/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
cpu i bærbar pc
Fra : janik
Vist : 1464 gange
100 point
Dato : 10-10-06 21:45

Jeg har købt en bærbare pc en hp med Intel® Core™ Duo Processor T2050
Da jeg købte pcèn fik jeg at vide at den havde 3300 mz cpu men cpu-z
måler den til 1600 mz.
jeg ved godt at der er 2 kerner men jeg kan ikke få den til at kører med 3300mz
er der noget man kan gøre så den kan ??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-10-06 22:54

Jeg ved ikke noget om Core 2, men er det ikke 1600 Mhz på hver processor = 3200.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-10-06 23:01

Se her:
http://www.electriccity.dk/default.aspx?m=2&i=139
HP BÆRBAR PC Pavilion DV 2115
*Intel Core Duo processor T2050 (1,60 GHz)

Kommentar
Fra : janik

Dato : 10-10-06 23:06

jamen inde i enhedshåndtering står der at der er 2 stk cpu

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-10-06 23:12

Det er det også - to sammenbyggede til een. Men med capasitet som to cpu.
Det skulle være hele fidusen med Core2.
Som jeg er orienteret, så er det endnu kun nogle programmer der kan udnytte begge processorer.
Eks. i office programmerne vil du aldrig benytte mere end 1/4 af den ene cpu.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-10-06 19:46

Da der endnu ikke, som der allerede er nogen der er inde på, er ret mange programmer der er bygget til Core 2 Duo, vil du endnu ikke kunne udnytte din dobbelt kerne processor. Men når de inden ret længe kommer, vil processoren selv speede op når behovet er der og så kommer den til sin ret. Men i office sammenhæng vil den aldrig komme op i "høj gear".

Her er der lidt teknisk læsning

http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=5887&type=test

Kommentar
Fra : Fijala