/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Intet Lyd på computeren !
Fra : LouiseVuitton
Vist : 564 gange
45 point
Dato : 04-10-06 13:35

Jeg har lige formateret min computer og den er så god som ny - MEN, der er intet lyd på min computer. Hverken når jeg åbner en video eller musikfil. Computeren åbner ikke engang videoer med lyd. Hvis jeg åbner en video uden lyd, vil den gerne afspille den. Men man kan jo ikke bare slette orginalen og lave videoen om til en video uden lyd.

Jeg vil have lyd på min computer !

Håber nogen kan hjælpe ..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-10-06 13:37

Du skal indstallere div. driver til bundkortet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-10-06 13:38

har du været i denne computer - (højreklik - egenskaber) fanebladet hardware og derunder enhedshåndtering og kontrolleret om der er gule advarselstegn ??

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 04-10-06 14:09

peet94# Hvordan det ?

miritdk# Nu har jeg og der er ingen udråbstegn..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-10-06 14:19

Der følger altid en cd med til bundkortet, der er i de fleste tilfælde også driver til lydkortet.

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 04-10-06 14:40

Okay. Ved ikke hvordan den ser ud så aner ikke hvordan jeg skulle finde den . :(

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-10-06 14:43

Der står enten navnet på bundkortet eller producenten på cdèn

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 04-10-06 16:06

Jeg vil gerne have at vide om du har onboard lyd eller et direkte lydkort?

og har du installeret diverse codec???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-10-06 19:49

Hvis ikke der er nogle gule spørgsmålstegn i enhedshåndtering er det fordi det hele er installeret.
Det er derinde du kan se dine enheders drivere og opdatere, geninstallere o.lign.

Du har vel ikke fået sat et flueben i - Slå alt fra - under dit lydkorts egenskaber. Det kan du tjekke ved at (hvis ikke ikoner er nede ved siden af uret) gå i kontrolpanel - Lyde og lydenheder og under lydstyrke for lydenhed vælger du Avanceret.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 45 point
Dato : 05-10-06 09:01

De alm. codecs installerer du ved at vælge den gratis version af divX fra : http://download.divx.com/divx/DivXInstaller.exe

Hvis ikke du kan få ikonet for lydinstillinger frem i systembakken finder du en løsning her:

http://www.michna.com/kb/WxSystray.htm

Da jeg havde problemet løste jeg det ved at køre: http://www.michna.com/kb/tools/systray.reg

..og reboote.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 25-11-06 11:09

Tak for svaret molokyle.