny, fået den ide, at den ikke har nogen skrivebord.....

Når jeg starter op, så skriver den godt nok at windows starter op, og den kommer også frem med de tre "konto navne" der er oprettet.
Men uanset hvilken en jeg logger ind på, så gør den det samme :

opretter dine personlige indstillinger.....

Og når den så normalt skulle starte op med at vise skrivebordet, så er der ikke andet end selve pc´ens navn og logo.

Og eneste måde jeg kan få den til at vise bare en smugle, er ved at trykke Ctrl + Alt + Del

så kan jeg godt nok rode lidt rundt i de forskellige ting der er på pc´ en , men jeg kan faktisk ikke åbne nogle programmer overhovedet......

Hvad er der galt.... ???

Hilsen B_Jog

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-06 21:58

Sker der noget når du trykker på windowstasten.

Hvis startmenuen ruller op så gå over og sæt comp tilbage til et tidligere tidspunkt i gendannelses

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-06 22:23

prøv at systemgendanne til før problemet opstod - men vær sikker på at det ER før - i første omgang

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 22-10-06 22:35

Gå via START ind i KØR.

Se på det første faneblad under "STARTVALG" om der er en markering ud for:

"NORMAL START - INDLÆS ALLE ENHEDSDRIVERE OG TJENESTER".

Hvis ikke, skal du markere punktet og genstarte.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-10-06 22:46

Hvis dine exefil associationer er røget (det hænder), så hent og kør dette script http://www.dougknox.com/xp/fileassoc/xp_exe_fix.zip

Udpak og dobbeltklik scriptet, og sig ok til regeditor.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-10-06 22:50

Du kan også prøve dette script>
linje:195>i højre side>Restore Desktop Icons and Taskbar
klik på txt'en hent det ned på din pc og dobbeltklik på samme>ok

Læs hvad der står i toppen af siden.

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-06 07:47

Hmm der er da vist en rimelig almindelig måde at klare det på.
Ja jeg husker bare ikke hvor

Har du i din startsmenu en administrations mappe ?
Grunden til dine forsvundne ikoner kan være opdatering / installation.

Et sted er der vis ikoner på skrivebordet, det er et spørgsmål om at sætte et flueben.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-06 08:44

tjaeh natmaden - men det er vist ikke bare ikonerne
(de kommer igen hvis man højreklikke på skærmen og sætter flue i "vis ikoner på skrivebordet")

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-06 08:46

ps... systemgendannelse kan klares fra fejlsikret tilstand hvis det er muligt at komme videre ind på den måde......

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 23-10-06 09:14

B_Jog

Når du nu skriver, at du roder lidt rundt i de forskellige ting, der er på pc'en kan, du så gå i kontrolpanelet og klikke på "skærm"-ikonet?

Eller kan du evt. højreklikke på din skærm , hvor skrivebordet skulle have været, og se "Egenskaber"?

I begge tilfælde kan du jo så vælge fanekortet: "Skrivebord" og så der merkere det punkt der hedder:
Windows XP.

Eller det har du måske prøvet

mvh max h

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 23-10-06 09:15

jeg mener markere - ikke merkere pardon!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-06 09:40

ja det var der de var miritdk
Men der er ingen skade sket var at 'trigge' funktionen , on/off/on.
Det hænder at det hjælper.!

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 23-10-06 10:24

Åbn Strømstyring i Kontrolpanelet, kontroler om der er en markering ved "sluk for skærmen" ?
hvis der er - så fjern den.

Mvh

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 23-10-06 10:34

Prøv lige at læse dette:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Du kan muligvis ikke installere skærmen eller indstille skærmopløsningen til mere end 640 × 480 med 16 farver, hvis der er angivet en forkert driver til skærmkortet.

