/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
InJiva behandling
Fra : vaxen
Vist : 5562 gange
150 point
Dato : 25-09-06 09:52

For bare lige at slå fast: Dette er ikke et spørgsmål, men en opfordring omkring dialog om InJiva.

Jeg advarede for kort tid siden mod behandlingen på grund af den sekteriske forbindelse - andre mener, denne forbindelse er irrelevant.

Link til tippet inklusiv baggrunden for mit standpunkt her: http://www.kandu.dk/Tip14657.aspx

Mit standpunkt er IKKE dannet udelukkende ud fra en artikel fra dialogcenteret - ja, den har jeg læst, men også andre. Blandt andet referater fra møder i socialudvalget i Viborg Kommune - og andet.

Desuden har jeg kendskab til mennesker, der har været i InJiva-behandling. De fik et helt nyt syn på tilværelsen, lukkede af for omverdenen og fandt et nyt liv "inden for murerne". De fysiske sygdomme, som vedkommende led af blev faktisk bedret - men kun i en periode for at komme tilbage med samme styrke.
Herefter har jeg fra deres mund kun hørt advarsler mod behandlingen. De historier, de fortæller er grumme.

Men - som skrevet i tippet - hvis folk ønsker behandlingen og mener, den kan hjælpe, så go for it. Men vær kritisk og lad ALDRIG dine grænser overtræde i forbindelse med behandling. Det handler om konstant at bruge sin sunde fornuft og ikke lade sig binde noget på ærmet. Det gælder inden for det alternative og også inden for det etablerede sundhedssystem.

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-06 16:24

tjahhh vaxen - det med den sunde fornuft kan jo variere fra person til person - men din advarsel du linker til er super

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-06 22:01

3 nye brugere siden i går, der støtter injiva. Mon de mangler patienter

http://www.kandu.dk/Spg92034.aspx#1023246

http://www.kandu.dk/tip14799.aspx

http://www.kandu.dk/tip14800.aspx

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 25-09-06 22:19

Kære Vaxen,

Din udlægning af tingenes sammenhæng er desværre en kende for letbenet til, at den bør tages alt for alvorligt i dette forum.

Det kære Dialogcenter burde ærlig talt ændre sit navn til Monologcenteret og opgive et korstog, der mest af alt minder om en eller anden form for middelalderlig kulturradikalismes sidste krampetrækning. Når du en dag besøger White Eagle Lodge i London, også kaldet den oprindelige Mother Lodge blandt logens indviede, vil du opdage, at efterkommerne af Grace og Ivan Cooke desværre vil hævde, at ingen andre end Grace Cookes umiddelbare familie nogensinde vil kunne kanalisere Mesteren White Eagles ord. Sådan noget kan de i øvrigt finde på at sige uden at fortrække en mine.

Du vil også opdage, at alt hvad InJiva behandlingen handler om, er en afhjælpning af psykiske og fysiske lidelser - og intet som helst andet - og at en del af denne hjælp består i, at hjælpe mennesker til at forstå betydningen af det at lære at stå på sine helt egne ben. Stik modsat enhver form for sekterisk og korsfarende virksomhed. Det som Dialogcenteret har fået helt galt i halsen, er en totalt ensidig udlægning af nogle aktiviteter på et behandlingscenter, som i en periode lagde en kvalitet i sit arbejde for dagen, som den nuværende leder gerne vil høste al æren for.

Når den tidligere souschef på stedet en dag bliver hørt i medierne, vil folk undre sig over hvor længe ensidig journalistik har kunnet fordreje en ganske logisk følgevirkning af det faktum, at Dialogcenteret gør meget mere skade end gavn for de unge mennesker de hævder at ville det bedste, i det der mest af alt ligner dogmatisk og sekterisk adfærd for et menneske, der for det første selv har prøvet InJiva behandlingen på sin egen krop, og for det andet aldrig er blevet tilbudt medlemskab af noget som helst i den forbindelse.

InJiva behandling rummer nogle muligheder som det offentlige behandlersystem også er ved at få øjnene op for mens denne korrespondance står på, og som administrator i en stor dansk virksomhed ville jeg såmænd ønske, at alt og alle kiggede ind forbi hjemmesiden www.injiva.dk eller lagde turen forbi de klinikker der skyder op overalt, efterhånden som stadig flere InJiva behandlere står frem og forkaster alt hvad Dialogcenteret og andre prædikanter slår på tromme for.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-09-06 14:15

hm.............., Jeg synes, det er underligt "gladforlivet"... Du skriver i din profil:

Citat
Gør ikke for meget ud af ingenting, men ønsker derimod at dele mine bedste erfaringer fra et ganske langt liv med andre.

Og alle de erfaringer du har fra et ganske langt liv, det er en henvisning til www.injiva.dk

Når du samtidig har oprettet en profil specielt til at gøre opmærksom på "dine erfaringer fra et langt liv" så virker det som om du udelukkende er her for at gøre propaganda for den pågældende hjemmeside. --Uanset hvad dine intentioner er, så skader du sagen mere end du gavner.

Vis hvem du er. Kom med dine egne råd og meninger. Stil dine egne spørgsmål. Vis os, at du ikke kun er et hjernevasket medlem af en sekt.

Og 3 profiler er ikke bedre end én, hvis de kun har det samme på hjerte.

Kommentar
Fra : musvitten

Dato : 26-09-06 15:06

Jeg har bemærket at der på det seneste er kommet meget kritiske indlæg om InJiva, og det er synd og skam.

Jeg har gennem behandlingen fået hjælp til at redde mit ægteskab som på det tidspunkt hang i en meget tynd tråd, en hjælp som jeg ikke havde kunnet få andre steder.

Behandlingen gjorde os i stand til at bryde gamle ødelæggende vaner og mønstre og hjalp os til at finde de positive sider frem og starte på en frisk derfra. En hjælp jeg er dybt taknemmelig for.

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 26-09-06 15:20

Kære Birgitta,

En sekt må være noget man kan melde sig ind i eller slutte op omkring. Du kan jo selv afprøve denne teori hos henholdsvis Dialogcentret og hos en InJiva behandler.

Jeg tror du vil opdage, at du nemt kan blive medlem hos Dialogcentret, men at der ikke er noget at melde sig ind i hos en InJiva behandler.

Du kan derimod blive hjulpet af med mistro og andre negative tanker, for på denne måde at kunne kaste dig ud i livet på dine helt egne præmisser, og uden at sluge et lemfældigt indlæg her på denne plads råt, helt uden at sætte dig ind i det du selv harcelerer over. Og Kan man overhoved danne sig en mening om noget man ikke selv har undersøgt helt til bunds?

At undersøge noget til bunds er ikke noget der kan overstås med en frisk bemærkning, men noget der tager årevis, hvad mit første indlæg netop søgte at demonstrere. At kopiere andres attitude er det nemmeste i denne verden, men desværre ikke det mest produktive tiltag man kan kaste sig ud i.

Men lad nu det ligge, skulle du kende en eller anden med fx astma eller allergi, kan disse lidelser afhjælpes på den føromtalte hjemmeside www.injiva.dk - hvor man beskæftiger sig med disse problemstillinger og ikke så meget med filosofi.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-09-06 15:41

Citat
Din udlægning af tingenes sammenhæng er desværre en kende for letbenet til, at den bør tages alt for alvorligt i dette forum.

Tjaa, det er din holdning, jeg er ikke enig...

Citat
Når du en dag besøger White Eagle Lodge i London, også kaldet den oprindelige Mother Lodge blandt logens indviede, vil du opdage, at efterkommerne af Grace og Ivan Cooke desværre vil hævde, at ingen andre end Grace Cookes umiddelbare familie nogensinde vil kunne kanalisere Mesteren White Eagles ord. Sådan noget kan de i øvrigt finde på at sige uden at fortrække en mine.

Og? Jeg kan ikke regne ud, hvad det har med sagen at gøre?

Citat
Du vil også opdage, at alt hvad InJiva behandlingen handler om, er en afhjælpning af psykiske og fysiske lidelser - og intet som helst andet - og at en del af denne hjælp består i, at hjælpe mennesker til at forstå betydningen af det at lære at stå på sine helt egne ben. Stik modsat enhver form for sekterisk og korsfarende virksomhed. Det som Dialogcenteret har fået helt galt i halsen, er en totalt ensidig udlægning af nogle aktiviteter på et behandlingscenter, som i en periode lagde en kvalitet i sit arbejde for dagen, som den nuværende leder gerne vil høste al æren for.

Som sagt så er dialogcenteret ikke de eneste med en mening om dette her. Personligt er jeg mest overbevist af de historier jeg har fået fortalt af folk, der selv har haft voldsomme oplevelser med denne behandlingsform. (Og hvad der dertil hører).

Citat
InJiva behandling rummer nogle muligheder som det offentlige behandlersystem også er ved at få øjnene op for

ja ja... Lad os nu se.... Der skal som regel en del mere til end en mængde overbeviste behandlere før det offentlige anerkender noget som helst - og uddrivelse af ånder er vist ikke normalt det, vores sundhedssystem allerførst anderkender som seriøs behandling.

Vaxen

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 26-09-06 16:04

Kære Vaxen,

Dialogcentret har sammenkædet InJiva behandling og White Eagle logens aktiviteter. Det valgte jeg at rejse til England for at undersøge.

