/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Rejse blog
Fra : EazyOne
Vist : 614 gange
500 point
Dato : 22-10-06 12:15

Jeg skal bruge et script jeg kan bruge som en slags rejse-dagbog.
man skal kunne lave en beskrivelse af dagen der gik, samt uploade flere billeder til hver dag(gerne med tilhørende thumbnails)
derudover skal der også være indbygget en kalender, hvorpå man kan klikke direkte ind på de enkelte dage.

Den skal nødvendigvis ikke være med diverse login/admin sider, da den kun skal bruges internt og ikke på nettet.

Nogen der har kendskab til ovenstående??
På forhånd tak

JCSAndersen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-06 12:20
Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 22-10-06 12:33

Tak for den hurtige respons Molo..
men jeg fik vist ikke præciseret at det skulle være som et PHP-script :)

/JCSA

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-06 13:49
Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 22-10-06 14:08

...skal kunne oprette et galleri, til hver enkelte entry (rejse)

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 500 point
Dato : 22-10-06 16:46
Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-06 16:48

Angående kalender, kan du selv oprette Dato´er i undergrupper, dette er det nærmeste du kommer, hvis det skal være gratis.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-10-06 04:25

PHP indeholder en del kalenderfunktioner, jeg har dog ikke prøvet dem.
Thumpnails af jpg,gif,png laves ved brug af GDlib som er en del af PHP.
pga. noget licensrod understøttes gif først fuldt ud efter PHP (vistnok) ver.4.3

http://dk2.php.net/manual/da/index.php

Kommentar
Fra : disken

Dato : 26-10-06 12:04

Har ingen problemer med at lægge forskellige billed formater op.
Men tvivler på du kan få et gratis Cms, med kalender visning, og kan du det, har du ikke de andre funktioner, du efterlyser.

Ellers skulle du prøve et Cms der hedder Reload
http://reloadcms.com/
http://reloadcms.com/main/
som egentlig ikke er et billedalbum, men har en kalender funktion.
Om der kan uploades billeder dertil ved jeg ikke.

Godkendelse af svar
Fra : EazyOne

Dato : 24-01-07 23:25

Tak for svaret disken.
Undskyld tiden... havde lykkeligt glemt alt om mit spørgsmål..
Coppermine var oxo det tætteste jeg kom på en løsning.....MEN..
Jeg valgte alligevel at kode mit eget system....ved at låne lidt fra andre scripts.. :)

/EZ1