/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
problemer med webshop PHP
Fra : HenrikBo
Vist : 603 gange
100 point
Dato : 26-09-06 15:06

Jeg har købt et script - en webshop som jeg gerne vil bruge, men det går ikke så godr, han jeg har købt det af på QXL han siger ikke meget, "bare placer alle filerne op hjemmesesiden.

Jeg har extractet det hele og lagt det på en webstre med ftp.
Foldere som install, billeder m.m. i roden ligger der php filer m.m indxe.php feks.

Kan nogen sige mig hvad jeg gør.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 26-09-06 19:11

For det første, understøtter dit webhotel PHP og MySQL, eller virker det ikke.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 26-09-06 19:28

Du skal starte med at undersøge om dit webhotel understøtter php... Spørg evt. dem via email, det er et nemt spørgsmål og hurtigt at svare på...

Derefter skal du formentlig køre installationen, og dette gør du ved at "browse" dig hen til mappen. Lad os sige at dit domæne er 1234.dk og du har lagt alle filerne i din "øverste" mappe. Hvis du så har en install folder, skal du skrive 1234.dk/install for at køre den mappe.

Ellers må du give lidt mere info, om den f.eks. kommer med en fejlmeddelse eller lign.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 26-09-06 19:31

Hvis det gør, skal du have lavet en database i MySQL
Derefter logger du dig ind på din hjemmeside www.dit navn.dk/install/install.php, /eller www.dit navn.dk/install/admin.php, det kan være lidt af en opdagelse at finde den, til tider hedder 'install' siden noget andet, men den ligger i mappen install.
Og det starter autumatisk op, når du finder den.
Og det skulle køre af sig selv, husk at have navnet på databasen og dine koder, til at logge ind på din hjemmeside, lige ved hånden.
Og husk alle koderne, så du kan logge ind på siden, ellers er det forfra.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 26-09-06 19:52

Det kan også være du skal CHMOD din install mappe, til 755 eller 777
for at få adgang til installationen.

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 27-09-06 22:16

dette virker meget langhåret for mig, der er vel ikke nogen der vil tjene 3 flasker rødvin for at placere denne webshop rigtigt så den fungerer ?

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 100 point
Dato : 28-09-06 08:07

Du skriver bare til min mail, skal jeg nok hjælpe dig. Smid en privat besked her på kandu eller på jensknudsen(snabela)fald.dk

Godkendelse af svar
Fra : HenrikBo

Dato : 28-09-06 08:40

Tak for svaret Jens, har lagt en mail til dig.

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 28-09-06 08:57

Og iøvrigt mange tak for jeres seriøse indput, det er jo bare mig der ikke lige kan overskue det.