Sådan finder du ud af, om der findes en bedre driver:

Åbn Egenskaber for Skærm i Kontrolpanel.
Klik på fanen Indstillinger, klik på knappen Avanceret, og klik derefter på fanen Kort.
Klik på Egenskaber, klik på fanen Driver, og klik derefter på Opdater driver.
Klik på Installer software automatisk (anbefales). Følg vejledningen i guiden Opgrader hardware for at søge efter en bedre skærmkortdriver.
Genstart computeren, når du bliver bedt om det.
Bemærk!

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, klik på Udseende og temaer, og klik derefter på Skærm, hvis du vil åbne Egenskaber for skærm.
Du kan muligvis hente en opdateret driver fra Windows Update. Klik på Start, peg på Alle programmer, og klik derefter på Windows Update for at få adgang til webstedet Windows Update.

Hvis en opdateret driver er tilgængelig, skal du følge vejledningen for, hvordan du henter software ned på computeren og installerer den. Følg fremgangsmåden ovenfor for at finde og installere driveren, hvis den ikke installeres automatisk.
Løser det problemet at installere den korrekte driver til skærmkortet?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dette læste jeg i mit hjælpeprogram, det være hermed givet videre. Mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-06 11:28

min opfattelse er at spørger IKKE kan komme til skrivebordet - når spørger kan komme i jobliste ved ctrl+alt+del er der mulighed for at genstarte under luk der - håber inderligt det løser noget.
Ellers tror jeg stl_s har fat i noget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-06 11:29

aji - og så køre systemgendannelse ved at bruge genstart - kom ikke lige med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-06 11:36

væk mig så lige - mente - genstart (tryk F8 lige når ram tæller op) og kør systemgendannelse til før problemet opstod

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 23-10-06 11:46

Men mirit - tror du spørgeren slet ikke kan bruge funktioner så som "kontrolpanel" eller lign.?

Nu har vedkommende da fået en del at afprøve, og som natmaden skriver, synes det som om, det skulle være en ganske banal sag at rette til.

I hvert fald kan han/hun da altid prøve med din anbefaling af Systemgendannelse tilbage til den dag, hvor skrivebordet fandtes - hvis det nogensinde har været der?

hilsen fra katten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-06 11:50

lille mis

Citat
Og når den så normalt skulle starte op med at vise skrivebordet, så er der ikke andet end selve pc´ens navn og logo.
... osv - - så ja jeg tror ikke der er så meget der fungerer lige nu

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 23-10-06 12:48

Jo da mirit, dit citat havde jeg se, men jeg forstillede mig, at spørgeren kunne se
sine programmer i det mindste - EVT!

Han/hun kan jo komme herind - ikke? hvis det da er den samme pc, der spørges fra - hm.

Nå, jeg har ikke flere idéer, så man er smuttet.

Have a nice day.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 15:44

Med windowstasten bør startmenuen vises.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-06 18:27

Tja hvis ellers B_jog kan komme her ind og læse det,
Der er vist flere problemer på en gang end lige dette
tænker på http://www.kandu.dk/Spg89893.aspx
Stakkels B_jog

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 23-10-06 18:42

Det har du da sandelig ret i, natmad.

Det stakkels menneske kan nók slet ikke komme herind og høste glæden af alle vores velmenende råd.
Det kunne det da tyde på, siden han ikke har givet det mindste pip fra sig

Bare han ikke har fået pip!!!

Ha' en god aften.

maxhankat

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-06 18:48

Jeg har selv siddet med samme problem engang, prøver lige at finde tråden fra dengang. Der var det en opdatering fra Microsoft der drillede. Det eneste der var at gøre var at systemgendanne og lade være med at hente den opdatering der rillede.

