/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Paging med checkboxe
Fra : pcl
Vist : 521 gange
20 point
Dato : 08-02-01 15:26

Hej ,
Jeg lister en række poster fra en Access Db med paging teknikken.
Udfor hver post er der en checkbox.
Når man afkrydser n antale checkboxe på en paged side kan disse ikke huskes af systemmet hvis man springer til en anden paged side.
Findes der en teknik så dette kan lade sig gøre?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 08-02-01 15:32

Du kunne evt. gemme dem i en session variabel (et array?), eller overføre deres status fra side til side med url parametre, eller du kunne bruge en cookie til at gemme checkboxenes status i. Så vidt jeg kan se er der mange måder at gøre det på.

Kommentar
Fra : olaf

Dato : 08-02-01 15:33

En måde at klare dette på, er ved at på hver side oprette hidden variabler, som du så på sidste side checker igennem.

Et eller andet som :

<%
for i = 0 to pageid*recordcount
response.write "<input type='hidden' name='ch" & i & "' value='" & request.form("ch" & i) & "'>"
next
%>

Olaf

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-02-01 15:34

"pcl" <pcl.news@kandu.dk> wrote in message
news:00yg6.28862$zw.558149@twister.sunsite.dk...
> Hej ,
> Jeg lister en række poster fra en Access Db med paging teknikken.
> Udfor hver post er der en checkbox.
> Når man afkrydser n antale checkboxe på en paged side kan disse ikke
huskes af systemmet hvis man springer til en anden paged side.
> Findes der en teknik så dette kan lade sig gøre?
>
Gem dine entries i et dictionary object...

mvh/Peter Lykkegaard

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 20 point
Dato : 24-07-01 10:17

Kunne du bruge mit svar? eller et af de andre?