/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Det er NÆSTEN umuligt!
Fra : Larka26
Vist : 2184 gange
25 point
Dato : 14-10-06 12:05

Hej Venner
Jeg har længe haft LYST prøve at importere noget her til Danmark og henblik på videre salg.
Men kan det overhovedet betale sig at importere noget her i landet. De store firmaer og forretninger importerer jo selv og eftersom de impoererer store ladninger, får de det sikkert MEGET billigt!
Jeg har følt med her i forum et styk tid og kender nu lidt til de forskellige import regler, transport osv.- Det er jo alt sammen MEGET godt...- Men!!
Men hvad skal man gøre hvis man vil impoterer i små scala - og hvordan kan man sælge sine vare her i Danmark. Hvis man ikke har tænkte sig at åbne en forretning ..man sælger nok heller ikke så meget med en online shop...tror jeg!
- Hvis man er NY i import verden , så er det nok en god ide at starte med at importere fra et EU land. og måske SELV køre varen hjem.
Men hvad kan det betale sig at imporeter og fra hvilken land.. Hviske vare er nem at afsætte i Danmark ?

----Hmmm...vi kan måske lege her vi vi er et firma...og hvordan vi skal bære os ad!

Jeg håber i bære over med min nysgerrighed.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-10-06 12:13

En Online butik er slet ingen dum ide´
Kender flere som har en god omsætning, de importerer fra Taiwan, Kina USA m.fl. steder.
Mængden kan være fra nogle paller til en papkasse.
Mange mindre butikker har også salg på nettet, har ikke hørt nogle der klager over omsætningen
via deres hjemmeside.
Kil på bare.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-10-06 12:16

Et eksempel måske.
http://www.hptrading.dk/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-10-06 12:21
Kommentar
Fra : Larka26

Dato : 14-10-06 12:23

Sikkert.....

Men hvad kan det betlae sig at importer..(Har bare Lyst til prøve det)
Men kunen da tænke mig at vide om man kan komme af med sine vare på andre måder end online shops!
Kræmmermarkeder...- Sælger til butikker..- hvordan Gør mand et bedst!

Kommentar
Fra : Larka26

Dato : 14-10-06 12:26

Upss....Jeg skulle nok have rettet mine fejl......skal nok være opmærksomme på det...*Sss*

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 14-10-06 12:40

Du kan jo altid sælge på qxl.dk eller ebay.com

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-10-06 12:49

Du skal vel importere det, du har lyst til at sælge. Husk blot, at ligegyldigt hvad du importerer, så har du et produktansvar som importør. Dvs. du skal sikre dig at ethvert produkt du sælger, overholder kravene i de EF direktiver varen er omfattet af (og som følge heraf de nationale lovgivninger). Kan eller vil producenten ikke garantere dette (ved at erklære overensstemmelse vha. CE erklæring og mærke), så skal du vare dig for at importere og videresælge produktet.

Samtidigt skal du jo undersøge hvad sammenlignelige varer allerede sælges for, hvad din udsalgspris skal være, og hvilken pris du kan købe varen til.

Så må du jo se, om det stadig lugter af god forretning

Kommentar
Fra : Larka26

Dato : 14-10-06 12:51

Hmmmm.....
berpox du gøre ikke nemt for mig....hehe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-06 14:15

Jeg ville starte med at sælge varer der er importeret af andre - derved undgår DU produktansvar....

Viser det sig at hele ideen er god kan du begynde at importere selv....

Hvis du bestiller og betaler en mængde varer i østen og det pludselig viser sig de ikke må sælges i DK, får du et frygteligt mas med at få dine penge igen.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 14-10-06 14:35
Kommentar
Fra : Larka26

Dato : 14-10-06 17:56

Jamen man behøver jo ikke helt være bange for Produktansvar/Vareansvar. For når man importer varen hjem undersøger man selvfølig først hos blandt andet hos Told og skat om, det er tilladt at importer de vare til Danmark!
Sikker mange spænende svar jeg har fået her. Men jeg må desværre også erkende at jeg ikke har svar på alle mine problemstillinger!

Hvordan man sælger sine importet vare bedst her i Danmark ...udover lave en online shop. Jeg havde en gang en ven som kørte selv til Polen og købte vist antikvittier og solgte dem videre i Kræmmermarked...-- Hvordan fungerer det!

