/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
kattegrus men hvilken slags?
Fra : snaken
Vist : 2898 gange
50 point
Dato : 22-10-06 15:36

Jeg har et relativ stort forbrug af kattegrus til vore katte og ser nu at priserne efterhånden er oppe over 7-9 kr kg.
Er der nogen som kan anbefale et godt produkt med god sugeevne og som er til at købe for os som har knap så stor en indkomst?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-06 15:42

helt ærligt så vil jeg anbefale catsan der kan fås i alle større supermarkeder - det har deovirkning/odeurkontrol - lugten forsvinder i løbet af nul komma fem og bakken skal ikke skiftes nær så ofte som de fleste andre produkter. Jeg fik det anbefalet i sin tid af en dyrlæge - og det har vist sig både hos mig og andre at katte er særdeles glade for det.
Det klumper let når katten tisser men lugten forsvinder og bakken kan rystes og være som ny igen - kattehømhøm kan samles op uden besvær og tynd mave er intet problem (for gruset altså )

Jeg har med glæde givet den lidt dyre pris i godt 17 år - men sparet i forhold til de billige produkter - sammenlignede ofte med andre katteejere der netop ville have billigt grus.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 22-10-06 15:48

Vi brugte længe den gule fra MaxiZoo.
http://www.biokats.nl/biokats/html/biokats_classic.htm

Nu bruger vi OLIVER'S CAT SAND. Og vi har trods alt 9 amerikanske skovkatte.
Men den er dyr.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-06 15:56

hopper lige af før mailene svømmer over men vender tilbage -

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-10-06 16:03
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 22-10-06 16:05

Vi gjorde det i Maxizoo at vi købte en god potion af gangen og fik så lidt rabat.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-10-06 16:29

nu er det jo ikke så lkænge siden vi sidst havde præcist det samme emne oppe herinde.
og jeg bruger stadig trækugler fra kvickly/brugsen. en pose med 10 liter, tror jeg det er, koster 20 kr. og jeg har den i ca. en måned til én kat.
samme type fåes i føtex, men er lidt dyrere, men så er der vist også mere i. har ikke lige mængden da posen er smidt ud.
ellers har jeg for 80,- 90,- brugt naturstrøelse, renset og præsset tang, fra inges kattehjem. en pæn stor sæk der er virkelig drøj i brug og som kan smides i wc'et.
jeg går ind for de der naturprodukter der er nemme at kompostere og som ikke spredes i hele huset og ridser gulvene eller sviner med rød farve, når de små har det mellem tæerne.
det der klumper synes jeg stinker grimt.
venligst missers mor

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-10-06 17:23

Flyt tæt på den tyske grænse eller køb stort ind når du tager et smut over grænsen. Der kan du købe billig kattegrus ved Zoo Ove (Flensburg), for ca. kr. 3,- pr kg. Klumpende og lugtfri. Der er naturligvis en masse produkter og prisklasser at vælge mellem.
MVH Akle

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 22-10-06 17:41

Jeg kan anbefale træpiller fra Catty. Det har en god sugeeffekt og kattetoiletterne lugter ikke nær så slemt. Koster omkring 25,- for en pose. Forhandles i Irma, Brugsen, Kvickly. Det er i hvert fald de steder jeg køber, måske fåes de andre steder.......
Fortsat god søndag

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-10-06 18:12

ja, det er det jeg bruger..catty fra brugsen/kvickly. den grønne pose.
jeg gir nu kun 21 kr for en pose og det lugter nemlig ikke og er økologisk på den måde at det er 100% natur...
missens mor
miss.j.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 22-10-06 18:14

Vi gjorde iøvrigt også det vi købte en pose, bare til at blande i, fra samme firma i Maxizoo der lugtede af æble, så tog det den værste lugt.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-10-06 23:12

hvad de rdet egentlig der lugter hos dig og dine katte.
hos mig har der aldrig lugtet af kat og jeg havde en hankat tidligere, hvis urin ellers lugter lidt kraftigere end hos hunkatte, som jeg har en af nu..
har aldrig haft disse problemer.
ingen der ikke ved det, ka overhovedet lugte jeg har kat.
måske du ikke skifter ofte nok.ved det ikke.
hej og hold dig munter
miauuuuuuuu fra min missers mor.

Kommentar
Fra : lunala

Dato : 15-12-06 01:10

Det kattegrus de har i Aldi er udemærket synes jeg og er ikke så dyrt heller.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-12-06 11:26

'snaken' Iflg. dit link, hvem kan hollandsk? Ikke mig!
Fant lidt om kattegruset Biokats, hvor man kan læse forbrugernes synspunkter vedrørende brugen.
http://kat.debug.dk/produkter/showproduct.php?productid=2&id=1
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-12-06 11:27

Undskyld, linket var fra 'taliskoko'!!!

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 15-12-06 16:06

Foreløbig mange tak for jeres forskelllige indlæg. Vi er ved at afprøve forskellige muligheder, og så snart vi kan komme med lidt mere konkret/erfaring ud fra produkterne som vi er ved at afprøve, smider vi et svar.