/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
Plastikbægere i films!
Fra : upyoursmate
Vist : 3165 gange
100 point
Dato : 07-10-06 10:08

Det har slået mig at i alle, eller mange, amerikanske film benyttes der altid røde plastikbægere af samme art. Det kommer sig tit til udtryk når man ser en "party-sekvens" (Lady In The Water, American Pie, etc.)
Er der andre der har bemærket dette UTROLIGE fæmomen? Er der en der har patant på plastikbægere i USA?
Hvad er det dog for noget?! En dille?

Mvh. U.

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 07-10-06 10:11

Patent, naturligvis...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-10-06 10:20

selvfølgelig er der nogen der har patent på plastbægrene - det er der jo også herhjemme

keder du dig idag ??

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 07-10-06 10:24

Ja jeg har bemærket det, jeg tror det er et firma der sponsorer dem, mon ikke der er et varemærke i bunden??

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 07-10-06 10:40

Det er nok så du ikke skal kunne se hvad der er i glasset -eller om der er noget i glasset/bægeret...Der er dog en sekvens i American Pie hvor Stiffler drikker en øl med et lidt "blandet" indhold ...dette glas er da gennemsigtig .Og der er flere andre tilfælde hvor det er mest hensigts mæssig at bruge klare glas. Og så kan man jo sige at blå-grøn-sort-hvid-jo nok ikke er de meste festlige farver til netop dette brug.....Så mit gæt er at der er ikke noget i glassene generelt bare hvis der er behov og at rød er den mest "festlige" farve til dette brug

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 07-10-06 10:43

lige en lille extra ting -De er sikket enklere at finde bagefter en indspilning når der skal ryddes op .Det kan jo være at de skal bruge samme plads til flere sekvenser bagefter .Så det er nok ikke tilfældigt det her......men et pudsigt spørgsmål som jeg aldrig har tænkt over.....Flere af disse

Accepteret svar
Fra : Birgitte32

Modtaget 100 point
Dato : 07-10-06 12:24

Ligesom vi har vores små, hvide plastkrus herhjemme, så er det bare sådan de ser ud i USA hehe ALting skal jo være større, så deres plastkrus er også større. De fåes ikke kun i den røde farve - fåes også bla i blå og andre farver. Det er ganske almindelige amerikanske plastkrus. Det er ikke fordi noget skal gemmes eller være lettere at se, når der skal ryddes op. Sådan ser de bare ud De er også billigere end de tilsvarende gennemsigtige plastkrus ..

Birgitte, som har været bosat i Atlanta i 2 år og netop er hjemkommet fra New York

Kommentar
Fra : lind-2650

Dato : 07-10-06 17:05

ved jeg ikk

Godkendelse af svar
Fra : upyoursmate

Dato : 08-10-06 15:01

Tak for svaret Birgitte32.

Kommentar
Fra : sipule

Dato : 03-09-10 15:02

I USA har de bare røde plastik krus istedet for hvide, som dem vi har i danmark. - de kan også til tider være blå, men de røde er bare de mest normale.
Da jeg boede i USA var det også altid de store røde plastik krus vi købte i min amerikanske familie.
Og ja, de er med til hver en fest derovre ;)

Kommentar
Fra : mtychsen

Dato : 10-01-11 14:37

Der står noget her om, hvorfor de er røde - og hvad de bruges til: http://www.studyshop.dk/produkter/16_RED_CUPS_25

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 10-01-11 15:04

hehe jeg tror, det er danskernes fortolkning, for som sagt - så er det ganske almindelig low budget plastikkrus i USA. Køber man de almindelige hvide, som vi har eller de gennemsigtige, som vi bruger til fx fadøl, så er de væsentlig dyrere. Rød, blå og gul er de mest almindelige farver og som sagt for 4 år siden - ganske almindelige

Kommentar
Fra : jonash

Dato : 19-02-12 12:06

Der er ikke nogen der har patent på disse krus i USA eller I Danmark. Jeg har boede i USA i langtid og hvis man f.eks. tager i Walmart så sælger de tons vis af dem fra et specielt mærke, ofte er det privat label og specielt produceret til den butik det sælges i. Tager man i Target eller andre supermarkeder er det et nyt mærke.

Jeg køber selv en del til fester og har undersøgt markedet. Det billigste sted og den bedste kvalitet er hos drinkworld.dk

http://www.drinkworld.dk/rode-plastik-krus-47-cl.html
Her kan du få 50 glas for 74,95 kr.

hvorimod studyshop sælger dem til 129 kr.

Kommentar
Fra : ThomasLøvehjert

Dato : 13-11-12 12:35

Man kan også købe de omtalte "red cups" (samt blå kopper) på www.kingsofpong.dk

Vi sælger også beer pong (ølpong) borde og afholder turneringer.. Fås ikke billigere i DK!