/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
The Beer Machine ...:O)
Fra : Pete.Sinner
Vist : 2708 gange
50 point
Dato : 04-10-06 19:46

http://www.gadgets.dk/product_info.php?products_id=809

Tror i det virker..... og er der evt en der har sådan en ...har smagt øl fra en eller kender nogen der har en...

Kommentar
Fra : Pete.Sinner

Dato : 04-10-06 20:04
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-10-06 20:04

Jeg kan ikke finde noget om hvor man køber det ølmix henne, og hvad det så koster.
Men smart ser det ud.

Kommentar
Fra : Pete.Sinner

Dato : 04-10-06 20:13

gadgets...kommer til at have 7-8 forskellige stykker.... ( i udlandet er der 17 ) hvad prisen er på beer mix... ved jeg ikke....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-10-06 20:19

Men det kan købes i Norge.
fra din henvisning:
http://www.nettrabatt.no/p_product_list.asp?pgid=413

Men husk lige at det sælges som gadgets, noget i retning af "for sjov vare".

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 04-10-06 20:24

Hej
Har set i Tysk Tv at der er et firma i Tyskland som fremstiller sådan en noget lignede. Den var bare lavet i kobber som dem der er i de rigtige bryghuse
Så også hvordan den fungerede og at prisen pr enhed var cirka 2,5okr dertil skal så tillægges afskrivning af maskinen.Prisen på den kan jeg ikke huske, men vil prøve at finde den på nettet

IPM

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 04-10-06 20:46

Hej
Har fundet en.Den er ikke helt magen til den jeg så i TV, men næsten.
Med hensyn til prisen skal der nogle kolde øl igennem før den er tjent hjem

http://www.holzeis.com/catalog/product_info.php/products_id/1491

IPM

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-10-06 21:01

Der findes også biligere udgaver syd for grænsen...

Man køber her en øl automat til afkølet, færdig brygget øl,
som dog skal indsættes i 5 liters dunke, ikke fra eget bryggeri, men sikkert bedre...

Fås eksempelvis i City Grossmarkt til 7-8 Euro, eksempelvis:
Flensburger Dunkel, Wahrsteiner og Jever (friesisk "herb" = tør, ikke bitter).

Man kan jo stadig få øl på dåser uden pant til eksport/eget forbrug noget billigere...
De første klasses tyske 5 liters automat øl dunke er dog både bedre og festligere.

Hilsen Svend, der bor tæt ved grænsen og jævnligt "sparer" der.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-10-06 21:13

Frem med traileren, og så hente øl.
Men det ku' da være sjovt selv at lave det.

Kommentar
Fra : Pete.Sinner

Dato : 04-10-06 21:25
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-10-06 22:44

Ja, det kunne være sjovt...
også min nabo har foreslået at vi opretter et lokalt gade øl bryggeri.

Nogle vil kunne huske da man lavede "hjemmebrændt" af gær og sukker,
med primitive destilations apparater; det smagte forfærdeligt, selv kamufleret som ægge-likør.
Som i Norge, hvor man først bygger skorstenen med indbygget destilations anlæg,
lovligt at opføre, forbudt at anvende...

Og da vi fremstillede "vin" af æbler eller anden frugt,
nogle havde midlertidig succes med færdige pakkeløsninger af gær og anden tilsætning...
Snart blev importere vine fra eksempelvis Portugal lige så billige og bedre.

Angående øl fremstillede min norske kollega noget noget værre sprøjt...
der måtte fortyndes med lys øl for at kunne drikkes.

Så måske er jeg blevet negativt forud indtaget gennem tiderne...

Selv køber jeg for tiden en udmærket "Rostocker" til under en halv Euro pr halv liter dåse uden pant.
Naturligvis kun fremstillet af vand, gær, malt og humle, efter det tyske Reinheits Gebot.

Det kan man vanskeligt konkurrere med økonomisk i et lille privat bryggeri,
men jeg anerkender, der er udfordringer i at fremstille sine egne special øl.

Svend, der gerne bidrager som smags dommmer...

Kommentar
Fra : Pete.Sinner

Dato : 05-10-06 05:56

Her er 2 tilbage meldinger fra 2 privat øl forretninger...

Hej Peter.
Jeg tror da nok det virker. Spørgsmålet er hvor godt resultatet er - det ved jeg ikke.
Gæren falder jo til bunds i beholderen og der bliver den liggende indtil man har drukket indholdet,
det kan nok godt ødelægge lidt af fornøjelsen.
Men prøv det endelig og så skriv til os (eller "ølentusiasten") og fortæl om dine oplevelser =)

mvh Andreas Palsgård - Maltbazaren
.................................................
tjaa... har ikke prøvet, men er lidt skeptisk... det er ikke umiddelbart noget jeg vil sælge.

mvh,

Torben

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-06 07:58

Om det virker? Ja, man kan brygge øl og ja, det virker (kan kan sagtens få tømmermænd af det resulterende fluidum), men om det også smager? Dét er en ganske anden snak. Jeg har været med til at gøre kål på et sådant bryggeprojekt og må indrømme at det ikke ligefrem var nogen nydelse. Det hjalp dog at lade 'skyllevandet' følge af en forsvarlig byge whiskey!

