/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke lukke windows ned.
Fra : anjyme
Vist : 801 gange
200 point
Dato : 20-10-06 22:28

Hej.
Jeg har lige installeret SP2 - langt om længe - men nu kan jeg ikke slukke min pc på normal vis.
Den står stille på "windows lukkes" og der sker ikke mere.

Er der nogle der kender til dette problem ??

Venlig hilsen
anjyme

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 21-10-06 00:18

Dette er en hjælp, jeg har fået og gemt, da jeg havde samme problem, som det du har nu:

I registreringsdatabasen er der mulighed for at løse problemet med at programmer hænger under nedlukning af computeren. Klik på "Start" -> "Kør" og indtast "regedit". Find følgende "Mappe" HKEY_LOCAL_MACHINE -> Software -> Microsoft -> Windows NT -> CurrentVersion -> Winlogon og dobbeltklik på "PowerDownAfterShutdown". Ændre værdien fra "0" til "1".

Mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-06 00:26

jeps maxhankat det kan det være - det kan også være strømstyringen osv

prøv at kigge her om der er noget du kan bruge af de mest almindelig grunde

http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/index.htm

udover det kan det være du kører norton - det giver så lidt andre løsninger

http://support.microsoft.com/kb/831431/da?FR=1&PA=1&SD=HSCH

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-06 00:27

BTW chatnoirmachandycat - der er forskel på om det er pga programmerne eller windows der hænger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-06 00:29

jeg tror på det er apm eller acpi - jeg tror også det er sengetid

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 21-10-06 00:42

Yes mirit.

Selvfølgelig kan der jo være flere årsager - du alvidende quinde, og er man i knibe, er det jo godt med så mange råd som muligt. Men jeg kendte kun et råd, som hjalp mig - tak og lov.

Jeg skal også skynde mig til køjs - man må jo ha' sin skønhedssøvn

Good night og god weekend!

Miauuuuu

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-10-06 04:38

SKYD KATTEN ELLER oder.
hader at luske på en skie pc
gnat
prøv at chkdsk/f eller noget andre ikke kan huske
VAGTEN ER HER IKE

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-10-06 04:39

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 21-10-06 09:17

Hej maxhankat.

Tak, men desværre - ingen virkning overhovedet !!

Hilsen anjyme

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 21-10-06 09:39

Hej miritdk.

Tak , men det var desværre heller dine forslag.

Jeg har ACPI og den lukker fint i fejlsikret tildtand.
- det var heller ikke Norton...

Hilsen anjyme

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 21-10-06 09:50

Gomårn Zofuz . . . og jeg som holdt så meget af dig - og så vil du zkyde mig.

guds fred og god weekend

PS
Anjyme: der skal da nok komme flere forslag som kan hjælpe dig

mvh
m h