/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Login system i php
Fra : mpjc
Vist : 643 gange
300 point
Dato : 07-10-06 16:33

Hej!

Jeg søger et login system i php til flere brugere. Har længe kigget på nettet efter koder, men har indtil videre ikke fundet noget som virkede 100 %. Enten kan man knække systemet nemt eller også kan man bare logge direkte ind hvis man har adressen til siden.

Jeg søger derfor et system med flg. krav:

System til flere brugere.
Sikkert (så man ikke bare kan skrive adressen)
I PHP (gerne mysql)

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-10-06 18:44

Prøv her, mamge gode scipts, også bare login.
http://www.opensourcecms.com/

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-10-06 18:49

Citat
System til flere brugere.
Sikkert (så man ikke bare kan skrive adressen)

Prøv Maambo tror jeg den hedder, den kræver godkendt email.
Men det er måske ikke hvad du søger.
Du kan jo bare gør den til en Login-side, der viderestiller brugere.
Ellers er der et par, der kun virker med login, som så frivilligt/ eller ej, viderestiller bruger.
Men hvor email sikre de er, ved jeg ikke.
Men kan du ikke rette det, så de skal enten veryficere deres mail, eller du skal godkende dem.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 08-10-06 06:47

Jeg ved ikke om du har kigget på phpGACL, eller om du måske synes det svarer til at skyde gråspurve med kanoner?

Hvad er det?
phpGACL er et sæt funktioner der gør det muligt for dig at lave adgangskontrol på arbitrære objekter (websider, databaser, osv.) for andre arbitrære objekter (brugere, remote hosts, osv.).

phpGACL tilbyder finmasket adgangskontrol med simpel administration, og er meget hurtig.

phpGACL er lavet i PHP (deraf navnet phpGACL), GACL delen af phpGACL står for Generic Access Control List.

Hvor kan du få fat i det?
phpGACL hostes hos sourceforge.net: http://phpGACL.sourceforge.net/

Hvad kræver det for at kunne fungere?
phpGACL kræver en relationsdatabase til at gemme access control information i. Denne database tilgås via abstraktionslaget ADOdb, der er compatible med sådanne databser som PostgreSQL, MySQL og Oracle.

phpGACL er lavet i PHP og kræver version PHP 4.2 eller bedre.

Administration af Adgangskontrol listen foregår fra et web interface, hvorfor det er nødvendigt med en webserver med PHP understøttelse, som eksempelvis Apache.

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 16-10-06 23:14

hvor god er du til php/mySQL?? (rart at vide inden jeg kaster mig ud i en forklaring)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-10-06 06:59

Simpelste måde.
Man laver en eks. login.php
De filer/sider der skal beskyttes lader man starte med.
<? include "login.php"; ?>

Hvordan login.php skal se ud ?
Tja der mangler aktiv deltagelse fra dig mpjc, du har sidst selv været logget på kandu d9-10