Lad os i øvrigt lade fremtiden tale sit eget sprog. Jeg kan fortælle, at fx Body Self Development System (BSDS) har eksisteret i tre generationer, nu med 13 behandlere, mens InJiva behandlingen, efter at have indledt en mere strukturet samarbejdsmodel behandlerne imellem i begyndelsen af 2005, kan mønstre snart dobbelt så mange. En behandling af piskesmæld koster kr. 40.000,- hos BSDS, et beløb forsikringsselskaberne gladeligt betaler for den slags, mens InJiva behandling kan mønstre varige resultater til eksempelvis kr. 10.000,- i forhold til den samme lidelse. BSDS reklamerer med, at deres klienter bliver ved med at frekventere sin behandler i op til 20 år, mens en InJiva behandler ville betragte dette som en komplet fiasko, eftersom varige resultater netop indebærer, at man kan stå på sine helt egne ben igennem et forhåbentligt langt og glædesfyldt liv.

Hel almindelig kuglerammelogik siger, at man helst ikke vil betale for noget som ikke dur, blandt andet derfor valgte jeg at undersøge tingene helt til bunds på egen hånd. Hvis InJiva behandlingen udbredelse fortsætter i det nuværende tempo, må det være fordi langt den overvejende del af klienterne har store succesoplevelser, som de vælger at dele med naboer, kolleger og venner. Hvis behandlingen ikke virker, vil den stille og roligt visne eller stå fuldstændig i stampe. Dette kan man vælge at følge med i på hjemmesiden www.injiva.dk

Kilde vedr. BSDS: Feminas omtale af denne behandlingsform og dennes egen hjemmeside.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-09-06 17:32

Hvor er jeg bare glad for at jeg ikke har meldt mig ind i en "sekt"

Jeg er stadig mig selv uden hjælp fra InJiva eller andre sekter.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-09-06 17:34

Det, jeg efterlyser, gladforlivet, det er ikke noget med om injiva er positivt eller negativt eller en sekt eller en tro. Om det gavner eller ej. Det interesserer mig faktisk ikke.

Det jeg efterlyser er, at du, -og for den sags skyld også "Musvitten", "Vædder" og "almaKanDu"-
-at I viser jer som hele profiler. At I deltager i kandu og udtrykker jeres mening og stiller spørgsmål om ting, der ikke drejer sig om injiva.

Der er ikke rigtig nogen på kandu, der kan tage jer alvorligt, når vi KUN kender jer fra EN ting, nemlig injiva.

Jeg må beskæmmet indrømme, at jeg aldrig før havde hørt det ord... Men om så I opretter 100 profiler der lovpriser injiva, så gør det ikke rigtig nogen forskel for mig. For jeg kender jer ikke.
Og underligt nok er der jo ikke nogen af de kandubrugere, jeg kender, der skamroser injiva... DET er da underligt, i betragtning af at successen skulle være så udbredt, ikk'?.....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-09-06 18:23

Det jeg rigtig gerne ville høre var, hvordan det her virker - hvilke teorier der ligger til grund for valget af metoder.
De ting, jeg har ladet mig fortælle, der kan foregå under behandlingen er noget voldsomme, og jeg kunne da godt tænke mig at høre lidt om bevæggrunden for valg af disse voldsomme metoder.

www.injiva.dk giver så godt som ingen oplysninger om baggrunden for behandlingsformen. Der findes ingen historie, ingen samfundsmæssig kontekst, intet, der kan give et fornemmelse af, hvad man går ind til.
Der er ingen angivelser af priser, så man kan være forberedt inden man går til behandleren. (Dette er IKKE en billig behandlingsform!!)

Det eneste, man får, er en lovprisning af en metode.

Jeg synes, det er useriøst - og med Stephanie Pagh som baggrundsfigur uden at hendes navn bliver nævnt med et eneste bogstav, så bliver jeg ærligt talt mistænksom....

Men ok - forsvar bare behandlingsformen, udøv og gør folk glade....

Det jeg appelerer til er, at man som søgende kigger sig grundigt for og ALDRIG lader sig overbevise om at modtage en behandling, som overskrider ens grænser. Og så skulle vi alle være på den sikre side...

Vaxen

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 26-09-06 19:06

Kære Vaxen,

Den samfundsmæssige kontekst er jo ved at udfolde sig mens vi korresponderer. Sådan har det jo altid været, når en ny måde at gøre tingene har skullet præsenteres for omverdenen.

Behandlerne har alle lagt et billede, en adresse og et telefonnummer ud på InJiva behandlingens hjemmeside, og en ganske personlig profil. Skulle dette være utilstrækkeligt for den enkelte, må man jo ringe og forhøre sig.

Jeg har selv fået tilsendt nogle case studies skrevet af patienterne selv, og læst den bog, som hele behandlingen læner sig op ad indtil flere gange. Den hedder "Når sjælen er fri" og er skrevet af InJiva behandleren Susanne Nevel, der i øvrigt også har været præsenteret i mange artikler, TV-programmer og lignende.

Derudover holdes der foredrag, messeaktiviteter og informationsaftener over hele landet. Disse er alle oplyste på hjemmesiden www.injiva.dk under knappen "opslagstavle".

Der er altså ganske rig mulighed for at sætte sig overordentlig grundigt ind i sagerne, før et evt. behandlingssforløb tilrettelægges i samarbejde med den enkelte klient. Jeg har vist tidligere beskrevet, hvordan jeg selv har oplevet det behandlingsforløb der gjorde, at jeg nu skriver et indlæg som dette, men det var dengang Stephanie Pagh selv behandlede sine egne klienter, og det har jeg skam ikke fortrudt, for et mere afslappet og livsklogt menneske skal man da vist lede længe efter.

Hun har i dag valgt at lade en dame ved navn Pia de Abreu stå for den uddannelse, hvis indhold og omfang kan oplyses ved en telefonisk henvendelse til denne kvinde, hvis ansigt udadtil har været beskrevet og fotograferet på kryds og tværs i samtlige dette lands medier de sidste mange år.

Men alt dette kan man som sagt læse meget mere om ved at troppe op eller gribe telefonen...

Måske vil alt dette alligevel tjene sit helt eget formål, nemlig at folk selv undersøger sagen helt til bunds og indhenter deres helt egne oplysninger, alt efter hvad de hver især måtte trækkes med, det være sig psykisk eller fysisk.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-09-06 19:26

Citat
Måske vil alt dette alligevel tjene sit helt eget formål, nemlig at folk selv undersøger sagen helt til bunds og indhenter deres helt egne oplysninger, alt efter hvad de hver især måtte trækkes med, det være sig psykisk eller fysisk

ja, her har du en pointe - for en behandlingsform skal kunne bære at blive gransket helt fra roden - og kan den det, så står det nok ikke så skidt til.

Som sagt mener jeg, at folk lige præcis skal vælge det, de finder er det rette for dem i den situation de befinder sig i nu og her - men de skal ALTID mærke efter, om det der sker er i overensstemmelse med deres værdier, deres følelser og ikke mindst deres grænser. Og det er præcis her jeg har fået beskrevet, at behandleren snildt og behændigt får lov til at gå for langt.
Derfor mener jeg ikke, det burde være nødvendigt at tage en samtale med en behandler før man får at vide, hvad det drejer sig om. Vi mennesker vil gerne have håb, og vi vil rigtig gerne tro det bedste. Og er der et menneske i den anden ende af røret, der lyder kompetent og kan give en det håb, man leder efter, ja, så ryger man lige i.
Det bør ikke være nødvendigt at skulle investere i litteratur når vi har et internet der er en glimrende formidler - hvorfor vælger InJiva behandlere ikke at bruge dette medie, som er fantastisk brugervenligt?
Hvorfor kan man ikke læse sig til et prisniveau?

Angående behandler-informationer - der er ikke noget billede jeg kan få øje på. Der er ingen henvisninger til hjemmesider - der er en kort beskrivelse og et telefonnummer.
At skulle gå til informationsmøder for at søge information om en behandlingsform er i mine øjne at skyde langt over målet - hvorfor skulle man dog det?

Nej, jeg er ikke overbevist... Jeg synes ikke formidlingen af informationer er åben nok til at jeg ville kunne tage det seriøst - og vil stadig advare... Hvis ikke informationer er let tilgængelige, så er der nok en årsag hertil. Så kan vi selv gætte os frem til denne - og vælge om vi vil have det kritiske eller de naive briller på.

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 26-09-06 20:03

Kære Vaxen,

Bogen "Når sjælen er fri" af Susanne Nevel kan også lånes på biblioteket...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-09-06 20:14

Hvordan kan det være, at du ikke svarer på spørgsmålene?

Jeg bor tyve kilometer fra det nærmeste bibliotek....

Vaxen

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 26-09-06 21:12

Citat
En behandling af piskesmæld koster kr. 40.000,- hos BSDS, et beløb forsikringsselskaberne gladeligt betaler for den slags, mens InJiva behandling kan mønstre varige resultater til eksempelvis kr. 10.000,- i forhold til den samme lidelse. BSDS reklamerer med, at deres klienter bliver ved med at frekventere sin behandler i op til 20 år, mens en InJiva behandler ville betragte dette som en komplet fiasko, eftersom varige resultater netop indebærer, at man kan stå på sine helt egne ben igennem et forhåbentligt langt og glædesfyldt liv.

