/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Hjælp til trådløst netværk
Fra : mapse
Vist : 681 gange
300 point
Dato : 01-10-06 18:38

Jeg har før fået kanonhjælp herinde ....og nu har jeg brug for hjælp igen. Jeg har lige opgraderet min datters bærbare med XP Service pack 2, og døjede derefter længe med overhovedet at komme i forbindelse med vores trådløse net. Så gik jeg manuelt ind og tastede IP-adresse, Gateway og DNS-server ind - og så fik jeg forbindelse til nettet. Men når jeg forsøger at komme på internettet, eller tjekke hendes mail eller MSN, så får jeg at vide

1) På internettet - dnserror
2) Messenger siger at standardgateway er offline.

Håber der er nogen der ved hvad jeg har gjort forkert.

KH Mapse

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-10-06 19:03

Når du indtaster en ip/gatway adresse og subnetmask, så tvinger du dig igennem med en statisk opkobling.
Det kan få uheldige virkninger, hvis den kollidere med en af de andre adresser, som der kan være i form af en dynamisk adresse, som allerede er oprettet.
Det du skal i dette tilfælde, er at give den bærebare en IP-adresse der ligger noget over den laveste adresse som routeren er sat til at tildele. Sådanne adresser deles ud fra den laveste værdi som uddelingsområdet er sat til.

Exempel:
Hvis routeren er sat til DHCP, og uddeler adresser i området 192.168.1.100 til 192.168.1.150 - Så vælg en fast adresse i den øverste ende af dette område, så skulle det ikke give problemer, da det er de færreste der har så mange enheder på sit lokale netværk.

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 300 point
Dato : 01-10-06 20:57

prøv at gå i start kør
cmd enter
tast ipconfig
se om der er ip adresse - undernet - stand.gateway
tast så
ipconfig /release
så skulle der gerne være nuller
ipconfig /renew
så skulle du gerne have en ny gyldig ip og gå på ellers er det nok din firewall der lukker netværk ude. Med norton skak du ind og køre en guide så skulle den gerne finde nettet.

Godkendelse af svar
Fra : mapse

Dato : 01-10-06 21:56

Tusind tak for hjælpen begge to - dejligt, at der altid er nogen der gider hjælpe med deres ekspertise herinde. Skønt!!

KH Mapse