/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp til systemgendannelse
Fra : marc43
Vist : 554 gange
100 point
Dato : 04-10-06 10:45

Jeg har et problem med Service Pack 2.

Der er gået ged i en computer, der har fungeret uden det mindste problem i 2 1/2 år.

Jeg har to gange forsøgt at installere SP2 med en CD som Microsoft har sendt mig. Hver gang er det mislykkedes, da min computer ikke vil starte op igen. Hver gang har jeg brugt systemgendannelse og jeg er kommet tilbage til udgangspunktet.

I går har jeg forsøgt at bruge autoopdatering fra Microsofts side. Inden jeg gik i gang har jeg selvfølgelig oprettet et gendannelsespunkt. Opdateringen lykkedes heller ikke og den kan kun køre i "sikker tilstand". Derfor er jeg selvfølgelig gået ind i systemgendannelse, men der er kun et gendannelsespunkt og det er det punkt som den selv har oprettet. Alle de andre punkter er væk og jeg kan ikke komme ind i de andre måneder.

Jeg har derfor afinstalleret sp2 i tilføj/fjern programmer, men kommer stadig ikke op at køre.

Er der nogen, der kan hjælpe med nogle alternative metoder?

Kommentar
Fra : csommerlarsen

Dato : 04-10-06 10:51

Du kan geninstallere system, hvis du har Windows Cd'en

hvis du ikke ved hvordan du gør kan du finde en guide her :

http://diveintomark.org/archives/2003/08/04/xp

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 04-10-06 10:56

inden du prøver på at installere SP2, SKAL du sørge for at rense for spyware (benyt f.eks. AdAware fra Lavasoft)

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 04-10-06 10:57

Kender det godt og vil helst undgå det

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 04-10-06 10:58

Jeg har ikke tænkt mig at installere den igen. Tre mislykkede forsøg er nok for mig.

Jeg vil bare gerne have min PC tilbage som den var for et døgn siden.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-10-06 13:37

Prøv at kigge her:
http://www.kandu.dk/Tip9317.aspx