Jeg kender et piskesmældsoffer, der som en sidste udvej har forsøgt BSDS - hun er aldrig nogensinde blevet lovet andet end lindring, ikke 100% behandling.

Selv er jeg også piskesmældsoffer og ved, at man i den etablerede verden heller ikke lover 100% behandling, eftersom det drejer sig om ca. 1 million små brud på muskelfibre og rent faktisk slet ikke kan påvises med sikkerhed, før man er død og bliver obduceret! Derudover ved jeg også af erfaring, at forsikringsselskaber bestemt ikke betaler særligt meget med nogen glæde - alle trafikofre ved af bitter erfaring, at man som oftest skal slås med forsikringen oveni de smerter, der uundgåeligt følger med.....

Derfor hverken kan eller vil jeg tro, at Injiva er andet og mere end vildledning af mere eller mindre desperate mennesker og udelukkende for pengenes skyld. FØJ!

Slambert

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 26-09-06 21:52

Kære Vaxen,

Måske en bogbus...? Jeg er dig svar skyldig omkring det med prisen, men et gæt kunne være, at ikke to behandlingforløb er ens? www.injiva.dk er behandlernes fælles hjemmeside. Jeg gætter igen på, at én hjemmeside er billigere end mange? Lidt på samme måde, som når en håndfuld læger annoncerer sammen i telefonbogen?

Kære Slambert,

Du kan jo tjekke de to kildeanvisninger omkring Body Self Development System. Beløbet kr. 40.000,- er jo ikke grebet ud af den blå luft, men fra denne behandlingsforms egen beskrivelse af egne muligheder.

InJiva behandlerne har gode erfaringer og varige resultater med piskesmæld.

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 26-09-06 21:59

Hvis du bemærker det, har jeg ikke på nogen måde kommenteret på prisen for jeg ved, BSDS er dyrt. Jeg har udelukkende kommenteret på postulatet omkring varige resultater, eftersom det ikke kan lade sig gøre.

Hvis man skal tale om gode erfaringer i den forbindelse kan man ligeså godt fremhæve fysioterapeuterne. Jeg fik selv massage, ro og akupunktur i lidt over 1 år og har da bestemt en tilværelse, der ikke overskygges af mit piskesmæld - men det betyder da ikke, at jeg er helbredt. INGEN behandlinger kan "lime" alle de muskelfibre sammen igen.

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 26-09-06 22:12

Kære Slambert,

Én af Injiva behandlerne har selv lidt under piskesmæld og denne tilstand er nu helt og aldeles gået i sig selv. Det der i særlig grad adskiller InJiva behandlingen fra alle andre behandlingsformer, som jeg kender til, er det faktum, at langt de fleste resultater indfinder sig umiddelbart eller kort tid efter et forløb på kun 4-6 behandlinger.

De varige resultater opnås ad forskellige veje fra person til person, men alt dette står beskrevet andetsteds i denne efterhånden ganske interessante udveksling af erfaringer. Der er altså ikke tale om en ugentlig og vedligeholdende seance i én uendelighed, og det er netop humlen i en årsagsbehandling, der på denne måde lægger afstand til de hidtil kendte måder, at dulme eller helt bedøve ganske pinefulde tilstande og symptomer.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-09-06 22:20

Angående pris - et overslag er altid muligt.

Jeg har læst et sted her på nettet om en person, der måtte betale 15.000 kr for en behandling....
Det synes jeg ærligt talt er mange penge. (Vedkommende, der har skrevet i et debatforum var i øvrigt meget kritisk overfor den behandling han/hun havde modtaget).

Når jeg som akupunktør behandler et patient, så kender vedkommende min pris på forhånd. Jeg kan ikke vide, hvor mange behandlinger en given lidelse kræver, da det også er individuelt - men 15.000 kr tror jeg næppe jeg nogensinde kommer i nærheden af med en enkelt patient. Desuden laver jeg maximum 3-5 behandlinger, hvis ikke der er virkning. På den måde vil patienterne aldrig blive snydt.

Angående bogbus... Jeg bor meget langt ude på landet - ingen bogbus kommer herud, hvor kragerne for længst er vendt om. Desuden synes jeg det er så meget lettere at gå ind på mit kontor og søge alle oplysninger på internettet - ligesom resten af den vestlige verden. Og enhver ved, at vil man have sit budskab ud, så er internettet vejen.

Igen vil jeg gerne høre lidt om hvordan og hvorfor InJiva behandling virker - når den spænder fra alt mellem psykiske lidelser og piskesmæld (måske ovenikøbet brækkede ben??), så må det da være helt unikke metoder, der anvendes. Jeg vil gerne lære - så belær mig.
Som sagt kan jeg INTET finde på internettet, der bare uddyber en lille smule...

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-09-06 22:25

Hvordan behandler InJiva årsagen til piskesmæld?

Årsagen til generne ligger i en forrykkelse af cervikalhvirvlerne, der har været inde og genere nogle nerver. Oftest er kæben involveret og er også dislokeret. Derudover kommer - som slambert nævner - skader på muskler, sener og bindevæv.
Hvad gør en InJiva behandler der kan årsagsbehandle?

(Reelt set er årsagen jo uheldet - og det kan selvklart ikke omgøres )

I øvrigt - er det et krav til InJiva behandlere at de skal have et grundigt kendskab til anatomi og fysiologi? Kan en InJiva-behandler gennemskue en potentielt livstruende tilstand og vil vedkommende i så fald sende patienten til lægen?

Vaxen

Kommentar
Fra : wasabiwoman

Dato : 27-09-06 01:01

Jeg nødt til at sige, at Injivas hjemmeside, er en af de mest mangelfulde, jeg længe har set - jeg besøgte den for at finde ud af mere, efter jeg havde læst et tip her.

Det står intet om hvem, der har udviklet/opfundet behandlingsformen, og hvad vedkommendes baggrund for dette er, og kun meget meget lidt om hvordan behandlingen foregår.

Intet om hvordan behandlerne er uddannet eller hvor lang uddannelsen er. Inden jeg lader folk behandle mig, vil jeg altså gerne være sikker på, at de ved, hvad de har med at gøre (grundlæggende anatomi, fysiologi og sygdomslære - der skulle jo gerne være nogle alarmklokker der ringer, hvis en patient med f. eks. cancer-symptomer dukker op).
Intet om pris pr. behandling og ingen dokumentation der viser, at behandlingen virker.

Hvorfor skal jeg læse en bog eller gå til et foredrag, når der nu er en "fin" hjemmeside, hvor man kan skrive de relevante oplysninger.

Jeg googlede Injiva og så dukker opl. om Bakkely-historien, Stephanie Pagh og Moorhouse- ægteparret op på Dialogcentrets hjemmeside - ikke nogen køn historie! Men intet på jeres hjemmeside forklarer eller modbeviser noget. Så hvad skal man tro??

Vi danskere er/burde være "opdraget" til at stille krav om bevis for funktion, virkning og ufarlighed -uanset om vi køber bil, mad, medicin eller legetøj til vores børn. Hvorfor skulle vi stille lavere krav, når det gælder noget så vigtigt som behandling af vores krop/psyke??

Som sygeplejerske - og meget stor tilhænger af mange forskellige alternative behandlingsformer - er jeg meget tøvende overfor en behandlingsform, hvor opl./dokumentationen er så sparsom.

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 27-09-06 08:51

Kære Wasabiwoman,

Jeg er sikker på, at du er mere end velkommen til at besøge en af de mange klinikker, læse den bog man har lagt så mange kræfter i gøre så fyldestgørende som muligt, eller få tilsendt et kompendie med case studies skrevet af patienterne selv. Du er bare nød til at ringe eller troppe op.

Dette tror jeg simpelthen hænger sammen med det faktum, at når man taler sammen to mennesker imellem, vil samtalen blive langt mere faktuel og uden uvedkommende dagsordener af nogen slags. Mens dette forum (Internettet) desværre indbyder til, at man bare kan slynge hvad som helst ud i æteren, uden at blive draget til ansvar.

Internettet er en fin opfindelse, men også meget tidskrævende at begive sig ud i, og den tid ville alt andet lige være anvendt bedre hos en klient, eller hvis du fx har pisksmæld, hos en InJiva behandler.

Hvorom alting er, så er det lykkedes mig at få fat i over 200 sider med information ved blot at løfte røret og ringe en af de føromtalte InJiva behandlere op.

At den nuværende leder af "Bakkely" ensidigt ønsker at høste al æren for et stort stykke arbejde blandt mange andre, er der formentlig ikke noget at gøre ved, men tro ikke at fx Dialogcentret har en interesse magen til din egen, når det handler om behandle andre mennesker. Deres formål er at udbrede "Det sande Evangelium", som en af deres medarbejdere udtrykte det for ikke så længe siden, og alt hvad der ikke falder ind under dette formål, vil tilsyneladende blive udsat for en endeløs og ensidig tilsmudsning fra deres side.

Kære Vaxen,

Jeg har ladet mig fortælle, at to mennesker med nøjagtig de samme symptomer, kan være helt forskelligt indrettede, hvad de bagvedliggende årsager angår, og at dette er grunden til at du ved at ringe den enkelte behandler op, kan få klarlagt et behandlingsforløb, der kun sjældent koster mere end kr. 10.000,-

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-09-06 10:04

Gladforlivet, for hvert "argument" du stiller bliver min mistanke bekræftet - der bliver ikke stillet med åbne kort!

