/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Confirm i php
Fra : snuggi88
Vist : 657 gange
100 point
Dato : 09-10-06 08:39

Hej allesammen.

Jeg er i gang med et lagersystem, hvor jeg har en side hvor alle produkter er vist. Jeg har så lavet en knap der hedder slet, den vil jeg så gerne have til at droppe det produkt fra databasen når man bekræfter man vil slette det i en confirm boks. Der er brugt php og mysql. Håber nogen kan hjælpe mig det er et meget stort problem..:D

På forhånd tak.:)

Mvh.
Kasper

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 09-10-06 14:10

Men, før du kan slette eller droppe noget, må det nødvendigvis eksistere, og du fortæller jo ikke noget om, hvad der eksisterer.

Har du imidlertid - for eksemplets skyld - en tabel i din database vi her kan kalde vare, med 3 felter i, som kan være navn, pris og antal, og har du i denne tabel en vare hvis fantasifulde navn er vare3, som du vil slette, så kan det bl.a. gøres med flg. SQL:

Kode
DELETE FROM `vare` WHERE `navn` = 'vare3';

Uden lidt kendskab til din eksisterende kode er der nok svært at konkretisere det mere.

Kommentar
Fra : snuggi88

Dato : 09-10-06 15:12

Det er ikke msyql forspørgelsen jeg mener, det kna jeg god tfinde ud af... ellers tak.. men det var nærmere javascriptkoden..?

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 09-10-06 15:28

Ja, ja da - så forstår jeg bedre du ikke beskrev det eksisterende
Gruppen her er for PHP, men, Javascript gruppen kan jeg da godt vise dig vej til. Den ligger her: http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=30807

Kommentar
Fra : snuggi88

Dato : 10-10-06 13:06

He he.. ja der har jeg også skrevet indlægget til at starte med.. der blev jeg henvist til php, fordi det hele egenlig handler om overførsel af variabler mellem php og et javascript?

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 10-10-06 17:20

Ja, det fremgik jo ikke rigtigt af dit indlæg. Jeg forstod det ihvertfald ikke.

Når man overfører data udefra til PHP scripts, overføres disse data sædvanligvis med enten POST eller GET metoden.

Med GET metoden overføres data via adresselinjen som f.eks. ditscript.php?action=etellerandet&data=data1 osv. hvor data så hentes ind i php scriptet med $_GET['dinedata'].

Med POST metoden er data sædvanligvis indtastet i en form og hentes ind i dit script med $_POST['dinedata']

Men, i stedet for at jeg forklarer en hel masse om alt muligt du måske ved i forvejen, ville det være smart hvis du konkretiserede og/eller eksemplificerede hvad det helt præcis er du har brug for

Accepteret svar
Fra : zlug

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-06 23:02

går ud fra at du henter navn og id ind fra databasen.. for at ilustrer det vil jeg nu bruge $data['navn'] og $data['id']

du laver en javascript funktion der ser således ud:

<script type="text/javascript">
   function del(head, id){
      var del=confirm('this will delite "'+head+'"')
      if (del==true){
         window.location = "actions.php?action=del&id="+id;
      }
      else{
      }
</script>

i selve dukumentet laver du så:
<?php
print '<a href="#" onclick="del(\'' . $data['navn'] . '\', \'' . $data['id'] . '\')">
?>

i den kode her har jeg også et actions.php som java Scriptet dender vidre til.. i det står der:

<?php
if($_GET['action'] == 'del'){
   $id = $_GET['id'];
   <sql streng>
   header('Location: index.php')
}
?>

istedet for <sql streng> skriver du hvad du ønsker der skal ske i databasen hvoe $id = id ...
men det havde du vel regnet ud

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 16-10-06 23:03

hmmm der mangler lige nogle ; ... glemmer dem altid..

Godkendelse af svar
Fra : snuggi88

Dato : 18-10-06 18:12

Tak for svaret zlug. Det var lige hvad jeg manglede:D

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 18-10-06 19:00

var så lidt