/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tvangssalg.
Fra : FRENIC
Vist : 1119 gange
20 point
Dato : 28-09-06 21:29

I november 2001 købte vi en bil hos en forhandler for 110.000kr, vi fik den finansieret. P.g.a personlige problemer måtte vi indstille betalingen af bilen, hvorefter finansieringsselskabet afhenter den. Manden der afhenter den fortæller at det skyldige beløb ikke er så højt, så ingen hos dem vil opkræve restbeløbet fra os, da vi er i en håbløs situation. Bilen bliver herefter solgt til en forhandler, som er en af deres samarbejdspartnere til 53.000kr efter 17mdr.
Nu 3år efter vi har afleveret bilen modtager vi en regning på 55.000kr på det skyldige beløb???
Kan finansieringsselskaberne selv bestemme prisen, eller skal bilen på tvangsaktion???
Bilen koster det samme idag hos forhandlere, som vi fik for den for 3 1/2år siden???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-06 22:05

Sikken dog en kedelig situation i er kommet i. I har ikke noget skriftligt?? altså om at det skyldige restbeløb ikke vil blive krævet.

Jeg syntes i skulle prøve at skrive hertil, det er gratis

http://www.friproces.dk/ngr/

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 28-09-06 22:06

I skal have fat på en advokat.

Hvis bilen er finanseret igennem et firma, så er det dem der hænger på bilen hvis i ikke kan eller vil betale bilen.

Hvis det er finanseret igennem en bank er det en anden sag, så hænger i selv på gælden, men ikke hvis det f.eks. er Fiat finans eller en andet lign. selskab.

De 1000,- kr. en advokat skal have vil være givet super up.
Start evt. med at bruge en af de gratis advokat tjenester her på nettet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-09-06 22:15

Du skal henvende dig til forbrugerstyrelsen og tale med deres advokat.

Det er ulovligt når de finansieringsselskaber skriver i papirerne, at såfremt et køretøj tages tilbage, at man så stadig hæfter for restbeløbet.
Når de tager et køretøj tilbage, skal de gøre det til restgælden.

Jeg hjalp for nogen år siden en bekendt, der var kommet i samme situation med en motorcykel, og også der havde vi fat i forbrugerstyrelsen, der opfordrede til, at vedkommende skulle nægte at udlevere køretøjet før finansieringsselskabet underkendte sine egne betingelser og skrev under på, at de tog køretøjet tilbage for restgælden.

Forbrugerstyrelsen anbefalede endda at lade sagen gå i retten såfremt selskabet ikke ville acceptere at tage køretøjet tilbage for restgælden, og sagde, at min bekendt der ville få medhold i en retssag.

http://www.forbrug.dk/

mvh dova