/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Penge til fiskepleje.
Fra : TEAS
Vist : 536 gange
100 point
Dato : 28-12-02 22:46

Af de penge vi betaler for vores fisketegn går en del til forskning,udsætninger
osv osv.Men det er erhversfiskerene og biologerne der bestemmer hvad pengene
bliver brugt til.Erhversfiskerene har ikke betalt til fiskeplejen! kun høstet men ikke sået og nu er der ikke mere at høste.
Hvordan får vi fisk i havet igen.
TEAS

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-12-02 03:59

Hej TEAS

Det får vi kun ved at begrænse rovfiskeriet og forureningen af havet. Men det kræver dels en holdningsændring hos forbrugerne, og dels at vi får politikerne inden for hele det tunge EU i tale. Så om det vil lykkes, er nok temmelig tvivlsomt.

De bedste hilsner
Rellom

Accepteret svar
Fra : lillemig

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-03 20:20

Jeg mener nu (heldigvis) ikke erhvervsfiskerne har spec. stor indflydelse på fordelingen af f. eks. pengene fra fisketegnet, der tilgodeses et meget bredt udsnit (lyst...) fiskere, og DSF m. fl. har absolut indflydelse stor indflydelse.
At en del lystfiskeriforeninger (som f.eks. Nordsjysk) har valgt - formentlig grundet prisen... at stå i Ferskvandsfiskeriforeningen, som er sammenslutningen af DAMBRUGERE/LODSEJERE/ERHVERVSFISKERE og... ja så har de altså lokket lystfiskere med. Jeg synes det er pinligt og vel samme forhold som hvis en lejer er med i foreningen for ulejere... af samme grund har jeg meldt mig ud af Nordjysk. Utroligt hvad en forskel på ca. 150 om året betyder for folk, så giver de deres "arbejdsgivere" endnu mere power Pinligt!