Citat
Dette tror jeg simpelthen hænger sammen med det faktum, at når man taler sammen to mennesker imellem, vil samtalen blive langt mere faktuel og uden uvedkommende dagsordener af nogen slags. Mens dette forum (Internettet) desværre indbyder til, at man bare kan slynge hvad som helst ud i æteren, uden at blive draget til ansvar.

Set fra min synsvinkel er det lige omvendt. I en telefon eller ved personlig kontakt, har en dygtig manipulator alle muligheder for at overbevise en patient om, at denne behandling er uundværlig og at vedkommende bliver helbredt. Dermed er dagsordner ualmindelig nemme at få ført ud i livet overfor folk, der har det skidt og virkelig gerne vil have hjælp. (Som det i øvrigt skete for de to, jeg har refereret til tidligere).
På ens egen hjemmeside, derimod, der kan man skrive faktuelle og generelle oplysninger, der giver en potentielt klient/patient en grundlæggende indsigt i, hvad behandlingen går ud på. Og så kan vedkommende, uden press, sidde og vælge i ro og mag.
Lige nu taler internettet for, at man skal holde sig langt langt væk fra InJiva behandling - meget lidt taler i gunstig retning!

Citat
Internettet er en fin opfindelse, men også meget tidskrævende at begive sig ud i, og den tid ville alt andet lige være anvendt bedre hos en klient, eller hvis du fx har pisksmæld, hos en InJiva behandler.

Som menneske med skader, som ikke længere har effekt af lægernes behandling, skal man ALTID sætte sig ned og sætte sig grundigt ind i den alternative behandlingsform man vælger. Denne tid er ganske enkelt livreddende i nogen tilfælde. Så at kalde det tidspilde handler måske om dit udgangspunkt? Og ikke patientens?
Der skal bruges mængder af tid på internettet for hver behandlingsform, man vælger - man skal vide, hvad man går indtil. Hver gang. Og det kan man så ikke få lov til i forhold til InJiva, der ovenikøbet påstår, at de/I kan fjerne nærmest hvad som helst... Det er lidt pinligt i 2006 - eller også er der en dybere mening med det.

Citat
Jeg har ladet mig fortælle, at to mennesker med nøjagtig de samme symptomer, kan være helt forskelligt indrettede, hvad de bagvedliggende årsager angår, og at dette er grunden til at du ved at ringe den enkelte behandler op, kan få klarlagt et behandlingsforløb, der kun sjældent koster mere end kr. 10.000

Det er der ikke noget nyt i - jeg behandler selv ud fra TCM, hvor diagnosen er helt individuel - MEN - dette er ikke gældende for nogen former for vævsskader - og det vil en behandler, som har en indsigt i fysiologi, anatomi og patologi vide.
Årsagen til piskesmældslæsion er og bliver den samme, når vi kommer på vævsplanet - og tilgangen vil derfor som behandler også være den samme. For mit vedkommende sætter jeg selvfølgelig de smertestillende nåle forskelligt afhæning af den enkeltes smerteoplevelse, men strategien vil altid være den samme.
Det vil være gældende altid - medmindre den behandlingsform, man bruger, handler om at få folk til at tænke anderledes om deres tilstand. Og det er faktisk det, der er min fornemmelse at InJiva går ud på. Rendyrket hjernevask, som ovenikøbet er fordækt. (I modsætning til eksempelvis NLP, som stolt videregiver informationer om deres programmeringsteorier).

Jeg synes, du skulle komme ud af skabet og give nogle oplysninger, der kan bruges til noget. Lige nu bliver du suget dybere og dybere ind i en spiral af utroværdighed.

Det er ganske enkelt ikke godt nok...

Vaxen

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 27-09-06 10:52

Det eneste, jeg hidtil har kunnet udlede af gladforlivets såkaldte argumenter, er, at der måske ikke er tale om en sekt, men netop om hjernevask, som vaxen også skriver.

At prøve at bilde syge, desperate, trængende mennesker ind, at den samme behandler kan kurere ægteskabelige problemer (som beskrevet tidligere i denne tråd), piskesmæld (der ikke kan kureres) og bumser i voksen alder (spm. http://www.kandu.dk/spg93852.aspx) er efter min mening rendyrket udnyttelse af folk, der i mange af tilfældene i forvejen "ligger ned".

Slambert

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 27-09-06 11:22

Kære Slambert og Vaxen,

Når I nu virker så sikre i jeres sag, kunne man måske lade det komme an på en prøve. "Piskesmældsforeningen" (hvis en sådan findes) kunne jo lade 100 frivillige prøve kræfter med denne behandlingsform, for siden at føre omhyggelig statistik med udfaldet. Et sådant forsøg ville kunne mane enhver tvivl om noget som helst i jorden.

Folk med uren hud har alle nogle indre problemstillinger, der ligger til grund for denne lidelse, og dette kan man få meget mere at vide om på hjemmesiden www.injiva.dk - hvor telefonnummeret til en behandler i din nærhed kan slås op. Ligesom en telefonbog har telefonnummeret til læger, der af den grund vel næppe virker suspekte.

Ægteskabelige problemstillinger kan være ganske komplekse og variere fra forhold til forhold. Igen ligger der ofte dybtliggende psykologiske årsager gemt, til de mønstre og den adfærd, der blokerer for det enkelte pars oplevelse af hinanden og deres hverdag sammen, og fuldbyrdelsen af netop dette pars fulde potentiale og kærlighed til hinanden.

At udrede hvad man har brugt en menneskealder på at erfare, omkring det ene eller det andet, ville det ganske enkelt være for useriøst at komme med et bud på her - derfor den omhyggelige dokumentations- og informationsstrategi, som alt sammen kan blive en del af jeres respektive oplevelser af InJiva behandlingens mange nuancer og muligheder, blot I lader være med at tro, at alt kan udredes her på Kandu.dk

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-09-06 11:41

Citat
Når I nu virker så sikre i jeres sag, kunne man måske lade det komme an på en prøve. "Piskesmældsforeningen" (hvis en sådan findes) kunne jo lade 100 frivillige prøve kræfter med denne behandlingsform, for siden at føre omhyggelig statistik med udfaldet. Et sådant forsøg ville kunne mane enhver tvivl om noget som helst i jorden.

Personligt ville jeg aldrig være frivillig i sådan et projekt. Og jeg vil heller ikke anbefale nogen det. Ikke før, der kommer informationer på bordet.
Du skriver, at vi er sikre i vores sag - jeg tror, du ihvertfald har misforstået mit udgangspunkt. Jeg er kritisk og skeptisk - men søger efter informationer. Derfor blev denne tråd oprettet - desværre, for InJiva-behandlere, så har denne tråd bidraget til at min skepsis er vokset markant og den usikkerhed, jeg havde i forhold til behandlingsformen er forsvundet - jeg er nu ganske sikker på, at det er noget, jeg aldrig vil komme i nærheden af og altid vil advare min medmennesker i mod.

(I øvrigt hedder "Piskesmældsforeningen" PTU - foreningen for polio, trafik- og ulykkesskadede - og jeg kan umuligt forestille mig, at mennesker der har bare en smule baggrundsviden om piskesmæld ville hoppe med på denne vogn)

Citat
At udrede hvad man har brugt en menneskealder på at erfare, omkring det ene eller det andet, ville det ganske enkelt være for useriøst at komme med et bud på her - derfor den omhyggelige dokumentations- og informationsstrategi, som alt sammen kan blive en del af jeres respektive oplevelser af InJiva behandlingens mange nuancer og muligheder, blot I lader være med at tro, at alt kan udredes her på Kandu.dk

Arrrj... kom igen... som sagt er jeg akupunktør - en behandlingsform, som har tusinde år på bagen. Og du kan da tro, at jeg forsøger at udbrede baggrunden for virkningen når jeg overhovedet kan komme afsted med det. Og det er for at give en flig af information til det det store billede, som et menneske der vil modtage behandling har brug for. Det er i mine øjne rasende useriøst af en behandler IKKE at gøre det. Enten er behandleren ikke selv overbevist om behandlingsformens virkning eller også er der noget at skjule.

Omhyggelig dokumentations- og informationsstrategi????? Hvor? Internt måske, men bestemt ikke noget, der når ud til folk. Måske er den informationsstrategi mere fokuseret på at få folk i nettet ved hjælp af personlige manipulerende samtaler - ja du har jo ikke modsagt denne teori, så måske er der noget om det?

Nej alt kan ikke udredes på Kandu - men en let indføring i baggrunden for metoden ville faktisk få dig og din behandlingsform til at fremstå en tand mere troværdig...
Jeg håber, at søgende mennesker finder denne tråd og ser, hvor lukket der er omkring behandlingsformen og derfor er super-kritiske hvis de vælger at opsøge en behandler.

Vaxen

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 27-09-06 12:06

Jeg må jo nok erkende, at jeg i dette tilfælde er sikker i min sag - nemlig sikker på, at jeg aldrig nogensinde vil komme i nærheden af en InJiva-behandler, endsige anbefale nogen at forsøge. Jeg kan simpelthen slet ikke tage det seriøst efter de udtalelser.

