/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Internetforbindelse afbrydes
Fra : mallehk
Vist : 425 gange
20 point
Dato : 03-10-06 20:30

Hej.!
Jeg har en internetforbindelse som afbrydes hver 2-3 min. og genstarter herefter. Hvilket er meget irriterende..
Jeg kører med et trådløst Linksys WRT54G router på netværket.

Er der nogen som kan hjælpe mig med dette problem.??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-10-06 20:56

Nu er det så at jeg vil spørge til lidt flere oplysninger, for at kunne bedømme situationen.
Når forbindelsen svigter, kan du så få kontakt med routeren?
Har du andre maskiner på, via kabel eller trådløst, som har det samme problem?
Har du prøvet at skifte til kabelforbindelse for at se om denne afbrydelse gentager sig?
Har du opdateret din router?
Er du sikker på, at det er din egen router du kobler op til?

Så lad os lige starte med disse spørgsmål, og lad os så spore os ind på problemet!

Kommentar
Fra : mallehk

Dato : 03-10-06 21:32

Hej Severino

Jeg har en bærbar koblet op på min router også uden problemer

Jeg kan ikke få kontakt med routeren fra den stationære computer når forbindelsen går (altså jeg kan ikke komme ind i opsætningen til routeren)

Jeg har ikke opdateret routeren det sidste års tid tror jeg.!

Ja det er min egen router jeg kobler op til. Jeg har web kryptering WPA2.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-10-06 21:40

Når nogle af maskinerne kan få forbindelse til nettet, medens andre ikke kan, så er det et lokalt problem.
Jeg formoder at du køre DHCP på alle tilsluttede enheder, for ellers kan det være en af årsagerne.
En eller flere enheder kan dog godt kobles op statisk, hvis man tager højde for måden routeren tildeler IP-adresser på.
Prøv og se om du kan komme ind i routeren med en af maskinerne, og se om loggen afsløre noget om problemet!??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-10-06 21:41

Måske du lige skal have en lille firmware opdatering til routeren.

Det har jeg lige måtte igennem til en af de nye routere fra Linksys. De sagde inde ved support at de lige var kommet med nye opdateringer og det hjalp i mit tilfælde med det samme.

Jeg regner med du kigger med her severino, for det var det netværk nede i Århus som drillede

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-10-06 21:48

At skrive den første firmware til en router, er som at skrive sit første program: Det bliver næsten aldrig perfekt, heller ikke altid efter anden gang.
Det er bl.a. grunden til, at man af og til må sende en ny firmware ud på produktet.

Se nu bare på "bitte blød" (Microsoft), hvor mange gange har de ikke kommet med opdateringer ???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-10-06 21:50

Ja netop, men det er selvfølgelig heller ikke let at fange alle elller samtlige små fejl. Det er jo menneskeligt at fejle selv for "bitte blød"

Kommentar
Fra : mallehk

Dato : 03-10-06 21:51

Jeg prøver lige at opdatere driverne, jeg vender frygtelig tilbage...!

Kommentar
Fra : mallehk

Dato : 03-10-06 21:59

Hej igen!

Det ser ud til at opdateringen af routeren også hjalp på mit problem, jeg takker for hjælpen.!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-10-06 22:04

Velbekomme

I mit tilfælde skulle jeg få det til at virke via telefon og det er jo ikke så let når man ikke lige selv har fingrene i det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-10-06 23:38

Det er jo sådan, at det sjældent er den sidste nye firmware der sidder i det produkt som man køber, så derfor bør du oprette en mappe i fortrukne, hvor du gemmer alle de links som har med opdatering af dit udstyr at gøre.
Husk så jævnligt at se efter om der skulle være noget nyt!

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 06-10-06 19:28

Da du ikke har lukket dit spørgsmål, såkunne vi da godt tænke os, at få en rapport om hvordan dit netværk spiller efter opdateringen!

Kommentar
Fra : mallehk

Dato : 07-10-06 08:31

Hej Igen

Det spiller fint mit netværk og jeg tager dit råd med at lægge drivers i foretrukne.!

Godkendelse af svar
Fra : mallehk

Dato : 07-10-06 08:32

Tak for svaret severino.