/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Sort streg på bluse
Fra : Broderpivert
Vist : 351 gange
40 point
Dato : 27-09-06 19:50

Jeg har en lysebrun t-shirt hvor der er blevet tegnet en sort streg og nu ved jeg ikke hvordan jeg kan få det af. Nogle der har et par gode råd????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-09-06 19:58

Hvis du kunne fortælle med hvilket materiale den sorte streg er tegnet med ville det være lettere at besvare.

Men prøv i første omgang at komme flydende opvaskemiddel på. Læg t-shirten i en plastpose. Luk for posen og lad den ligge evt. til i morgen. Vask din t-shirt.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 27-09-06 20:02

Det er en sprittus!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-09-06 20:09

Så kan du jo prøve at følge denne anvisning

http://www.ask-alex.dk/3442_Saadan_fjerner_du_spritpen_fra_toejet.html

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 27-09-06 20:15

ved du om det kun er sødmælk der fungere?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-09-06 23:04

Kan tænkes, at det er fedtindholdet i mælken, der har betydning. Ellers havde der nok kun stået mælk. Sådan forstår jeg det.

Hanne

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 27-09-06 23:23

Sprit må kunne fjerne pletten. Så hvis ovenstående ikke virker så prøv at duppe igennem med sprit. (sug på modsatte side med fx køkkenrulle)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-09-06 23:48

Findes der ikke et eller andet forbruger-noget på Nettet...

Det skulle da undre mig om ikke, der er noget af den slags.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-09-06 23:51
Kommentar
Fra : Camillasmoster