/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
indvandre 1950 ?
Fra : Anjaaa
Vist : 770 gange
50 point
Dato : 13-10-06 16:00

hej

var der noget specielt ved at være indvandre i 1950?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-10-06 16:03

Kan du forklare lidt tydeligere.

Kommentar
Fra : Anjaaa

Dato : 13-10-06 16:25

Skriver et engelsk essay om en 2 generations indvandre, som tegner hvide mennesker, der´iblandt Jesus og maria.

så skal jeg bruge en indledning. så aner jeg ikk hvad jeg skal skrive. :)

så om det var noget specielt? :)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-10-06 16:26

Ja da.

Indvandrere fra 1951 har kun været her i 55 år

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-10-06 16:28

Nåååå det ku du jo bare ha' sagt LOOL Der kommer nok een der kan hjælpe dig.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-06 16:46

Det er lidt svært at svare dig på med mindre du lige beskriver HVAD opgaven helt præcis går ud på.

Der har næppe været mange 2.generations indvandrere i Danmark i 1950.

De første "importerede" arbejdere kom først omkring midten af 60erne, flygtninge i større stil først senere.

Men selvfølgelig har der været "fremmede" der kom til Danmark i efterkrigstiden ligesom der var danskere der udvandrede.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-10-06 17:18

er det indvandrere til hvilket land - kontinent - ø eller er det indvandrerpolitikken på Mandø du vil skrive om. det kunne være danske kolonilisters indflydelse på den grønlandske fangerkultur efter indvandringen til Godthåb - hvor den danske drukkultur slog 1500 grønlandske fangere ihjel- om ikke andet så indirekte, en specificering af opgaven kunne være på plads.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-10-06 17:27

I 1950 var der ikke indvandrere, men gæstearbejdere i Danmark. Så du skal måske søge under "gæstearbejdere".

Citat
En gæstearbejder er en person, der rejser til et andet land med det formål at tjene en del penge ved at arbejde, hvorefter vedkommende forventer at vende hjem. Gæstearbejderen ophold i udlandet (for ham) forventes at være midlertidigt og han/hun skal være

resten skal jeg så oprette en profil for at få mere at vide, men det er fra denne side
http://www.opgavecentralen.dk/teaser/14.asp

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-10-06 17:41

Var Jesus og Maria hvide? De sidste opdagelser peger på meget mørke mennesker næsten negroide
direkte efterkommere fra den flok Moses havde med fra Ægypten, hvide er der nok ikke tale om!

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 14-10-06 00:00

De indvandrere, der kom hertil i halvtredserne, erkenddte, at de var flygtet fra forhold, de var utilfredse med/ulykkelige over,eller de erkendte, at deres økonomiske muligheder var bedre og havde derfor respekt for de samfund, de kom til.

Modsat de højtråbende af nutidens indvandrere, der lider af en eklatant situationsfornægtelse sammen med et tragisk storhedsvanvid, der gør, at de ønsker, at føre europa tilbage til den sorte middelalder, de selv kommer fra.

Denne gruppe ødelægger forholdene for den langt større gruppe, der ønsker at være medspillere ligesom dem fra halvtredserne.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-10-06 00:31

I haltredserne var der indvandrere / flygtninge fra østrig og tidliger tyske områder. Især de tyske var udsat for en voldsom diskremination.

Længe før den tid var der polakker, hollændere og kartoffeltyskere. Alt sammmen importeret arbejdskraft på grund af deres dygtighed eller lave løn.

Religiøse flygtninge havde vi fra østeuropa, frankrig og andre steder. selv før der var almindelig religionsfrihed i danmark accepterede man anderledes troende på isolerede steder. Bl. a. i Fredericia, som man ellers havde svært med at få befolket.

Ak ja de fremmede er ikke noget nyt i Danmark. De fleste af os er efterkommere af dem.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 14-10-06 00:31

I haltredserne var der indvandrere / flygtninge fra østrig og tidliger tyske områder. Især de tyske var udsat for en voldsom diskremination.

Længe før den tid var der polakker, hollændere og kartoffeltyskere. Alt sammmen importeret arbejdskraft på grund af deres dygtighed eller lave løn.

Religiøse flygtninge havde vi fra østeuropa, frankrig og andre steder. selv før der var almindelig religionsfrihed i danmark accepterede man anderledes troende på isolerede steder. Bl. a. i Fredericia, som man ellers havde svært med at få befolket.

Ak ja de fremmede er ikke noget nyt i Danmark. De fleste af os er efterkommere af dem.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-10-06 00:32

I haltredserne var der indvandrere / flygtninge fra østrig og tidliger tyske områder. Især de tyske var udsat for en voldsom diskremination.

Længe før den tid var der polakker, hollændere og kartoffeltyskere. Alt sammmen importeret arbejdskraft på grund af deres dygtighed eller lave løn.

Religiøse flygtninge havde vi fra østeuropa, frankrig og andre steder. selv før der var almindelig religionsfrihed i danmark accepterede man anderledes troende på isolerede steder. Bl. a. i Fredericia, som man ellers havde svært med at få befolket.

Ak ja de fremmede er ikke noget nyt i Danmark. De fleste af os er efterkommere af dem.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-10-06 00:32

I haltredserne var der indvandrere / flygtninge fra østrig og tidliger tyske områder. Især de tyske var udsat for en voldsom diskremination.

Længe før den tid var der polakker, hollændere og kartoffeltyskere. Alt sammmen importeret arbejdskraft på grund af deres dygtighed eller lave løn.

Religiøse flygtninge havde vi fra østeuropa, frankrig og andre steder. selv før der var almindelig religionsfrihed i danmark accepterede man anderledes troende på isolerede steder. Bl. a. i Fredericia, som man ellers havde svært med at få befolket.

Ak ja de fremmede er ikke noget nyt i Danmark. De fleste af os er efterkommere af dem.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-10-06 00:32

I haltredserne var der indvandrere / flygtninge fra østrig og tidliger tyske områder. Især de tyske var udsat for en voldsom diskremination.

Længe før den tid var der polakker, hollændere og kartoffeltyskere. Alt sammmen importeret arbejdskraft på grund af deres dygtighed eller lave løn.

Religiøse flygtninge havde vi fra østeuropa, frankrig og andre steder. selv før der var almindelig religionsfrihed i danmark accepterede man anderledes troende på isolerede steder. Bl. a. i Fredericia, som man ellers havde svært med at få befolket.

Ak ja de fremmede er ikke noget nyt i Danmark. De fleste af os er efterkommere af dem.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-10-06 03:26

Kan du ikke lige skrive det igen transor? Jeg er kommet til at slette det du skrev

Godkendelse af svar
Fra : Anjaaa

Dato : 26-10-06 16:09

Tak for svaret transor. :)