Piskesmæld er ikke baseret på indre følelsesmæssige problemer - det er et resultat af et pludseligt, voldsomt ryk i nakkehvirvlerne/-muskulaturen i forbindelse med et trafikuheld. At foreslå, at patienter, der i forvejen må døje med smerter, træthed, manglende koncentration, manglende evne til at opretholde et arbejde, manglende forståelse fra deres omgivelser (fordi de ikke har brækket et ben eller en arm) skal bruge deres sparsomme energi på at deltage i et sådant forsøg, er simpelthen at gøre grin med dem.

Uren hud i en alder af 25 - eller ældre som i mit tilfælde - er heller ikke et resultat af indre følelsesmæssige problemer.

Det er åbenlyst for enhver, at ægteskabelige problemer er et resultat af følelsesmæssige problemer af den ene eller den anden art, men der ville jeg nok personligt opsøge en uddannet terapeut i stedet for én, der bilder sig ind at kunne kurere hvad som helst.

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 27-09-06 12:07

Citat
i forbindelse med et trafikuheld

Beklager, der skulle have stået TYPISK i forbindelse med et trafikuheld. Selv har jeg fået piskesmæld to gange - første gang, før det blev anerkendt, ved fald fra en stor trampolin ned på et betongulv.

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 27-09-06 13:44

Kære Vaxen og Slambert,

Kurere hvad som helst ved jeg nu ikke...jeg kan blot referere nogle af de succesoplevelser andre har haft, både før og efter mit eget behandlingsforløb for nogle år siden, herunder sjældne tarmlidelser, piskesmæld og det der er værre. Den mest markante oplevelse var et forløb jeg fulgte på sidelinien, hvor et delvist forkrøblet menneske (pga cerebral parese) blev rettet ud i løbet af nogle uger og gik sig en tur på 26 km i mit selskab. Meget opløftende, hvis man selv skal sige det...

Jeg forstår ikke helt modviljen mod at ringe til en behandler, der ved hjælp af sin hjemmeside får givet de generelle informationer der skal til, for at folk kan føle sig nogenlunde overbeviste om, at forløb måske var værd at få beskrevet i detaljer og få vurderet det økonomiske omfang af. Herefter vil den travlt optagede InJiva behandler så tage fat på de enkelte henvendelser efterhånden som de melder sig, hvad de da heldigvis gør i stadig større omfang, og det i den rækkefølge henvendelserne dukker op.

Jeg har selv følt på min egen krop hvor tidskrævende dette forum kan være, alene i en hypotetisk dialog som denne, et konkret forløb må vel være en sag mellem den enkelte behandler og dennes klient.

Yderligere oplysninger kan man indhente ved at ringe til en behandler og ikke ved at korrespondere med mig. Jeg tror Pia de Abreu vil være et rigtig godt bud, da det er mit indtryk at hun er en af de mest erfarne InJiva behandlere overhoved. Og så kan der vel ikke males særlig meget mere kaffe ud af den bønne...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-09-06 15:17

Jeg forstår godt, at du ikke vil debattere her længere - resultatet af denne tråd er, at behandlingen er sat i endnu dårligere lys end den var og det er bestemt ikke positivt for forretningen.

Du skal vide, at det eneste, der kræves er en smule information om baggrunden for behandlingsmetoden - og i forholdsvis generelle vendinger. Det er faktisk ikke særlig svært - det er jo noget, jeg selv praktiserer nærmest dagligt. Folk er rigtig glade for det og det er i den grad med til at afmystificere min behandlingsmetode. Og når man afmystificerer, så forebygger man også rygtedannelse.

Jeg kan overhovedet ikke se fordelen ved at være så tavs om jeres behandlingsform - I er med til at skabe et dårligt rygte omkring behandlingsformen - og i mine øjne kan denne tavshed kun begrundes et eneste sted - at der er skeletter i skabet....

Så jeg venter da stadig spændt på noget konkret - du kunne jo give en lille beskrivelse af måden du selv blev behandlet på - når du nu ikke vil ud med dine egne metoder

Vaxen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-09-06 15:27

...Og jeg venter spændt på, om du skulle få tid til at engagere dig i andre ting her på kandu, med alle dine erfaringer fra et langt liv, gladforlivet...

---Eller om det hele bare VAR (ringe) propaganda for en hjemmeside, ---eller med andre ord en "fis i en hornlygte..."

Og det samme gælder Vædder, almaKandu og hvad I nu hedder allesammen...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-09-06 15:34

Som allesammen sjovt nok lige er meldt ind - som superbrugere ovenikøbet

Og Gladforlivet fortæller selv om sine erfaringer her på Kandu... Men har kun været medlem i to dage

Naarj... Min far sagde altid: "Der er noget lusket ved det" ....

Det kører ikke for InJiva...

Vaxen

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 27-09-06 16:01

JA nu må den ged sq da snart være barberet.

Nå men nu kender vi da allesammen navnet... Ilva eller hvad var det nu

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 27-09-06 16:04

Kære venner,

Nu har jeg været inde på hjemmesiden www.injiva.dk for at undersøge om det mon var mig der huskede forkert.

Der findes en knap der hedder "InJiva behandlingsforløb".

Når man trykker på den, dukker der indformation om de 7 behandlingstrin op på min skærm. Disse trin udgør knapper i sig selv og handler om de blokeringer, som skal på plads, før man kan slippe sit behov for at gøre nar ad andres bestræbelser for, at hjælpe sine medmennesker mest muligt, ad frivillighedens vej og helt uden bindinger af nogen art.

Ved at bede mig om at redegøre eller "læse højt" fra InJiva behandlingens informationsmateriale her på stedet, afslører man en uvilje mod alt hvad der har med redelig og forsonlig dialog at gøre, og niveauet på dette sted, i vores lille udveksling af kommentarer om det ene og det andet, har vist nået et nyt lavpunkt.

Alle trin i InJiva behandlingen er udførligt beskrevet af behandlerne selv på den nævnte hjemmeside og jeg efterlyser nu en hjemmeside, hvor jeres egen måde at gribe tingene an er lige så udførligt beskrevet. Hvis ikke I selv kan gøre noget ved jeres helt egne lidelser, er det så ikke fordi det I laver ikke dur? Eller som en lille dreng udtrykte det for længe siden: "Han har jo slet ikke noget tøj på!"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-09-06 16:05

Reklame kom der ud af det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-09-06 16:19

vaxen

I..... har der været reklameret for meget for i denne tråd. Det har så været på godt og ondt.

Der er dem, der tror på det og vil ofre sine penge på det.
Så er der der dem, der ikke tror på det.

Overvejer du ikke enten at lukke tråden eller annullere. Der har været for megen omtale af I.....

Jeg er ikke sikker på at alle, der ikke har deltaget i tråden, har det samme synspunkt som de deltagende. Flertallet i denne tråd er imod I..... , men jo mere navnet bliver frenhævet, jo flere bliver interesseret.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-09-06 16:23

gladforlivet, vi to har vist meget forskelligt syn på, hvad "udførligt" betyder.

Der står jo ikke en pind om behandlingsformen! Der står lidt om de lidelser der behandles og om de tanker InJiva knytter til lidelsernes årsag.

Men der står intet om, om der det er bøn, om det er elektromagnetisk behandling, om det er samtaleterapi - eller hvad hulen det er, I benytter jer af - og hvorfor. Og jo, du kan tro, at det kan jeg sagtens beskrive ved min behandlingsform. - I øvrigt en behandlingsform som er velbeskrevet på internettet både i sin teori og praksis.

Citat
Hvis ikke I selv kan gøre noget ved jeres helt egne lidelser, er det så ikke fordi det I laver ikke dur?

Det kaldes ydmyghed - noget enhver behandler bør besidde, hvis man vil betragtes som seriøs.
Jeg har aldrig påstået at akupunktur kan helbrede noget som helst - og jeg kan da informere dig om, at den en sådan udtalelse er en overskridelse af kvaksalverilovgivningen og derfor noget, man som behandler bør holde sig langt væk fra.
Det jeg gør er at lindre symptomer - og det er det eneste, jeg må sige som ikke-læge.
Desuden vil jeg da stille spørgsmålstegn ved din viden omkring anatomi og sygdomslære - du kender tilsyneladende ikke til hverken piskesmæld eller den sygdom jeg har. (Hvis du kigger dig lidt omkring, så kan du også læse, hvad akupunktur har gjort for mig i forhold til min sygdom).

Jeg beder dig bestemt ikke om at læse højt - tværtimod. Jeg beder dig om, at du som menneske, der besidder viden om en behandlingsmetode, fortæller med dine egne ord, hvad behandlingen går ud på. Du har en påstand, men du vil ikke argumentere for den. Det er utroværdigt - ganske enkelt.

Ans - jeg tror bestemt ikke at denne tråd giver andet end negativ reklame til denne behandlingsform - der vil næppe være nogen, der føler sig fristet til at prøve efter at have læst alt dette....

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-09-06 16:31

Ans, jeg ser nu dit indlæg - helt ærligt så tror jeg ikke på, at det nytter at holde bøtte - hvis jeg kan bidrage til at bare et enkelt menneske tænker en kritisk tanke inden en behandlingsform afprøves, så er jeg glad.

Denne behandlingsform dukker op her og der - og denne tråd dukker også op, når man googler. Det synes jeg ikke er noget skidt. Reklamen for hjemmesiden har været der siden det tip, jeg skrev i tidernes morgen - det vigtige er, at folk har kritiske briller på, når de går ind på den. Og det bidrager denne tråd med. Set med mine øjne, ihvertfald. Hvis jeg annulerer den er der en hel diskussion, som ikke får mulighed for at bidrage til den beslutning der skal tages i valg af behandling. Og det synes jeg til gengæld vil være en stor fejl.

