/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Fragt bilen til Polen
Fra : Larka26
Vist : 3187 gange
20 point
Dato : 13-10-06 22:27

Jeg har hørt rygter om at det er billigere at få sin gammel bil repareret i Polen.
Men hvordan skal man bære sig ad,når man ikke kender så noget til Polen osv.?

* Polen er jo et stort land ,i hvilke byer er der fleste værksteder...og hvilke byer er ikke så langt fra Danmark??
* Hvordan kan man få sin gammel bil transpoteret-fragtet til Polen og hjem til Danmark igen ? -kan en fragtfirma hente bilen fra ens adresse(københavn) og fragte den til et bestemt værksted i Polen.
Hvilke Fragfirma kan udføre denne transport ?. Skal man have forsikringer ?
* Er der nogle andre ting man skal havei tankerne..?

* Skal man betale Told og skat noget ?- moms ,afgift ??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-10-06 22:31

En vognmandsfragt tur retur polen æder fortjenesten og mere til.
Stettin ligger nærmest til og kør selv. Først skal du lære sproget.
Derefter skal du være en god menneskekender for ikke at blive snydt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-10-06 22:33

Du kan jo høre med Systemfragt i Herning, hvad fragten koster.
De kører dagligt til Polen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-06 22:36

De spørgsmål du har vedr. at lave bil i Polen gør at der kun er EET råd.

Drop det og få det lavet i DK - det vil komme til at koste dig meget mere at få den fragtet til Polen og repareret der..

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 13-10-06 23:27
Kommentar
Fra : Larka26

Dato : 14-10-06 00:17

Tak for alle Jeres Svar
Jeg synes ikke jeg rigtigt at jeg har fået nogle svar på mine spørgsmål.Men hvis jeg skal forstå det rigtigt så kan det KUN betale sig at få sin bil repareret i Polen, hvis man SELV køre den derovre!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-06 00:29

Ganske korrekt.....

Og bliver du i det vestlige snakker de fleste tysk.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-10-06 01:39

Det kan slet ikke betale sig, at få en bil fragtet til Polen.

Og mange polakker der bor rimelig tæt på den tyske grænse og har ordentlige biler, og ikke bare nogen faldefærdige vrag, får selv repareret i Tyskland

Det vil koste flere tusinde at få bilen transporteret, og du kan ikke engang være sikker på, det er noget de kan lave dernede eller har stumper til.

Værksteder i Polen er sådan noget man tyr til, såfremt man kører i stykker dernede og står i den situation, at man skal forsøge at kunne komme videre...ellers ikke.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 10 point
Dato : 14-10-06 10:27

Du skal ikke betale hverken told eller skat da polen er et eu land.
I Stettin findes efterhånden mange moderne mærkesværksteder, Ford, Volvo,
Mercedes har jeg set. Men prisudviklingen går stærkt opad.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-10-06 10:32

Husk du skal vise pas ved indrejse til polen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-06 10:39

Nu melder historien jo slet ikke noget om hvilken bil der tales om.....

Så såfremt det blot er en alm. måske oven i købet mindre bil kan overvejelserne slet ikke betale sig.

Det skal helt klart være i den dyre ende (efter danske forhold) før der overhovedet er noget at hente.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-10-06 10:41

Skulle du fristes til at købe en FIAT 127 med hjem. Så kan den ikke registreres i DK mere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-10-06 10:50

Men men, du kan jo læse lidt her.
http://www.autopolen.dk/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-10-06 10:52

Men men, du kan jo læse lidt her.
http://www.autopolen.dk/

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 14-10-06 11:00

Jamen godmorgen da Teil

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-10-06 11:08

Undskyld Olesen-50
Jeg siger også godmorgen.
Og ha en god dag i dejligt solskin og vindstille.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 14-10-06 11:13

Teil du skal da ikke sige undskyld, det kan da godt være svært at blive vågen, selv i det dejlige vejr,
nu vil jeg smutte ud og nyde det

God week-end

Godkendelse af svar
Fra : Larka26

Dato : 14-10-06 11:18

Tak for svaret Teil.