Det skal dog siges at i dag har jeg hentet opdateringen og det hele fungerer fint men jeg har jo så hentet den opdatering der drillede noget senere end da Microsoft sendte den ud

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-06 18:50

http://www.kandu.dk/Spg92462.aspx

Så løste problemet sig troede jeg men jeg blev klogere

http://www.kandu.dk/Spg92516.aspx

Håber dette er til hjælp.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 18:51

Jeg kender det godt, når man prøver at styre for meget på een gang.
www.hirsenet.dk/windows.htm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 18:58

Nåe ja den kan jeg godt huske.............................troede bare at det var en fejl 40

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-06 19:01

hov hov eyvind jeg kan aldrig lave en fejl 40 da mine arme er for korte

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-06 19:02

er det hjem,me hos dig der er så ryddeligt e.c

http://www.hirsenet.dk/windows.htm

monstro fruen har været inde og rydde op

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 19:19

Ja det er det netværk jeg har snakket så meget om. De to compaq'er er wireless og de andre to er på kabel. Det første jeg gjorde med det netværk var at glemme tilladelsen til den der satte routeren op..................zoom væk var jeg.

Ps. Der bliver altid ryddet op en lørdag i ulige år.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-06 20:20

Æv ! Jeg må vist have fat i rengøringskonen ,
nu har hun i 19 år bildt mig ind at det først var næste lørdag

Kommentar
Fra : B_Jog

Dato : 25-10-06 00:12

Tak Tak til jer alle.....

Jeg kan berolige jer med at det ikke er den samme pc det er galt med....

Nej jeg kan ikke højreklikke på skærmen, og der er ikke ligefrem nogle menuer, at arbejde med.... jeg skal finde det hele i "job listen" og der står det med tekst og ikke ikoner...

Jeg har gendannet til det tidspunkt der lå tættest på anskaffelses tidspunktet, som var 3-4 uger før problemet....
Hjalp ikke.

Og ja, det er opstået efter en update......

Hmmmmmmm

Hvad gør jeg mon........

NB: det er min mor´s Notebook, så jeg har den ik lige i baglommen...... men forsøger lige et par af disse forslag.......

Hejsa.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 25-10-06 20:33

Mit skrivebord er også væk,men det var sgu kongens foged der nappede det

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-10-06 01:00

Dronningens foged kræver total genstart

B_Jog indsæt den originale systemcd som vel fulgte med og vælg 'gendan/reperer'
Hvis den ikke autobooter , så skal du ind i det der hedder bios,
det kommer du på forskelige måder efter hvilken pc det er.
Mest brugt er :
I samme øjeblik som du tænder den, holder du på DEL eller F1 eller F2 , ja jeg ved ikke hvad det er på en ACER. når du har fundet derind vælger du 1. BOOT Device =CD/DVD
Når du bruger stystemcd eller restore cd eller hvad den nu hedder til Acer.
Så får du sikkert nogle valg, Gendan / repair eller noget i den stil.
Vær opmærksom på at pc'en sikkert bliver som den var fra butikken, altså tom, med en frisk windows , men dette vil du sikkert blive informeret om under vejs.
Der er vel også et par brugervejledninger med til pc'en kik under gendannelse !
PS. sæt den ikke til nettet før det er nødvendigt, og (gen)instalere gerne sikkerhedsting inden !

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-10-06 01:03

Hvis det er en selvstændig windows cd du har, så er den den du skal autoboote fra !

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 26-10-06 08:53

natmaden skriver:
I samme øjeblik som du tænder den, holder du på DEL eller F1 eller F2 ,[/

Acer Travelmate 2400 serien med Win XP >>> her skal man brugeb F8

mvh

Kommentar
Fra : B_Jog

Dato : 01-11-06 11:08

Hejsa til alle

Har prøvet alt hvad i har rådet mig til, bortset fra det sidste, med at gendanne med recovery cd....
Årsagen til at jeg ikke kan, er at der ikke fulgte en recovery CD med, man skulle selv brænde sin recovery cd ved opstart af sin nye computer, og lige det "sprang man over", da hun fik den........

Nogle gode råd....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-06 11:16

åhhh - det er der alt for mange der "lige venter lidt med"

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 01-11-06 11:52

Ring til Acer Support 38 48 73 42.