/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Lyd forsvundet igen
Fra : Maria...
Vist : 2543 gange
70 point
Dato : 23-09-06 21:07

Jeg har netop geninstalleret Windows XP på min computer, og nu virker lyden ikke. Jeg går ud fra jeg mangler en driver, men jeg synes ikke det hjælper når jeg prøver at downloade en. Jeg har surfet lidt rundt og kigget på de andre spørgsmål her på siden, men jeg synes, at den sidste del af mit problem mangler. Jeg har downloaded Everest og den siger at mit lydkort er en SiS 7012 Audio Device samt mit motherboard name er MSI MS-6533.

Hvordan finder jeg den rigtige driver og får installeret den? Jeg har prøvet driveren fra SiS' hjemmeside, men hvis jeg prøver at installere den giver den mig fejlmeldingen:

Fail to install audio driver for Windows XP. Setup will exit.

Hjælp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-09-06 21:22

http://www.sis.com/download/

Når du skal downlloade driveren så beder de om at installere en pluk ind,sprig det over du kan downloade alligevel.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-09-06 21:25

Vælg Dit system>Audio driver>sis7012>GO

Downloade

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-09-06 21:25

klik på installer ikke,til pluk in

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-09-06 21:29

der er også nyeste grafik/bundkorts kort drivere o.s.v,afinstaller(grafik,vis du har installeret den endnu) den gammle først vis du vil installere den nyere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-09-06 21:31

Prøv at indstallere den fra C: drevet det kan være noget med korte/lange filnavne/stier.
lav en mappe på C: og installer der fra.

Kommentar
Fra : Maria...

Dato : 23-09-06 21:35

Det er jo ikke det der er problemet - når jeg har downloadet den driver og prøver at installere den får jeg den omtalte fejlmelding.
Hvis jeg går ind i 'Enhedshåndtering' og finder den manuelt vil den alligevel ikke installere den

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-09-06 21:53

Prøv inde i Computeraministration og højreklikker>opdater driver>nej ikke Denne gang>næste>
installere fra en liste eller en bestemt placering(avanceret)Næste>
sæt mærke i>søg ikke lad mig vælger driveren,der skal installeres>næste>
Vis driveren ikke står under Model>så klik på Har diskette/cd>Gennemse>find mappen
og marker den>ok,der nogle drivere der kun kan installeres på den måde,ikke alle
men nogle,jeg har selv et par stykker der skal installeres på den måde og
ikke på Søg efter den bedste driver på disse placeringer>gennemse.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-09-06 22:00

De skal selvføgelig være pakket ud vis de er hentet i ZIP format til den mappe du vil installere fra.

Kommentar
Fra : Maria...

Dato : 23-09-06 22:13

Jaja, ved godt de skal være pakket ud... Nu fik jeg på en eller anden måde installeret SiS' 7018 og det er jo fint nok. Enhedshåndteringen ser nu sådan ud: Under 'andre enheder' (markeret med et gult ?) er der endnu et gult ? hvor der står 'PCI-controller til simpel kommunikation' efterfulgt af en gul prik med et !. Før stod der også 'Multimedielydkort' under denne fane, men den er nu væk. Derudover er der nu kommet et punkt under 'Enheder til lyd, video og spil' som hedder 'SiS 7018-lyddriver' hvor der er en lignende gul prik med et !. Der er stadig ingen lyd på computeren... Meget mærkeligt...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-09-06 22:19

JA JA Var/er det ikke SiS 7012 Audio drivere du har hentet?
Det andet handler om dine bundkort driver og netkorts drivere,find chipset (nord/syd>) i everest og hent de dertilhørende drivere inde på SIS.

Kommentar
Fra : Maria...

Dato : 23-09-06 22:21

Og en gang på dansk?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-09-06 22:31

Du skal have fat i den rigtige lyddriver,du skriver SiS 7012 har du hentet den?eller en anden,så skal du have bundkorts drivere/netkort.
Så skal du tjekke hvad dit chipsæt hedder(nord chipset)
Gør dette>
Everest>bundkort>chipsæt og tjek nr/revision på dit chipsæt>gå så ind på SIS og find de korsponderende driver,tjek også efter netkort driverne.
NNet kort>everest>netværk pci/pnp vetværk>i højre side skulle du kunne se hvad dit neværks kort hedder,det hedder nok noget med sis900 eller der omkring.
Nå jeg skal ud i byen,god fornøjelse.

Manse9933

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-09-06 22:41

ser ud til at det er denneher du skal bruge

"Realtek ALC Series Audio Drivers"

http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=45&kind=1

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-09-06 22:46

man kan kører med forskællige drivere på det samme chipsæt

Chipset drivere inde på sis

De kan være under
IGP Graphick Drivers

Eller
Gpu Graphics Drivere

Se efter nummeret passer til hvad du finder under Chipsæt
i everest.
Der skulle også være pci bro drivere i en af disse.
Og du har selvføgelig indbygget grafikort,eller?
Har du et eksternt AGP/Pci-E

Kommentar
Fra : Maria...

Dato : 23-09-06 22:49

Okay, det fattede jeg så ingenting af.. Men på en eller anden vis hjælper det jo alligevel - status i 'Enhedshåndtering': Ingen gule spørgsmålstegn, men under 'Enheder til lyd, spil og video' - SiS 7018-lyddriver' er der en gul prik med et spørgsmålstegn... Siger fejlkode 10 dig noget?

Skulle du ikke i byen?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-09-06 22:50

altså en af gangen ,på mit nVidia mobo kan jeg kører med nVIDIA lyddriver eller Realtek 97audio drivere.

Kommentar
Fra : Maria...

Dato : 23-09-06 22:50

>> dk

A what now?

Kommentar
Fra : Maria...

Dato : 23-09-06 22:52

Helt ærligt, nu må du holde op med det computer-ævl! Hvis jeg forstod det ville jeg vel ikke have brug for hjælp... "nVidia mobo kan jeg køre med nVIDIA lyddriver eller Realtek 97audio drivere" - hvad??

Kommentar
Fra : Maria...

Dato : 23-09-06 22:54

Skal jeg bare prøve at fjerne punktet med udråbstegnet og genstarte computeren?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-09-06 22:54

Adios,hyg dig.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 70 point
Dato : 23-09-06 23:10

hent driveren fra mit link (ca. 30Mb)

klik på "Win9X/ME/2000/XP" vælg et af stederne at hente fra (US1, US1 eller taiwan

udpak filen
gå til enhedshåndtering og fjern drivereen udfor dit lydkort eller vælg opdatere
driver og gå til den mappe hvor du har udpakket filen (Realtek_AC97_Audio.zip)

eller bare kør setup.exe

Kommentar
Fra : Maria...

Dato : 23-09-06 23:23

SUCCES! Mange mange tak til jer begge to! :D

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-09-06 23:28

selvtak, fortsat god weekend.