/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Spartling af glasvæv
Fra : Richkin
Vist : 2435 gange
40 point
Dato : 15-10-06 12:48

Vi har købt et nyt hus, hvor væggene (desværre) er beklædt med grov glasvæv. Vi ønsker at væggene skal stå glatte/sandspartlede - og vil gerne have gode råd til hvordan dette gøres bedst/pænest og lettest? Skal vi spartle op og slibe; skal vi forsøge at få væven af eller findes der et helt andet "vidundertrick"?

p.f.t. Richard

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 15-10-06 13:06

Hos farvehandleren fås glasvævsfiller, som rulles på.

Jeg skal erkende, at jeg ikke er helt klar over, hvorvidt det endelige resultat bliver helt glat.

Ellers er der nok ingen vej uden om at rive det gamle væv helt af.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-10-06 14:10

Hvis du gerne vil ha' et pænt, glat underlag, er der ingen vej udenom.
Vævet skal af.
Du vil altid kunne se strukturen fra vævet igennem vævfilleren, og ligefrem begynde at smøre et meget tykt lag spartel på er ikke godt.

Glasvæv plejer ikke være så svært at fjerne, det meste kan trækkes af, og så glatslibes bagefter.

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-10-06 16:06

Hvis det er almindelige pudsede vægge så skal du have vævet af, det tager bestemt ikke længere tid end at spartle og du bliver mere tilfreds, men er der gipsladevægge vil jeg anbefale at spartle væggene med sandspartel hvor du bruger en bred spartel til at trække efter for at minimere slibning.