/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
AVG restart
Fra : lham
Vist : 893 gange
100 point
Dato : 06-10-06 09:44

min AVG free edition er nu pludselig begyndt at bede om en restart( ikke af windovs ) for at kunne færdiggøre opdatering-jeg kan ikke finde det sted hvor man gør det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-06 09:58

Du lukker det da bare ned og starter det igen...

Alternativt sker det automatisk ved næste maskinstart.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-10-06 10:04

Hvilken version bruger du? Er det fordi du ikke har opdateret til:

Version: 7.1.407
Virus base: 228.12.13/463
Release date: 40.10.06

Det er da kun efter en opdatering af AVG der skal genstartes.

Ved en 'normal' daglig opdatering af virusdefinitioner bør du få besked i en dialogbox, som siger noget i retning af:
Citat
Update successfully finished.

[Ok. XX sec.]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-10-06 10:10

Øeh... NU er:

Virus base: 268.13.0/464
Release date: 05.10.06

..efter netop afsluttet opdatering

..og så har jeg vist også skrevet base og dato forkert i min tidligere kommentar

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-06 10:12

Det må være en meget gammel version du har opdateret...

Har lige opdateret min - den bad ikke om restart...

Tjek lige din opsætning for update - det er sikkert noget du selv har bedt den om at spørge dig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-06 10:16

version 7.1.407 ??????

min siger kun 7.1.400 og den er opdateret for 2 min siden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-10-06 10:25

refi -> Du kigger i komponentoversigten i AVG's controlcenter [Properties] for AVG Resident Shield. Fanen; 'General'.

De forskellige komponenter har forskellige 'Release dates'

Prøv i stedet øverst at vælge menuen: 'Information' ..fanen; Version

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-06 10:28

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-06 10:29

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-10-06 10:31

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-10-06 10:38

lham -> Hvis du har opdateret, men stadig har samme 'problem', så er det måske noget 'kuk' fra en ældre installation som 'hænger'? Prøv derfor lige at rense din registreringsdatabase med dette program: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

Den gratis version: http://www.tweaknow.com/download/RegCleaner.exe

Slet KUN hvad der er mærket som : Safe to delete (..ved at klikke på 'view details' og så klikke på øverste menu: [Delete] i det nye vindue.) ..når du har scannet med programmet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-10-06 10:47

..og genstart Windows

..for en sikkerheds skyld

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lham

Dato : 08-10-06 11:16

det er den nyeste version jeg har ( den de 400 som i nævner ) så der må altså være et sted i AVG menuen hvor man kan vælge restart nå den nu beder om det !

Det der med at slette i registreringsdatabase har jeg fået at vide at man skal være noget klogere på programmel end jeg er hvis man skal slippe fra det uden problemer -men ellers tak for råd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-10-06 11:38

TweakNow Regcleaner er 'fool-proof'

..bare du gør som jeg skrev. Det vil muligvis afhjælpe dit problem!

Der findes mig bekendt ingen option for genstart af AVG i nogen menu!

..og jeg har brugt AVG gennem små 3 år nu

Det er den gratis version, så alle 'ting' er ikke tilgængelige, som f.eks. selv at oprette schedules.

Er det den gratis eller har du licens til din AVG?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-10-06 11:50

Ps. Det er nok regedit du er blevet advaret imod at bruge. Et rigtigt godt råd, du dér har fået

REGEDIT åbnes med:

Start->Kør... skriv; regedit

Så kan du manuelt gå ind at oprette/redigere/slette div. registreringsnøgler og dette er hverken for børn eller newbees.

Lidt mere om regedit: http://www.winguides.com/registry/

Her finder du Guru'en på området: http://www.microsoft.com/MSPress/books/8762.asp

..og her lidt tip & trick: http://www.computerperformance.co.uk/Registry/registry_hacks_reg.htm

Hold du dig til TweaknowRegcleaner. Så laver du ikke ulykker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-06 11:58

Højreklik på iconet ved uret - luk den - luk den op igen. (det er jo også en genstart)

Eller simpelthen genstart komputer.....

AVG har ikke andre muligheder.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 08-10-06 17:46

det der med at lukke AVG ved højreklik og ånbne igen -eller genstarte PC-en hjælper ikke.

Mener stadig det er for farligt for mig at pille ved noget som helst i registreringsdatabase.

Det er en gratis version jeg har

Når jeg jeg beder om update får jeg beskeden:

"The first step of update process has been succesfully finished To finisch the update process af AVG Free Edition pleace restart the test center " og så står der OK i knap men der sker ikke noget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-06 22:40

AVG opdaterer pr. automatik - så fejlen må ligge i noget "snavs" du har på comp.

Når du har hentet opdateringer opdaterer den aut. sig selv.

KUN ved installation af nye versioner kan det være muligt den beder om at komputeren bliver genstartet.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-10-06 00:24

Hent en frisk installationsfil. Afinstaller AVG, genstart, og geninstaller med den friske installationsfil her fra http://free.grisoft.com/doc/5390/lng/us/tpl/v5#avg-free

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-06 07:49

Det er muligt DU ikke vil pille ved registreringsdatabasen, men det gør de programmer du installerer og de ændringer du foretager i Windows opsætning

Når du så sletter et program igen vil der i mange tilfælde blive nogle regnøgler hængende, da ikke alle programmer rydder lige pænt op efter sig. Dette kan skabe problemer for andre programmer og så har du 'miseren'.

Eneste metode at få tingene til at fungere igen er at fjerne disse regnøgler. Det er dette som TweaknowRegcleaner kan klare for dig automatisk. Jeg har aldrig oplevet at nogen har haft problemer med dette. Det er først når man selv går ind og piller ved nøglernes værdier eller selv sletter nøgler med f.eks. regedit, at det kan gå grueligt galt.

En 'bivirkning' ved at rydde op i registreringsdatabasen med TweaknowRegcleaner er, at computeren starter hurtigere op, programmer starter hurtigere op, genveje virker som de skal og computeren lukker hurtigere ned, når du beder den om dette.

Hvis ikke stl_s (..som er ekspert på sikkerhedsområdet) råd virker? Er der næsten garanteret en diskrepans i din registreringsdatabase og så har du 2 muligheder:

1.) Rette i registreringsdatabasen (med TweaknowRegcleaner, et tilsvarende program eller regedit)
2.) Geninstaller/Reparer Windows med original CD-ROM'en (Kræver at du indlæser alle sikkerhedsopdateringer igen)

Vælg selv

</MOLOKYLE>