/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Finde kable til lyd
Fra : Dieter
Vist : 629 gange
100 point
Dato : 21-10-06 11:45

Jeg har fået et nyt DVD / RC-drev. Der skal insættes et ANALOG AUDIO KABEL.
Jeg ved ikke hvordan det ser ud og hvor i min PC (DELL 8400) jeg finder det.
Nogen der vil / kan hjælpe mig ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-10-06 11:56

Inde i comp sad der kabler til det gamle CD/DVD drev.
Det kraftigste med fire ledninger er strømforsyning
Det flade lakridsbåndkabel er til dataoverførsel.
Det tyndeste med det mindste stik er lydoverførsel til motherboard eller lydkort

Hvis du nu har to drev enten CD/DVD eller DVD/DVD så sidder det tynde kabel/stik på den gamle CD/DVD og skal flyttes til den nye DVD
Det kan vrikkes forsigtigt af.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 21-10-06 12:14
Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 21-10-06 14:27

Tak PEET 49:
Hvor sættes kablet på , sikkert på bundkortet. Men hvor der ??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-10-06 14:29

På bundkortet eller lydkortet, er det på bundkortet sidder det i nærheden af bagsiden på kabinettet.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 21-10-06 14:35

Til Peet49.
Tak, nu bestiller jeg et og vender så tilbage, hvis jeg stadigvæk er usikker.
Håber det er ok.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-10-06 14:37

Selvfølgelig er det OK.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-10-06 15:53

Havde du ikke lyd fra det gamle CD drev.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 21-10-06 15:58

Er ikke klar over det. Jeg kan høre musik eller tale fra mine højtalere i skærmen og via mit headset

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-10-06 16:04

Altså når du lægger en CD i det gamle drev og starter så kan du høre musikken.
Og du har ikke sat nogen ledning fra CD drevet (ude foran) hen til dine højtalere vel.

Dine højtalere / headset hvor bliver de sat til på computeren.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 21-10-06 17:15

Jeg HAR kunnet høre musikken fra det gamle CD-Drev. Men det har jeg nu pillet fra, fordi jeg ikke kan få begge drev til at virke. Kun enten det ene eller det andet.
Jeg har ikke haft nogen ledning fra CD-drevet

Lyden fra høtalerne og fra headsettet komme vi a USB. der er sat et swichtboard imellem, så jeg kan skifte mellem højtalerne og headsettet.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 21-10-06 18:15

Har lige afprøvet om jeg kan høre en CD fra det nye drev. Det kan jeg !
Men i manualen for det nye drev står der bare at man skal sætte et ANALOG AUDIO Kabel op.
Hvad så: er det nøvendigt, når jeg kan høre musikken fra en CD ?.
Læg venligst mærek til at:
Det nye drev er blevet købt fordi jeg vil redigere min videoptagelser vha. Pinnacle 10 og også lægge musik på !!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-10-06 18:18

Det er ikke ødvendigt,det skal kun bruges vis du vil afspille musik direkte fra drevet unden en media afspiller.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-10-06 18:18

nødvendigt

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 21-10-06 18:23

I tvivl igen!!
Mediaafspiller ? Hvordan fungerer det så ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-10-06 18:30

Vis man har det omtalte kabel tilsat Cd-rom>bundkort/lydkort så kan man bare sætte en cd i drever og trykke på afspiller knappen på drevet(lille pil mod højre)
og cd.en vil blive afspillet uden man skal igennem en media afspiller,alså direlte igennem lyd codeck på pc'en.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-10-06 18:34

direkte,f.eks. vis man undlader at tilføje en media afspiller til at afspille musik fra drev eller du overhovet ikke har en media afspiller,eller lukker media afspilleren når den popper op.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-10-06 18:38

ellervis man sætter automatisk afspilning til at foretage sig ingen ting når man sætter en musik cd i drevet,under egenskaber for drevet> Automatisk afspilning

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-10-06 19:04

Altså du har udskiftet dit CD drev med et DVD drev.
Du har sat strømkabel til (de fire tykke i et stik)
Du har sat datakabel til (det flade "lakridsbånd")

Og så har du sat et lille stik med en tynd ledning ( det bør være det analoge audio-kabel)

Det er i alt 3 kabler på dit nye DVD drev.

Har du også monteret et TV card eller lignende.............for så skal der monteres et lille kabel fra TV-kortet til lydkort, som følger med TV koretet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-10-06 19:05

Jeg glemte en ting..............hvilket styresystem bruger du. win 98 / ME / win 2000 / XP

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 21-10-06 20:14

Nej, jeg har ikke sat et lille stik med tynd ledning op.
Jeg har ikke et TV-Card

Jeg har Windows XP p på PC´en

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 22-10-06 13:54

Tak til alle der har bidraget med kommentarer og råd. Men jeg kan jo kun "acceptere" en.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 22-10-06 13:56

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-10-06 13:56

Selv tak.