Selvfølgelig er der mennesker der er for og imod - og selvfølgelig er der mennesker på Kandu, der har en holdning uden at skrive den... Det er jo vilkårene...

Vaxen

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 27-09-06 16:41

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-09-06 16:53

Pirt03, der er ingen der tvinger dig til at læse tråden, hvis du bliver så træt af det

Vaxen

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 27-09-06 16:55

Kære Vaxen,

Den efterlyste information findes under knappen "InJiva behandlingsform" på hjemmesiden www.injiva.dk - men hvorfor har jeg mon på fornemmelsen, at du vidste dette i forvejen?

Mine egne erfaringer går ud på en stor vægt, der blev løftet af mine skuldre i forbindelse med de erkendelser en egentlig samtale førte med sig, og en utrolig varme og energi i hele kroppen.

Denne varme og energi har nu bredt sig til alle aspekter af min tilværelse og hurra for det. Jeg har mødt henved 50 andre mennesker på første hånd, der alle taler meget varmt om hver deres oplevelse af InJiva behandlingens styrke og resultater, men de har tilsyneladende hver især fået noget helt forskelligt ud af det, som oplevelse betragtet, alle sammen.

Glade og venlige mennesker i øvrigt, fra alle lag og alle erhverv i samfundet. Deres egne fortællinger kan rekvireres hos den nærmeste InJiva behandler.

Der har været tale om vidt forskellige diagnoser spændende fra cerebral parese til OCD, med astma, allergi og depression og angst som de oftest forekommende lidelser i venteværelset hos de behandlere jeg kender, så mon ikke også andre vil have lyst til at undersøge på helt egen hånd, hvad InJiva behandlingen kan gøre i deres helt unikke situation.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 27-09-06 16:59

Nej, du har egentlig ret vaxen - undskyld (ytringsfrihed!!)

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-09-06 17:10

Desværre stemmer den beskrivelse meget dårligt overens med, hvad jeg kan læse af patientoplevelser på internettet og dem, jeg har hørt med mine egne ører...

Og så er det vist på tide, at jeg endnu en gang henviser til tippet, jeg lagde for længe siden: http://www.kandu.dk/Tip14657.aspx

Jeg ønsker på det kraftigste at advare mod at benytte denne behandlingsform - ikke bare på grund af mistanken om sekteriske forbindelser, som jeg mener skal tages meget alvorligt, men også på grund af den fordækthed, der viser sig i denne tråd... De historier, jeg har hørt handler om at denne behandling har vendt op og ned på patientens menneskesyn og verdenssyn - og værdier ikke mindst. Grænser er blevet voldsomt overtrådt på en måde, så patienten næsten ikke opdagede det - vedkommende var ihvertfald blevet gjort så paradeløs, at de kunne have gjort hvad som helst.
De troede simpelthen på, at de med deres tanker og ved bøn og udrivelse kunne holde deres fysiske sygdom fra døren - og de betalte meget store beløb for dette. Det gik fint i en periode, men deres identitet blev langsomt spoleret. Heldigvis vågnede disse mennesker op - og kom ud i tide. Dog med ar på sjælen! Den fysiske sygdom dukkede selvfølgelig op igen - og det var springbrædt for en af disse mennesker til at se, hvordan alt dette var skruet sammen.

I et andet forum på nettet har jeg læst om råben og skrigen for åbne vinduer, om behandlerens opkastninger i forbindelse med uddrivelse af onde ånder... Det har i mine øjne intet at gøre med den blide berøring som beskrives på hjemmesiden?

Det er klamt og det sådan noget som dette, der giver alternative behandlere et dårligt ry... Føj for den da!

Vaxen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-09-06 17:12

Nå mit indlæg blev vist sendt til "Langtbortistand"

Hvis du ikke selv havde gjort opmærksom på I...... i dit tip, så tror jeg ikke at brugerne på kandu havde lagt mærke til at det eksisterede.

Jo mere omtale, mere interesse. Der er dem, der vil prøve alt til sidste ende.

At så forhøje point for at få det på seneste indlæg igen, det forstår jeg ikke

Hvis jeg var dig ville jeg "tie" det ihjel.

Jeg tror, p.g.a. denne tråd, at nogle vil kontakte I...... for at få den "sidste" hjælp.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-09-06 17:23

Ans, jeg kan godt følge din bekymring og jeg deler den - men jeg mener ikke, at dette kan ikke ties ihjel - bemærk at der ligefrem er udviklet informationsstrategier - det her er organiseret.

Det er muligt, at der vil være folk, der opsøger en af disse behandlere efter at have læst denne tråd - men jeg er til gengæld også ret overbevist om, at vedkommende passer på ikke at lade behandleren gå for langt. Og så er mit mål nået.
Personligt har jeg ikke noget som helst imod i at folk får hjælp - men jeg ønsker for dem, at de - ligegyldigt hvilken behandlingsmetode, de vælger - forholder sig hamrende kritiske og hele tiden er på vagt.

Det her drejer sig heller ikke kun om Kandu-brugerne. Denne tråd vil dukke op, når der søges på google og bliver dermed en faktor, når folk skal afgøre, hvilken behandlingsform de "tør" satse på. Og jeg synes bestemt ikke, at behandlernes påstande skal stå uimodsagt. Det er simpelthen for farligt.

Du kan selv se din egen reaktion - du ville, som jeg, løbe skrigende bort. Og det er min naive tro, at denne tråd appelerer mere til det end til det modsatte. - Men jeg hører da gerne fra andre Kandu'ere om de føler sig tiltrukket eller frastødt af behandlingen...

Kan jeg bare få en enkelt til at tænke en kritisk tanke og gå i behandling med egne værdier og grænser for øje, så er jeg glad.

Vaxen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-06 17:44

Hold da fast en gang ævl.....

Det er sgu da bare en plat måde at lokke slik fra børn (læs: lokke ulykkelig lidende mennesker fra deres sparepenge)...

Det er da muligt der er nogen der føler de har det bedre bagefter - det skal de jo når de har betalt

Men den sidste tåbe er jo ikke født endnu - så han/hun kommer nok

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-09-06 17:56

nååh, jeg har det nok lidt lissom pirt03: ---jeg vil gerne følge med i, hvad der sker, men det er trælst til det søvndyssendeste med alle de gentagelser... Der kommer lissom ikke rigtig noget nyt på banen...
Så... Nyt indspark:

Gladforlivet, har du noget jordisk job her i dit glade liv??

Vaxen, når du har søgt på Injiva, er der så ikke dukket troværdige historier op fra folk, der har prøvet behandlingerne?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-09-06 18:05

Citat
Du kan selv se din egen reaktion - du ville, som jeg, løbe skrigende bort.

Det har jeg ikke sagt, men at siden I...... har fået mere end rigelig reklame, fra en, der ikke tror på det. ( og jo så er der jo også en, der forsvarer det)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-09-06 18:37

Orrk... nu er der osse dukket en injivaneser op, der hedder "barlit"...

Mon dette folkefærd ALLESAMMEN KUN tænker på injiva?? De beskæftiger sig ikke med andet i nogensomhelst indlæg... Hjernevask??

Det virker næsten lidt science-fiktion-agtigt...

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 27-09-06 18:56

Kære Birgitta,

Jeg beskæftiger mig til dagligt med "supply chain management", men det vil jeg vælge at krydre med lidt Flemming Flindt og Bournonville på Det kgl. Teater i aften.

Det er jo ifølge en vis skribent ikke så godt kun at være fastlåst i et bestemt tankemønster og i nogle fastlåste interessesfærer, så hans råd vil jeg nu følge, da han tilsyneladende er blevet så glad for livet, siden han selv prøvede InJiva behandlingen af på sin egen krop, og det oven i købet i det virkelige liv...

Tak fordi du spurgte!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 27-09-06 18:58

Jeg synes der er en væsenlig overset faktor i denne debat. Nemlig at en person med en sygdom eller form for lidelse IKKE kan blive helbredt af nogen som helst uden at vedkommende selv er klar, hvad endten de er bevidst om det eller ej. Sygdom er som andre oplevelser i livet en form for læreproces, først når lektionen er lært kan vedkommende gå videre, men der kan også være tale om noget personen har påtaget sig for andre, hvilket yderst sjældent er tilfældet.
Derfor er det en god pointe at gøre kraftigt opmærksom på at ikke at lade sine grænser overskride eller at være meget opmærksom på at sige fra når man kan mærke at det er ved det, hvilket kan være som helt alene at gå i mod stømmen og hvis man så i forvejen er mærket af sygdom og havde haft høje håb om den forestående behandling man har indledt, ja så kan det være vanskeligt og behandleren vil måske blive ved at overtale en til at overvinde det.
Det er mørkest før det bliver lyst og sygdomme har det med at bide sig ekstra meget fast lige før de slipper taget, derfor kan der også være en god pointe i at holde ud og overvinde det. Men kun hvis man selv forstår dette og ikke fordi en overentusiastisk behandler presser èn for så har man jo ikke selv valgt det og vil bare komme i situationen igen og igen. Jeg kender desværre ikke omtalte Injiva-behandling, men synes ikke jeg kan se noget galt udfra deres hjemmeside. Er der tale om skjulte sektriske metoder, hvervning af medlemmer for voldsomme metoder etc er der selvfølgelig grund til at gå uden om.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-09-06 19:20

Birgitta - selvfølgelig kan jeg finde glade patienter - det var dem, jeg selv har snakket med også indtil der gik en prås op for dem. Men for mig skal der virkelig mange glade patienter til at opveje de grimme oplevelser, de har haft.
Det er svært at vurdere, hvad der er troværdigt. Som altid, når det drejer sig om personlige oplevelser med alternativ behandling. Et faktum, som jeg selv selvfølgelig også mærker inden for mit fag.

