/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Problemer med BeoSound 1 ?!?
Fra : peter9elsen
Vist : 1040 gange
50 point
Dato : 18-10-06 00:10

Jeg har en Beosound 1, som er købt for 2 år og 3 mdr. siden.
I et stykke tid har enkelte CD´ere skuret i CD-skuffen under afspilning - og her forleden skete det så: den nægter pure at spille nogen som helst CD´ere overhovedet; klappen med CD´en svipper bare op igen, uden at den har spillet bare en smule (!) ... og det er regulere købe-CD´ere, vi taler om.

Vi har indleveret den til radioforhandleren, der nu har meldt tilbage, at det er laseren, der er gået i stykker (?), og at det er ud over garantiperiode, og at reperationen vil koste ca. 2.000,- kr.

Kan det virkelig være rigtig, at en CD-spiller i et så velrenommeret mærke, skal gå i stykker efter blot 2 år !?

Hvis de første symptomer på problemet er, at CD´erne skurer, er det så ikke mere sandsynligt at der er noget med ophæng, drev, balance etellerandet - mere end det er laseren, der er problemet ?? (jeg er ren analfabet udi dette felt)

Har andre oplevet tilsvarende problemer med Beosound 1 ??

Er der nogen måde man kan påvirke B&O til at udbedre fejlen pr. kulance ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-06 09:10

Laseren rører på ingen måde CDen..... - Der er ingen fysisk kontakt.

Så hvis en skurende lyd fra afspilleren skulle komme fra laseren må den jo være gået løs (ud af justering).

Så enten er et eller andet løst - eller endnu mere sandsynligt:

En eller anden har prøvet at putte "flere" cder i på en gang således at disse har "ramt" laseren og slået den ud af kurs med mulig ødelæggelse til følge.

Så jo - det kan sagtens være laseren - men den oprindelige årsag er en anden...