Hvilke varer er billige i de forskellige EU lande...?
Jeg overvejer f.esk at rejse til england om nogle uger...Er der nogle ting jeg kan købe der.- og hvordan få man fat på virksomheder.- Det kan jo ikke betale sig at købe dem i forretningnerne der!

Jaaa Jeg har mange spørgsnmål men ingen svar!

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 25 point
Dato : 14-10-06 19:14

Citat
Jamen man behøver jo ikke helt være bange for Produktansvar/Vareansvar. For når man importer varen hjem undersøger man selvfølig først hos blandt andet hos Told og skat om, det er tilladt at importer de vare til Danmark!

Sikke noget vrøvl......det har ikke en pind med produktansvar at gøre.

Du har blot som importør pligt til at sætte dig ind i hvilke krav der gælder netop dit/dine produkter, og dernæst sørge for, at du ikke markedsfører produkter der er i strid med EF direktiverne. Ikke alle produkter skal CE mærkes - men du kan være 100% sikker på, at hvis der er elektricitet indblandet, eller andre mekaniske ting og sager, så skal der udarbejdes en EF-overensstemmelseserklæring, og som minimum et CE mærke på produktet.

Er det tekstilvarer, så skal de være mærket med hvilke fibre der indgår i produktet. Og uanset at de ikke skal være CE mærket, så er der masser af direktiver der skal overholdes alligevel.

Nej - jeg gør det ikke let - men sådan er vilkårene altså bare!

En god måde at komme i kontakt med producenterne af den varegruppe du nu måtte finde interessant er, at deltage i f.eks. messer. Ellers er der jo nok ingen anden udvej en at bruge internettet flittigt, og evt. rejse ud til de lande hvor der produceres billigt.

At anbefale dig at importere et eller andet, vil være useriøst. Du må selv have en idé om hvad du har lyst til.

F.eks. kunne jeg jo anbefale dig at importere indiske kuglelejer - men hvis du ikke ved en disse om lejer, så er det nok ikke en god ide....

Inden du begynder at kaste dig ud i online-shops m.v. må du altså gøre dig klart:

1) Hvilken produktgruppe er interessant (hvad ved du noget om)
2) Hvor stort gætter du på markedspotentialet er.
3) Hvor produceres varerne
4) Hvilke krav gælder der i EU og DK (der kan være nationale krav der er skærpede)
5) Opfylder varerne kravene - og hvad skal der evt. til for at opfylde kravene.
6) Hvad koster varen i indkøb og fragt, told og øvrige afgifter medregnet.
7) Hvad skal varen koste når du sælger den.

- herefter kan du begynde at undersøge hvordan du starter din egen virksomhed, og få professionel hjælp til at opstille en bæredygtig forretningsmodel.

Jeg er bestemt ikke ude på at tage pippet fra dig, men at gøre dig klart, at det ikke bare lige ligger til højre ben, at etablere sig som importør.

Derfor kan jeg foreløbigt kun tilslutte mig Refi's råd om, at du bør starte med at videresælge allerede importerede produkter.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 14-10-06 20:21

Lige meget, hvor meget du vil sælge/ købe, og du kender import/ Told regler,
mangler du en Importør, men som skrevet, har jeg en meget gammel liste.
Men pas på med, at tage kontakt - da visse af disse firmaér, TOTAL overspammer
dig med en skié traktor/ biler og mcér, og andet til TOTAL dumpings priser.
Men husk lige, AT DU STÅR FOR GARANTIEN, OG IKKE ANDRE.
Kan da hurtigt, komme med et par E.eks, hvor det er gået MEGET galt, da den Kine´ske frabrik
ikke kunne garantere for for skidtet/ ombytning.
Og det er dig, der hænger på alt hvad der hedder REP af, hvad du sælger.

Er du i tvivl, så prøv www.qxl.dk under køb og salg, der kan de bedre rådgive dig.
+++++ mange SKRÆKKELIGE EX-SEMPLER på andet.
Se under mobil telefoner.
Hvis den er der endnu.

Godkendelse af svar
Fra : Larka26

Dato : 14-10-06 21:28

Tak for svaret berpox.

Nu må jeg tænke lidt på det i har skrevet!