/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
skrifttyper
Fra : oleho
Vist : 679 gange
438 point
Dato : 11-10-06 15:38

Kan man tilføje/ændre skrifttyper på websider i internet explorer?
der er for nærværend ca 14 typer , men jeg ønsker f eks gerne tahoma fed
kan det lade si gøre?
mvh
oleho

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-10-06 16:07

Du har den da.
IE 6.0
Funktioner>internetindstillinger>Fanen Generelt>skrifttyper>sprogscript>brugerdefineret>under skrifttyper til webside.......................Tahoma fed

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-10-06 16:12

Du kan ikke ændre skriftype på andres websider i Internet Explore, men du kan ændre tekststørrelsen oppe i øverste menu under punktet "Vis" herefter "Tekststørrelse" men det virker ikke på alle sider.
Du kan til enhver tid ændre skrifttype på dine egne websider.

//bentjuul

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-10-06 16:19

Det er vist websidelæsningsskrifttype Oleho vil rette og det kan man.
Dog er der mange websider som låser deres websideskrift så den ikke bliver ændret under læsningen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-10-06 16:32

Det er ikke fordi de låser siderne e.c det er fordi alle websider der laves i dag har forudbestemt skrifttyper og det kan ikke ændres med IE.

//bentjuul

Kommentar
Fra : oleho

Dato : 11-10-06 16:36

hej e.c
tak for det men der findes kun tahoma men ikke tahoma fed
mvh
oleho

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-10-06 17:01

Og så må jeg lige æde noget af det jeg har skrevet i mig igen, fordi hvis man går i Funktioner >Internetindstllinger >fanebladet Generelt og her vælger "Hjælp til handicappede" og sætter flueben ud for "Ignorer de skriftyper, der er defineret på websider" så kan en hvilken som helst skrifttype vælges.

//bentjuul

Kommentar
Fra : oleho

Dato : 11-10-06 17:09

kan man tilføje "tahoma fed" på IE6,websider
mvh
oleho

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-10-06 17:16

Hos mig er der Tahoma fed
Det er IE 6.0 2800 1106 på en windows 2000 comp.

Men prøv lige:
Gå op og vælg brugerdefineret ved sprogscript