/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejse i julen ...... HVORHEN
Fra : beckski
Vist : 5479 gange
110 point
Dato : 11-10-06 12:03

Hej folkens!
Jeg vil ud og rejse i julen. Krav til stedet:
> der skal være ca. 18-20 grader og tørt
> et sted hvor man kan se noget!!
> ikke muslimsk eller reelt terror-mål (ja, jeg ved godt at alle steder hvor der er mennesker risikerer at blive ramt, men i ved hvad jeg mener)

flere krav er der ikke

nogle gode forslag??

Beck

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-06 12:13

De Kanariske øer, men jeg kan ikke love dig, at det er tørvejr hele tiden, jeg har dog aldrig selv
oplevet uvejr de gange jeg har været på Tenerife, men har hørt om andre der har oplevet enorme regnbyger eller sandstorm.

Tenerife er en vulkanø, men i den nordlige ende af ø'en, er der meget frodigt, der ligger også en meget flot fuglepark der.

Den sydlige del er en del varmere end i nord, med ikke specielt dejlige strande, pga lava, men flere steder er der kørt sand på, men ellers er der næsten pool ved alle hotellerne. Der er flere små byer som er et besøg værd.

Og så er der de lokale markeder, det er et must

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-06 12:18

Hov hvor kunne jeg glemme at fortælle at Madeira er en meget smuk og ren ø, men der kan temperaturen godt komme ned på 17 grader, men så absolut et besøg værd. Der er rigtig mange vandreruter i bjergene, en rigtig hyggelig havn i Funchal, med fiskerestauranter i mange af bådene, bl.a. Beatles gamle båd

Der bliver arrangeret ture op i bjergene, hvor du bl.a. kan se et værksted hvor de fletter kurvemøbler, boder med meget billige strikkevarer osv

Kommentar
Fra : bitchtqzen

Dato : 11-10-06 12:40

Ville klart foreslå Grand canaria.. Har selv holdt jul der og det var bare så skønt.. Der er masser af ting man kan se/opleve. Folk er utrolige venlige og ja... Det er bare skønt.. Men held og lykke håber du finder et skønt sted..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-06 12:43

Hvis du vælger Gran Canaria, skal du lige være forberedt på, at også der kan der forekomme enorme regnbyger og sandstorm

Kommentar
Fra : bitchtqzen

Dato : 11-10-06 12:45

Det oplevede jeg såi kke da jeg var der men det kan der vel komme alle steder...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-06 13:02

Jo længere væk fra Sahara jo bedre, med hensyn til sandstorm, kan ikke lige huske navnet på fænomenet, men det kan forekomme på alle de Kanariske øer. Så lige på det punkt er Madeira at foretrække, men der er ikke helt så varmt, spørgeren ønsker

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-10-06 14:26

På ForteVentura/Lanzerote/GranCanaria kan der forekomme denne sandstorm (scirroco) som også er meget varm...............men det er altså om sommeren, at det sker.
Corralejo på furteventura er en hyggelig by at traske rundt i.
Carmen på Lanzerote er en lidt cuperet og hyggelig by, og byder gode traveture.
PlayaAmerica på Tenerife er en decideret ferieby med alt hvad der ønskes.
Det er portoRico på GrandCanaria også.

Lanzerote er jo den seneste ø som er opstået af en vulkan.
Vulkanen er så varm endnu at der grilles mad på den, og man kan sidde i en restaurant ved siden af.
Det er en meget flot ø med spændende områder at kigge på.
Der er også sportscenteret, men det er ikke åbent for gæster.

Lanzerote = Flotte oplevelser
ForteVentura = Rolig by til børn
GranCanaria = Dyrepark
Tenerife, Puerto de la Cruz = meget flot pappegøjepark

Alle har gode badestrande

Vi har været nogle gange på hver af de fire øer og kan ikke vælge nogen ud.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-10-06 14:36

Og tager i til Madeira, og kørere med bussen op til Monte og går ned forbi begge lifte og til højre
videre op på "Levada Do Bom sucesso" (til højre) og helt til "Jasmin Tea House" og bestille deres suppe og et krus øl til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-06 15:10

Lej en bil i AUSTRALIEN - så er alle dine ønsker opfyldt

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 11-10-06 15:28

ikke diskuter internt ... vil bare have ideer og begrundelser... og jeg har prøvet tenerife, grand c, og lanz ....

...

hvordan er syditalien ?? sydfrankrig ?? eller nordafrika ?? Østafrika ??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-10-06 19:36

Det er herlige steder - bare ikke den temp. du ønsker på det tidspunkt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-10-06 20:25

Esbjerg

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 11-10-06 20:32
Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 11-10-06 20:33

Ups drop bare Marokko igen, de er jo muslimer, så der er vi nok ikke så velsete, kun vores penge??

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 11-10-06 20:45
Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-10-06 18:33

Hvis du kan acceptere religionen og terrortruslen er Ægypten det rigtige sted. Ægypterne er absolut ikke fanatikere, så du mærker ikke meget til religionen til hverdagen, og terror sker kun mod organiseret masseturisme, men risikoen for at blive angrebet er ikke større end at komme ud for en togulykke i nordeuropa.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 16-10-06 00:11

Tja, vi HAR bestilt en rejse på 6 uger til Gran Canaria fra den 1. december 2006.
Vi har virkelig gode erfaringer fra sidste gang, alt fungerede bare, og juleaften var bare pefekt - altså uden jul, men det bestemmer man jo selv.

Vi boede i en stor park midt i byen i et 2 værelses hus med egen yndig have, og det var bare sagen. Også denne gang skal vi bo - ikke samme sted - men med samme koncept

Hotelsiloer har aldrig sagt os noget.

Storm har vi oplevet for nogle år siden på Tenerife, hvor vi var ude at sejle med en gammeldags træbåd, hvor vi var stuvet som sild i en tønde - det var ikke rart, men da vi lagde til land flere timer før beregnet, forlangte vi at få kompensation, og det fik vi - vi tømte baren på skibet ;-D

Håber du kan bruge det til noget.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 17-10-06 21:50

SÅ!!!
til de interesserede er Gambia valgt!!! 30 grader, dag ... 20-24, nat...
lejlighed lige ned til vandet etc.... 2 mennesker, en uge, lige godt 14.000 kr.
er i interessere i en rejsebeskrivelse???

B

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-10-06 15:44

Du skulle da bare have fortalt at du ikke havde noget imod, at det også kunne være varmere,
husk i god tid at blive vaccineret mod gul feber.

God tur, jeg behøver ingen rejsebeskrivelse, har været der