Gladforlivet... Den titel har jeg aldrig hørt før - hvad er det for noget. Noget indkøbshalløj?
En tur i teateret lyder bestemt dejligt - jeg håber, du får en god oplevelse...
Og så lige et tak for en demonstration af informations- (læs: manipulations) strategien. Er det også noget, man lærer på kursus?

Mulberry, jeg er ganske enig med dig - sygdom har vi for en årsag, og den går væk når vi er klar til det.
Desværre er syge mennesker ufatteligt påvirkelig i deres (vores) håb om at blive kureret - og helst så let og enkelt som muligt - og her forsvinder det kritiske blik nogengange.
Hvad angår hjemmesiden - selvfølgelig se det godt ud - det kan man ikke fortænke dem i. Men jeg må indrømme, at de erfaringer som andre har gjort med behandlingsformen og de sammenfald af personer gør, at jeg kan mærke helt ind i sjælen, at dette ikke er et foretagende, som jeg nogensinde ville søge - og altid fraråde. Det er simpelthen alt for voldsomt - Opkastning som behandlingsstrategi - der sætter jeg grænsen. Og når folk oplever sig hjernevaskede og får rykket ved identitetsfølelsen, så synes jeg, der er alarmklokker, der ringer.. Men ok - nu er det jo kun mig, der har hørt de historier...

Vaxen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-09-06 19:21

Det er da heldigt, at det (vistnok) er en ret dyr behandling. Så risikerer man ikke, at alle og enhver teenager med bumser eller socialfobi kaster sig i armene på de mennesker.

Hvorfor er behandlingen så relativt dyr i forhold til tilsvarende behandlinger, gladforlivet?

--Underligt nok så synes jeg det minder lidt om debatten omkring hundehandlere, som også kan forlange (og få) helt urealistisk høje priser for dyr, der slet ikke har den påståede værdi...

Man betaler udelukkende for det behov man har, og slet ikke et beløb der står mål med den vare man modtager.

Man skal vel ikke betale for den "guddommelige kraft?"

gladforlivet, -dum som jeg er må jeg spørge: Hvad er "supply chain management" for noget?
Hvad er det for en virksomhed, du er ansat i??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-09-06 19:25

Citat
Desværre er syge mennesker ufatteligt påvirkelig i deres (vores) håb om at blive kureret - og helst så let og enkelt som muligt - og her forsvinder det kritiske blik nogengange.

Netop derfor ser jeg ikke grund til at reklamere mere for I.......

Jeg forstår godt din afstand fra I....... , men som skrevet tidligere så tror jeg du opnår det modsatte af hvad du havde tænkt.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-09-06 19:33

Ans, jeg synes, det er svært at vurdere... Jeg kan så absolut godt følge din tankegang, for gladforlivet er dygtig til at skyde de rigtige og vældig manipulerende sætninger ind.
Jeg frygter også, at der sidder et menneske med håb og kun ser disse lovende sætninger, og glemmer at læse alt det andet.
Men jeg tror trods alt stadig på fornuften i os alle sammen. Hvis der er en, der bliver fristet til at afprøve behandlingsformen og er forandlediget af denne tråd, så tror jeg, at der er en lille chance for, at alarmklokkerne bimler lidt tidligere end hvis intet havde været sagt.

Men vi kan ikke vide det - desværre...

Vaxen

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 27-09-06 19:36

Citat
Og når folk oplever sig hjernevaskede og får rykket ved identitetsfølelsen, så synes jeg, der er alarmklokker, der ringer.. Men ok - nu er det jo kun mig, der har hørt de historier...

Ja, men vi er jo nok nogen der har hørt dem andre steder fra, tror ikke det er nødvendigt at nævne navne.

Dog er det jo op til den enkelte, at vudere hvad der virker for dem Hvad der er hjernevask og ryk ved indentitetsfølelse kan jo for en anden være totalt befriende. Tænk en ren hjerne (fx fri for tvangstanker) og en identitet der ikke længere er underlagt manipulation og offer/bøddelrolle etc.
Når nogen er kommet lettede og vellykket ud fra en behandling er der jo også en tendens til at deres gamle miljå reagere negativt fordi de ikke længere kan kontrollere dem og holde dem fast i et bestemt mønster.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-09-06 19:49

Mulberry, det er jeg fuldstændig enig med dig i. Det kan være endog meget svært at acceptere at et menneske, der har været i en rolle pludselig er i en anden. Men i disse tilfælde blev folk langsomt isolerede fordi de selv lukkede deres gamle netværk af.
De mente, at det var negativt for dem og at det var denne forbindelse, der gjorde dem syge. De skærmede sig helt af fra alt, hvad det gamle liv tilhørte.
At stå der uden netværk da sandheden gik op for dem var om noget traumatiserende.

Jeg er ikke i tvivl om, at folk umiddelbart får det bedre - personligt sammenligner jeg det lidt med vækkelsesmøder, hvor der er masser af "helbredelser". Vores krop kan præstere store ting foranlediget af en hjerne, der er overbevist om en "sandhed".
Problemet er bare, at kroppen ikke kan holde til at blive snydt i længden - og dårligdommen vil vende tilbage. Nogengange meget hurtigt, andre gange langsomt.

Igen - man skal forholde sig superkritisk overfor alle former for behandling - aldrig lægge sit liv og helbred i hænderne på en behandler. Alternativ eller skolemediciner, det er ligegyldigt. Man skal bevare sin integritet fra start til slut.

Vaxen

Kommentar
Fra : wasabiwoman

Dato : 27-09-06 20:55

Glad for livet:
Citat
Folk med uren hud har alle nogle indre problemstillinger, der ligger til grund for denne lidelse

Magen til sludder skal man da led længe efter

Det er en skam, at du synes at
Citat
Internettet er en fin opfindelse, men også meget tidskrævende at begive sig ud i

ellers ville jeg nemlig foreslå dig, at du via nettet kunne få den misforståelse ryddet af vejen. Du mangler vist den grundlæggende anatomi, fysiologi og sygdomslære, som jeg har en formodning om at Injiva behandlerne også mangler.

Nogle af behandlerne på hjemmesiden fortæller, at de har en baggrund som f.eks markedsøkonom, gartner, tilskærer, tekstilhandler og tekniske tegner. Det må siges ikke at være en særlig god baggrund for at behandle syge mennesker - specielt når man ikke kan få oplyst hvad Injiva udd. går ud på.

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 27-09-06 22:51

Kære Birgitta,

Databaseoptimeret balancegang mellem for meget og for lidt i vare- og aktivitetsstrømmene fra producent til slutbruger og omvendt.

Kære Mulberry,

Jeg sidder her med bogen "Når sjælen er fri" foran mig. På bagsiden af denne kan man læse:

"Denne bog handler om at finde dig selv og leve i frihed. Her har du muligheden for at komme igennem den forandring, som du inderst inde ved, du har brug for og som du har prøvet at kæmpe dig igennem. Lyt til dit hjertes stemme når du læser disse ord og mærk så efter, om du er parat til din forandring. Parathed er altid vigtig for at komme igennem din forandring."

Bogen kan købes i en boghandel eller på hjemmesiden www.forlagetjiva.dk

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-09-06 12:28

Det er ikke kun på Kandu at gladforlivet har sit korstog for at score kassen:

http://debat.sol.dk/servlets/search?advanced=1&sort=date&poster=gladforlivet

Og også der er mystiske profiler dukket op den sidste uge og har lovprist behandlingsformen....

http://debat.jubii.dk/76/InJiva_239867.html

At du vil være det bekendt - og så under påskud af at ville hjælpe folk til et bedre liv.. Du skulle skamme dig!

Vaxen

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 28-09-06 13:05

InJiva behandling

InJiva behandling er en ny og anderledes behandlingsform. Anderledes fordi den i løbet af en til to måneder, og uden brug af medicin eller andre remedier, kan afhjælpe både "kroniske" og tilbagevendende tilstande hos børn såvel som voksne. Det kan være migræne, allergier, gigt, astma, depression, træthed, panikangst, OCD, kolik, søvnproblemer og meget andet.

InJiva behandling er udviklet siden 1994 i Danmark. InJiva betyder at "være i kontakt med sjælen" og behandlingens mål er, at modtageren får frigjort sine sjælskræfter, sit mod og sin styrke, så man kan blive sit eget livs mester og derved skabe det liv, man dybest set ønsker sig.

Behandlingen er en årsagsbehandling, der ikke tager udgangspunkt i diagnoser eller symptomer. Modtageren får i stedet hjælp til at se sit liv som en helhed og til at se hvordan, hvornår og hvorfor problemerne egentlig er opstået. Behandlingen tager fat om roden til de følesmæssige, tankemæssige og sjælelige problematikker, der har skabt sygdom, lidelse og smerte i personene krop og/eller sind.

