/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
netkøb af vin fra udlandet
Fra : nesren
Vist : 1645 gange
100 point
Dato : 22-10-06 13:03

Hvordan er reglerne, hvis jeg bestiller vin fra en udenlandsk nethandel og får vinen sendt til mig her i landet? Hvordan med told og skat/afgift?

nesren

Accepteret svar
Fra : ardal123

Modtaget 100 point
Dato : 22-10-06 15:26

når du køber vin og andre ting på nettet, skal du oplyse til told og skat, hvad du impotere
så du kan betale told-skat -afgift. som der løber på.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-10-06 21:56

Det lønner sig ikke for nogle få flaskers skyld. Transportomkostningerge er for store til privat import.
du kan klare det lidt afgift hvis det er fra eu. Ellers skal du lægge 25%moms oveni.

Kommentar
Fra : nesren

Dato : 22-10-06 22:06

transportomkostninger er ikke overvældende - så det er et spørgsmål om afgift og hvordan det fungerer, når jeg selv får det tilsendt...

Godkendelse af svar
Fra : nesren

Dato : 08-01-07 21:33

Tak for svaret ardal123.

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 08-01-07 22:51

godt du kunne bruge mit svar, og tak for point.