/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
c drev
Fra : loberg
Vist : 666 gange
500 point
Dato : 01-10-06 18:19

Hej.
Jeg har rodet lidt med Gosth fra Norton og det gik galt. Jeg var nød til at formatere. Men mit gamle C drev er blevet meget lille så nu kan windows ikke være der . Den ligger på G drev . Nu har jeg været inde og slette c drev og en anden partion . Så nu har jeg et problem. Hvorfor er mit drev ikke blevet på flere G B ? og hvordan omdøber man G drev til C drev så andre programmer kan finde mit c drev?
Venlig hilsen loberg

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-06 19:31

Den er helt gal når dit styresystem lægger sig på andet end C: drevet.
Eller rettere sagt så bør partitionen ændre sig til C:
C: bør ligge i starten af harddisken.

Har du diskettedrev så hent lige denne diskette:
Technet boot diskette (gratis)
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.
Når den stopper ved A:\> så skriv pm og tryk enter

Fortæl hvad der vises om din harddisk.

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 01-10-06 19:47

Jeg har ikke diskkettedrev
loberg

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-06 20:02

Har du stadig den gemte ghost fil.
Kan du sætte harddisken over i en anden comp. (som også har programmet ghost.)

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 01-10-06 21:14

Download denne bootable cd med alt utilities:

http://maxt.dk/archives/2006/09/05/hirens-bootcd-84/

Kør programmet: Partition Magic Pro 8.05

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-06 21:30

Eller en af disse fra den samme Hirens Boot CD:

Paragon Partition Manager 7.0.1274
Universal tool for partitions

Partition Commander 9.01
The safe way to partition your hard drive,with undo feature

Ranish Partition Manager 2.44
a boot manager and hard disk partitioner.

Som også kan håndtere harddiske.

Ps. Det var dejligt mickey777, at du har fundet en adgang til Hirens boot CD.
Mirror #4 se ud til at gå nemmest.............jeg er ved at hente. det tager nok en ca. 20-30 min

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 500 point
Dato : 01-10-06 22:38

Anvisning til brug af henvisningen fra mickey777.

Hirens Boot CD er et godt stykke værktøj............men ikke legetøj.
http://maxt.dk/archives/2006/09/05/hirens-bootcd-84/
Rul ned og vælg Http (mirror #4)
Så skal du lige vente i 15 sekunder
tryk på "Normaler Download" og gem i en mappe på comp
pak din zipfil ud i samme mappe
Åbn mappen keybord patch (så du kan bruge et dansk tastatur)
flyt de 4 filer ind i mappen hvor du har pakket hirens ud
dobbeltklik på "patch.bat"
Nu arbejder den lidt i et sort dos-vindue
Når den er færdig skal du lige brænde en boot - Cd med dit brænderprogram
Du skal bruge den der hedder
"DK Patched Hiren's.BootCD.8.4.iso"

Nu har du et stykke værktøj som kan lave temmlig meget ved din comp. - så vær lidt forsigtig.
Når der står R:\> kan du slukke comp eller genstarte ved at bruge
ctrl+alt+del

Ret mig hvis der står noget vrøvl.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-10-06 16:39

- når du så har fået banket den på plads, vil jeg foreslå at du smider dit tastatur ud - så du ikke laver flere ulykker...

Godkendelse af svar
Fra : loberg

Dato : 02-10-06 18:31

Tak for svaret e.c.