En fysisk eller psykisk lidelse kan således have rod i uforløste følelser eller måske et dybereliggende traume fra barndommen. Et traume kan fastholde et menneske i eksempelvis angsttilstande, modløshed og mindreværdsfølelse. Man kan have udviklet et negativt tankemønster og derved negative forventninger til sig selv og livet, eller man kan føle sig fastlåst og handlingslammet i sit liv og forsøge at leve op til andres forventninger, i stedet for selv at tage styringen. Gennem InJiva behandling forløses de begrænsende og måske selvdestruktive mønstre, og man kan da gennem konstruktive og selvopbyggende handlinger komme videre i livet uden symptomer.

InJiva behandlere har alle selv været igennem intensive og dybtgående forløb, hvorigennem de har opnået at kunne formidle den kraft og indsigt der skal til, for at forløse disse dybe blokeringer. Behandlingen sker gennem en blid berøringsteknik, der befrier, renser og tilfører energi og kraft til modtageren og kombineres med samtale og vejledning i at skabe en gunstig forandring. Et InJiva forløb består oftest af 4-6 behandlinger af ca. 2 timers varighed.

Bogen "Når sjælen er fri" af InJiva behandler Susanne Nevel fortæller om baggrunden for InJiva og de forskellige trin et forløb kan bestå af. Desuden indeholder den beretninger fra mennesker, der selv har erfaret behandlingerne på egen krop. Den koster 150 kr. og kan købes i boghandler eller bestilles på hjemmesiden www.forlagetjiva.dk

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-09-06 13:24

Citat
Databaseoptimeret balancegang mellem for meget og for lidt i vare- og aktivitetsstrømmene fra producent til slutbruger og omvendt.

Hvad betyder DET??? Hvilken virksomhed er du ansat i, gladforlivet???

Hvad vil du mere her på kandu end at gøre reklame for injiva?

Laver du overhovedet andet end at sidde og forsøge og kapre kunder til injiva? Det virker som et fuldtidsjob.. Har du et familieliv ved siden af?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-09-06 13:29

Nu har jeg prøvet det med!!!!! DET vidste jeg ikke, at man kunne!!!
Jeg er blevet udelukket fra at bedømmet et tip, næ, TO tip...

Ikke at det gjorde så stor forskel for bedømmelsen, men alligevel...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-09-06 13:41

TIHI... Jeg måtte heller ikke bedømme det - men det ses tydeligt, at alt har sin grænse... og den er vist nået her på Kandu...

Vaxen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-09-06 13:48

Nu har der været omtale nok om den behandling. Uanset hvordan tippene bliver bedømt, så får I...... omtale.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-09-06 13:52

arghhhhh når man ikke kan opnå hvad man vil kan man jo altid råbe op og komme med undvigende svar - indtil videre er intet relevant oplyst fra gladforlivet - måske kan/vil/tør individes ikke ???

roser til vaxen for at være på mærkerne i denne tråd - og andre

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-09-06 13:53

ja, Ans, navnet bliver nævnt, men der bliver taget afstand fra det... Som sagt så er dette her organiseret - deres informationer skal nok komme ud, men er der ikke nogen, der tager kritisk stilling og tør sige det højt, så er der måske flere, der pludselig står med håret i postkassen....

Kan du forsvare det de gør?
Når der lægges propoganda ud allevegne og det hele lyder skønt og dejligt - hvordan skal folk så lære sandheden at kende, hvis ingen siger den?
Denne behandlingsform kommer på manges læber i den næste tid, det er jeg ikke tvivl om - og det er ikke på grund af Kandu, men på grund af deres såkaldte informationsstrategier.

Jeg mener ikke, der kan advares nok.

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-09-06 14:08

Citat
den der lever skjult lever godt
... må vel siges at være en af de overordnede regler for sekten !

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-09-06 14:11

..........måske er det DET gladforlivet er ansat til..... --At balancere mellem at udbrede kendskab til injiva uden at fortælle for meget om det.

Så MÅ der jo blive tale om gentagelser, gentagelser, gentagelser gentagelser, gentagelser og...gentagelser..

Forkert behandling er altid skidt behandling uanset om der er tale om medicinsk, kirugisk, alternativ eller injiva... Injiva er bare den dyreste måde, man kan blive fejlbehandlet på.

gladforlivet, hvordan er det lige, -jeg kan ikke finde noget om det på hjemmesiden- hvis behandlingen mislykkes, kan man så få pengene tilbage? Eller man kan måske vente med at betale, til man er blevet helbredt?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-09-06 14:14

åhhh birgitta - ingen klagemuligheder - ingen penge retur - forresten har visse af de (det må jeg ikke sige her) - det med at gå under jorden hvis den brænder

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-09-06 15:04

gladforlivet er en platugle der forsøger i dette forum at reklamere for sin sekt, med den hensigt at score penge på kandu brugere.

//bentjuul

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 28-09-06 20:09

http://www.langkjer.dk/?s=blog&e=12 Linket nederst på siden er bogen i gratisudgave, hvor injiva er beskrevet tilsidst af de 4 han har valgt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-09-06 20:20
Kommentar
Fra : susieann

Dato : 16-11-06 15:42

Jeg har fulgt lidt med debatten om InJiva her på Kandu. Det er utroligt positivt at se hvor kritiske folk er overfor InJivas manipulation. Jeg er en af de slemme, slemme medarbejdere på Dialogcentret som har stillet spørgsmål ved behandlingen og dens forbindelse til hvad må betegnes som guru Stephanie Pagh. Jeg har selv deltaget på en af InJivas informationsmøder, og har i den forbindelse skrevet en artikel som kommer i Dialogcentrets næste medlemsblad ”Den nye Dialog”. Artikel om InJiva i sin nuværende form bliver bragt i DND omkring 1.december. Man kan bestille det pågældende nummer til ca. 35 kr. men er man tålmodig vil artiklen blive lagt ud på Dialogcentrets hjemmeside omkring 1.januar. Man kan i øvrigt allerede nu finde de artikler vi tidligere har skrevet om InJiva og Bakkely på hjemmesiden fx http://www.dci.dk/?artikel=1449&emne=injiva

Den meget omtalte InJiva behandling, har rigtignok rod i Bakkely, men at stedet skulle have medvirket til udviklingen af behandlingen er stærkt overdrevet. Agnethe Moorhouse der i dag leder Bakkely alene efter hendes mand forlod stedet, afviser sjovt nok at Bakkely aktivt skulle have været med til at udvikle InJiva, som behandlerne påstår. Vi på Dialogcentret mener også snarere at sandheden er, at der skete en omskrivning af virkeligheden, da Pagh fik ideen til InJiva omkring 2002–03, så man fik den udviklingshistorie, som InJiva-behandlerne ønskede. Behandlerne mener selv de kan helbrede alt mellem himmel og jord, men jeg behøver vel ikke nævne at de INGEN dokumentation har for deres behandlings virkning? På det informationsmøde jeg var til oplyste behandlerne at virkningen ikke kunne bevises, men måtte observeres. Dette er selvfølgelig ikke en naturlig følge af alternative behandlingsformer, men derimod af de mere tvivlsomme af slagsen. Og når man begynder at læse om InJiva-behandlingen, bekræftes dette indtryk. På InJivas egen hjemmeside præsenteres behandlerne, og her afsløres det ved nærmere læsning, at 12 af de 16 behandlere ikke har en egentlig uddannelse inden for pædagogik, psykologi eller lignende. De fremstår som en broget blanding af bl.a. pædagogmedhjælpere, alternative behandlere og endda en enkelt gartner.
Det er altså ikke kompetent fagpersonale, man sætter til at behandle og rådgive om sygdomme, der ellers kræver medicinsk eller lægelig behandling. Dette er yderst problematisk, fordi man vælger at blande sig i medicinsk behandling, som det blev afsløret for os på infomødet. Det vil sige, at de uerfarne behandlere kan risikere at gøre skade på patienterne, og da det er tydeligt, at behandlerne mangler et realistisk syn på deres egne begrænsninger, kan det føre til samme uforsvarlige behandling af mennesker, som vi så på Bakkely inden ”oprydningen”.
Og jo, jeg mener helt klart InJiva behandlingen rummer sekteriske træk, dog skal man være varsom med ud fra dette at kalde det for en decideret sekt.

Mange hilsner,
Susie Bondig

Kommentar
Fra : lllouise

Dato : 28-11-06 12:20

Vi er to sidsteårs-studerende fra Danmarks Journalisthøjskole, der er i gang med et større radio-speciale. I den forbindelse søger vi personer, der har erfaring med injiva - enten gennem personlig kontakt eller kendskab til andre, der har været i behandling. Føler du dig snydt - har du haft succes med det, eller vil du i det hele taget hjælpe os med dine erfaringer.

FULD ANONYMITET kan loves, hvis dette ønskes.

Henvendelse gerne hurtigst muligt, da vi har en deadline at tage hensyn til.

Venligst fra Flemming og Louise

runge@mail.djh.dk
mobil: 30 29 29 50

Kommentar
Fra : lllouise

Dato : 30-11-06 13:13

Hej VAXEN,

Vi vil meget gerne tale med dig i forbindelse med vores research - vil du kontakte os via mail eller mobil?

Venligst fra Flemming og Louise

runge@mail.djh.dk
mobil: 30 29 29 50