/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
problem webstedet
Fra : kissan
Vist : 549 gange
400 point
Dato : 14-10-06 13:49

Vi har et PROBLEM
Der er flere steder vi forsøger at komme ind på der viser at siden
ikke kan vises,også problemer med messinger,vi har prøvet at slette og
geninstalere msn.
Vi har fået vist et fejlnr.0x800B0001
Der er ikke noge af os herhjemme der er nørder,så pleace,er der NOGEN
der er så sød at hjælpe
KISSAN

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-10-06 14:10

det er højst sandsynlig jeres firewall der driller

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-10-06 14:13

Hvor længe har problemet stået på. For i kunne prøve at systemgendanne til en dato fra før det var problemer

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-10-06 14:16

Du kan prøve dette:
1. Gå i start, kør, skriv CMD.EXE windows og tryk enter.

2. Kopier den første af disse 3 kommandoer, og sæt ind hvor kursoren blinker, og tryk enter, derefter den næste, osv.
( Du kopierer markere ved at holde venstre musetast inde, og trække over
regsvr32 /s Softpub.dll så det bliver blå, derefter tryk højre musetast ned på det blå, og venstretrykke kopier)
(Så højreklik i den lille rude på kursoren, og venstreklik sæt ind)

regsvr32 /s Softpub.dll
regsvr32 /s Mssip32.dll
regsvr32 /s Initpki.dll

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 14-10-06 14:19

Og hvad gør jeg så ??????Kan ikke finde noget der hedder firewall

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-10-06 14:21

hvad styresystem bruger i. Xp har en indbygget firewall som kan nåes fra Kontrolpanelet

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 14-10-06 14:22

Prøver lige jeres forslag og vender så tilbage,hvis ikke jeg har fået lavet
endnu mere L... i det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-10-06 14:26

Her beskriver Microsoft Palles forslag http://support.microsoft.com/kb/916255/en-us

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 400 point
Dato : 14-10-06 15:14

Citat
Fejl 81000301: Du kan ikke logge på Windows Live Messenger
Du kan muligvis ikke logge på pga. problemer med dine proxyindstillinger eller DNS (Domain Name Server) -cachen. Kontroller, at du har forbindelse til internettet, ved at besøge et andet websted. Hvis du ikke kan oprette forbindelse til internettet, skal du kontrollere dine proxykonfigurationsindstillinger i Internet Explorer. Kontakt din internetudbyder (En virksomhed, der leverer adgang til internettet) eller netværksadministrator (Den person, der administrerer et computernetværk, og som kan ændre netværksindstillinger og administrere brugerkonti) for at få oplyst de rigtige indstillinger. Når du kan oprette forbindelse til internettet, kan du foretage fejlfinding af DNS-cachen:
Kontroller, at du har forbindelse til Windows Live Messenger
Gå til webstedet MSN Web Messenger, og log på. Hvis du kan logge på MSN Web Messenger, men Windows Live Messenger stadig ikke kan få adgang til internettet, kan det skyldes, at Windows Live Messenger er blokeret af en firewall.
Kontroller, at dine antivirus- eller antispywareprogrammer ikke er i konflikt med Messenger.
Hvis computeren kører Windows XP, skal du rydde DNS Resolver Cache
Klik på Start på proceslinjen, og klik derefter på Kør.
Skriv cmd, og klik derefter på OK.
Skriv ipconfig /flushdns på kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER.
Hvis du stadig ikke kan logge på Messenger
Hvis du benytter en opkaldsforbindelse, og forbindelsen har fået timeout, skal du prøve at logge på igen senere.
Hvis din computer indgår i et firmanetværk, skal du kontakte netværksadministratoren for at sikre dig, at netværket tillader adgang til Messenger-tjenesten.

på sider der ikke vil vises - måske findes de bare ikke mere - måske tilllader sikkerheden ikke at i går derind - måske kan det overrides ved at klikke på CTRL samtidig som i klikker ind - endelig - ryd cookies og midlertidige filer i internet explorer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-10-06 17:23

kom med link info tilbage ellers er det svært at hjælpe

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 14-10-06 18:04

Rolig nu,vi arbejder på sagen Fijala,som sagt er vi ikke eksperter.melder tibage oke??.
KISSAN

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-10-06 08:31

Undskyld men det var da ikke for at presse på, men kun en lille oplysning for at vi bedre skl kunne hjælpe.

Der skulle altså stå - lidt - istedet for link.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 15-10-06 15:53

Hej Allesammen
Så er det efterårsferie, Vi er kørt til Blåvand for at slappe af, oven på alle problemerne med MSN m.m.
Må vi benytte lejligheden til at ønske alle en rigtig god ferie, vi er tilbage lørdag med ny energi..
Freed være med Jer alle

Kissan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-10-06 17:03

måske forsent - men rigtig god blåvandtur

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-10-06 17:48

Misundelsen lyser ud af os alle

Godkendelse af svar
Fra : kissan

Dato : 21-10-06 15:59

Tak for svaret miritdk.
Som du skriver i din citat har vi nok brug for netværkadm.
Det her er håbløs,men tak til dig og jer andre der har forsøgt
at hjælpe
Fortsat god weekend til alle jer her på KANDU
KISSAN

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-06 16:19

http://support.microsoft.com/kb/175722/da?FR=1&PA=1&SD=HSCH prøv lige at kigge lidt på den her

og her hvis I kører tdc

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=70366

velkommen tilbage fra blåvand

når i får beskeden siden kan ikke vises - viser den så et fejlnr - for eks 404 eller lign ???

og så lige - I kan sagten have problemet pga skidt i form at spyware eller lignende - så en grundig scanning vil måske være sagen -