/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Gået i chok
Fra : Mokof
Vist : 1748 gange
100 point
Dato : 06-10-06 10:43

I går var jeg inde og tjekke en af mine mailbokse som jeg ikke bruger så tit, og må jeg sige at jeg fik et mindre chok. Der var 1368 mails . Hvad jeg ikke vidste var at Kandu sender en mail hver gang at der kommer en kommentar i en tråd man har deltaget i. Kan man slå det fra et sted?
En ting til. Er der et sted på nettet, hvor der er vejledning i elektrodesvejsning for begyndere?

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 06-10-06 10:45

Når du skriver en kommentar til et spørgsmål, har du mulighed for at FJERNE et flueben - ved at fjerne fluebenet får du ikke mails om andre kommentere til spørgsmålet.

Glemmer det selv en del desværre under "smalltalk" hvor den kan være slem

Ampere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-10-06 10:56

Du kan også redigere i din profil, så du slet ikke modtager mails fra kandu, men hvis du gør det, så får du heller ikke mails til de spørgsmål, som du selv har stillet.

Så må du bare følge med på siderne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-10-06 11:04

Jeg går ud fra at du har en svejseskærm og noget tøj der gerne må blive hullet.
Hvis du holder på elektroden og stelklemmen kan du godt få et mægtigt rap over fingrene.

Spænd et stykke jern fast på et bord og sæt stelklemmen på.
Med svejsehåndtaget fører du pinden ned mod jernet med et lille bump og holder pinden med en løs og slasket hånd og følger med ned efterhånden som elektroden bliver mindre.
Hænger pinden fast så har du for lidt strøm på.
Hvæser den er der for meget strøm på.
Tænk på at tegne små bitte 888888888 når du svejser.
Har du alligevel kigget for meget på de skarpe lys evt fra et spegl...............og det føles som grus i øjnene - skal du på skadestuen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-10-06 11:09

kandu´s mail kan du skille dig af med ved at gå ind i din profil - abonnementer og fjerne fluebenene - så får du ikke mail - og jeg tolker dit indlæg som om du egentlig heller ikke benytter den tjeneste - så det er nok hvad du skal gøre - husk at klikke på send for at forandringerne gemmes

ang elektrodesvejsningen - mon ikke du får mere ud af at låne en bog på biblioteket ??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-10-06 11:37

Ja, men i rediger profil, kan man blive af med alle mails fra kandu på een gang.

Men spørgsmålet er så, om Mokof opdager, at der er givet råd til ham/hende, hvis det er en mailkonto, det ikke bliver tjekket så ofte

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-10-06 20:16

Prøv Migatronics hjemmeside, der finder du lidt om svejsning.
http://www.migatronic.dk/default.aspx?m=2&i=169

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 07-10-06 23:18

Til e.c. Jeg synes at elektroden både hænger fast og hvæser, men at den hænger fast har det ikke os' noget at gøre med at de små svejsere har for lav tomgangsspænding. Hvad gør jeg forkert når der kommer små huller med slagger i ? Hvad vinkel holder man elektroden i, er det ca 45 grader ?
P.S. Jeg har haft svejseøjne engang, og det er dælme ikke sjovt når man ikke har noget, af det til at dryppe øjnene med, hjemme.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 08-10-06 12:24

Kaffefløde kan bruges som absolut nødløsning.
Ca. 45 gr er ok
Elektroden skal ned og tænde og straks hæves fra emnet og så ellers følge med ned.
Den nemmeste elektrode er en "esab svejseelektrode ok 46.16" (syntes jeg)
Hvis du i svejseretningen bevæger dig for hurtigt, vil slaggen rende "bagom" og der svejses ikke men lægges bare en slagge med hul under.
Du har svejset rigtigt, når slaggen rejser sig som halen på en hund lige efter svejsningen.
Bliv ikke fortvivlet, det kræver megen øvelse.

Godkendelse af svar
Fra : Mokof

Dato : 08-10-06 17:50

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-10-06 19:05

Selv tak - det er da første gang jeg har hjulpet nogen igang med at svejse, uden selv at være tilstede.

Kommentar
Fra : allan2712

Dato : 03-07-07 17:03

Der er flere forskellige elektroder på markedet:
Basiske skal have en svejsemaskine der har minimum en tomgangsspænding på 52v. og kræver en del øvelse at svejse. og skal helst opvares i et varmeskab.

Ab 1307 elektrode er verdens nemmeste at svejse med. se mer på www.absvejs.dk

Mvh Czanto