/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Lim til glas??
Fra : rover600_valby
Vist : 9910 gange
50 point
Dato : 27-09-06 11:49

Hjælp mig!!!!!
Er der nogen der ved om man kan få noget kraftigt lim der kan lime på glas??

jeg skal ha limet to metal vinkler på en glasplade den skal
kun kunne holde vægten af pladen ca 1 kg....

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 27-09-06 11:58
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-09-06 12:27

En god affedtning, nul fingeraftryk, og så vil en loctite glasklæber eller alt i to-komponent-epoxylim - pånær den der hedder 5-minutters - være fint egnet. Epoxyen hærder en anelse kærnemælksagtigt op, mens loctite'n vil være glasklar, hvis du limer under støvfri forhold.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-09-06 13:45

Jeg ville bruge ganske almindelig Silicone lim til glas, det hæfter særdeles godt på andre ting også.
Kan fåés i ethvert byggemakede og farvehandler.

Kommentar
Fra : johs53

Dato : 27-09-06 18:11

Jeg har i sin tid Været glarmester og limet en del glas og metal, vi brugte noget der hed glasatack det er en form for sekundt lim der hærder ved uv lys, den bliver glas klar når den er hærdet, mener det kan købes i farvehandel eller byggemarked

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-09-06 18:45

Tvivler på spørgsmålet løber på, om det skal være en klar LIM, nærmere en lim, der kan holde til en hylde af metal, sat på glas, og det kan Silicone lim.
Kan det holde et Akvarium på/med flere tusinde liter vand, kan det også holde til en hyldeknægt, eller lignende på en/ et spejl, når det ikke skal bære mere end et par kilo.

Men det kan da være, at jeg har misforstået spørgsmålet - HYLDEKNÆGTE / HYLDE.
Eller´s skulle d ubore et hul i glasset, og skrue det fast i væggen.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 27-09-06 19:07

Silikone, men sørg for at rengøre først med fx vinduesrens eller andet affedtende.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-09-06 20:00

Troede det var en selvfølge.
Både på spejl og anhænger.
Holder det ikke, så gå ned og få byttet Limen/ glasset, der knækker først.
Har prøvet det før, og limen sidder på begge stumper, og er ikke til fjerne,
men den kunne ikke åbentbart ikke holde til et vinkel beslag, der skulle holde
100 Kg, men glasset røg først. Så SiliCONE....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-09-06 20:01

Ikke det der´til damer altså'''''