Prisen på slutproduktet er heller ubetydelig. Det er faktisk en ret kostbar vædske der kommer ud af et sådant 'mix'. Jeg vil mene at har man muligheden, tiden, pladsen og lysten, så er en af de gamle opskrifter at foretrække. En uge i bækken, en uge i sækken, så har man den fineste bygmalt. Problemet er så at skaffe den gode ølgær, med mindre man foretrækker en massegæring på de naturligt forekommende gærceller.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xirb

Dato : 18-10-06 10:49

De kan også købes dirkete fra forhandleren kan jeg se: http://www.beermachine.dk

Man får åbenbart hele skidtet med i startpakken.. Så vidt jeg kan se er forskellen fra de andre "instant beer" sæt, at der følger CO2-partroner med, så man kan lave overtryk i tanken.. det lyder da faktisk meget prof!

Skal siges at jeg aldrig selv har prøvet, men ku' da godt tænke mig at prøve... har ikke helt mod på de helt "rigtige" hjemmebryg-metoder.. Prisen ser da forresten ikke så gal ud - altså efter du har fået maskinen skla du jo bare ha' pulver fremover så vidt jeg kan se - så det er da biligere en at købe specialøl i føtex...

Kommentar
Fra : amj2006

Dato : 22-10-06 11:26

Hej alle sammen

Jeg kan blot sige det er et kanon produkt har selv købt en maskine. Der er flere beermixes og vælge imellem på www.beermachine.dk som der også står lidt mere om i de forrige indlæg.
Kvaliteten af maskinen er virkelig overraskende god. og så kan øllen holde i lang tid da CO2-partroner holder trykket i beholderen.

Det med det koster det passer jo ikke... hvis du skal ned og have en kvalitets øl ved din købmand skal du give 35kr. flasken. et beermix kan du lave hvad der svare til en kasse øl det den samlet pris på 119kr.

Hvis vi nu siger der 28 øl rimelige store øl så er prisen for hver 4,25kr. Hvis ikke det er en besparelse så ved jeg ikke lige hvad du mener. Dyrt er det ikke. jo du skal jo have maskinen den koster da de 998,- men der er beermix med i pakken du kan altså trække det fra prisen på maskinen dvs. 879,- for en maskine du kan bruge igen og igen og igen.....

Jeg kan ikke tilføje så meget andet end jeg er super glad for min maskine. Jeg har lige sat en over den glæder jeg mig til at vise frem.... Jeg syntes sku det er meget sjovt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-06 11:42

Den ser da også festlig ud.

Kommentar
Fra : Pete.Sinner

Dato : 22-10-06 12:04

Hej amj2006

Jeg spurgte på deres hjemmeside angående % i øllet.... de svarrede at det var mellem 4-6 %, og sagde at hvis det skulle være stærkere, puttede man bare lidt druesukker i under gæringen..... har du prøvet det ?

hvad koster CO2-partroner ....og hvor meget skal man bruge til de 10 litter ?

hvilken beermix kan du anbefale

Kommentar
Fra : amj2006

Dato : 22-10-06 15:11

Jeg har ikke haft min maskine så lang tid. Har kun selv prøvet det to gange. Det er jo ret så nyt herhjemme de har da først fået gang i deres egen siden nu her. www.beermachine.dk

Men følg vejledningen med hensyn til druesukkeret. Jeg har ikke haft behov for tilsætte drugesukker i nu. Det kan være det kommer?

Jeg har gav 40 kr for en ekstra pakke CO2 patroner. Der var 3 med, men det er kun lige nok til at starte op med. Jeg vil anbefale at du køber en ekstra pakke co2 patroner. Det er altid en god ting at have til at ligge.

Jeg har et par venner der også har købt maskinen og vi har prøvesmagt lidt ved hinanden. Jeg har prøvet Golden Lager, American Ale og Canandian Red Lager. De er alle forskellige og meget gode.
Men det er jo smag og behag. Man for jo selv mulighed for at styre det, blande sin egen øl. Jeg kan specielt godt lide Canandian Red Lager men det er jo at prøve sig lidt frem.

Det er da en fed julegave ide, det ender nok med at blive årets julegave... det er altid de samme obligatoriske sokker der står på listen hvert år. Men det her… det er da noget af en overraskelse. Ja du kan nok høre jeg er lidt begejstret for denne maskine… det er da genialt

Kommentar
Fra : superduperko

Dato : 15-11-06 16:02

#1
Ork! Det smager

Den er os sjov at have stående...

Men i realiteten er det jo smag og behag.. Men min mening er at det er en meget god øl...