/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvilken El-guitar??
Fra : S.Riis
Vist : 1162 gange
20 point
Dato : 28-12-02 15:24

Jeg står for 1. gang og skal købe ny el-guitar. Jeg er derfor totalt på bar bund over hvad man skal vælge.

Nogle der kan komme med gode råde til hvilken el-guitar jeg skal vælge?

Mit budget ligger på en 5000 til 6000 kr.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 15:34

Jeg vil helt klart sige en fender af en slags. Hvis bare du prøver dig frem,
kan du sagtens finde en Fender mexico der er rigtig fed, og så koster de kun
omkring 4400 fra helt ny. Så er der også råd til at skifte pick up'erne ud i
dit budget. Så får du i hvert fald en fed spade. Som er rigtig god all
round.
Men det kommer selvfølgelig lidt an på hvad du spiller.

Kommentar
Fra : S.Riis

Dato : 28-12-02 15:38

Nu ved jeg jo ikke helt hvad jeg vil spille, da jeg ikke har fået anskaffet mig en el-guitar endnu. Men min musiksmag spænder meget vidt - Lige fra Dizzy Mizz Lizzy til Kim Larsen...

Så det skal nok være en all-round el-guitar jeg skal have anskaffet mig.

Kommentar
Fra : S.Riis

Dato : 28-12-02 15:39

Og hvilket pick-up'er skal jeg købe istedet for dem som sidder på en Fender (hvad med Stratocaster - er det en idé?)??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 15:45

Brian M-I <bmi@NOSPAMtdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e0db648$0$218$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg vil helt klart sige en fender af en slags. Hvis bare du prøver dig
frem,
> kan du sagtens finde en Fender mexico der er rigtig fed, og så koster de
kun
> omkring 4400 fra helt ny. Så er der også råd til at skifte pick up'erne ud
i
> dit budget. Så får du i hvert fald en fed spade. Som er rigtig god all
> round.
> Men det kommer selvfølgelig lidt an på hvad du spiller.
>

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 28-12-02 16:34

Hvor bor du henne (ca.) ???

Kommentar
Fra : S.Riis

Dato : 28-12-02 16:36

dr_scooter-> Jeg bor i nærheden af Lemvig (vestjylland). Hvorfor spørger du om det?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 16:39

> Nogle der kan komme med gode råde til hvilken el-guitar jeg skal vælge?
>
> Mit budget ligger på en 5000 til 6000 kr.

Jeg ville først kikke efter noget brugt.

Men ellers vil jeg helt klart kikke på en Paul Reed Smith - Tremonti SE.
www.aage.com . Har selv en PRS - Santana og til prisen er det totalt den
fedeste guitar jeg har prøvet. Har ikke prøvet Tremonti'en, men hvis den
minder om det, så for man i hvert - efter min mening - væsentligt mere for
pengene end med de forskellige discount Fender'e, Epiphone og lign.

Eller en Blade Durango Standard måske.... også www.aage.com

--
Mvh.:
Mads Breddam
breddam@esenet.dk

"Å brødre, så knus dog, knus dog alle gamle tavler" Nietzsche.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 18:46

Fenders Mexico modeller er faktisk rigtig gode, men sørg for at få dem
ordentlig justeret i butikken, da det kniber lidt fra fabrikken. Jeg kan
også anbefale Fenders 70' reissue (ca. 7.500,- også Mexico) som jeg selv har
stående, og er meget glad for.

Ellers er Blades modeller også rigtig gode (som det også bliver nævt), hvis
det skal være Strat typer - alternativ kan du også få en brugt USA Fender
strat til ca. 6000,- , men så har du selvfølgelig ikke garanti.

mvh mb

Kommentar
Fra : S.Riis

Dato : 28-12-02 19:46

Jeg har kigget mig lidt omkring på http://www.aage.dk og fundet følgende som jeg finder interessante:

Epiphone Les Paul Standard: 5.495,-
http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=7967

Fender Mexico, Standart Stratocaster: 4.995,-
http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=5933

Er det helt i skoven hvis jeg køber en af de ovennævnte?? Eller burde jeg vælge en anden?
Det maksimale jeg vil give for en el-guitar er 5.500,-

Jeg har ikke taget højde for evt. tilbudspriser! Rent udseende-mæssigt er jeg mest begejstret for Epiphone's Les Paul Standart. Men det er jo i sidste ende lyden der afgører valget!

Nogle kommentarer?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-02 17:30

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i
news:3e0db7f0$0$71687$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

>
> Brian M-I <bmi@NOSPAMtdcadsl.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3e0db648$0$218$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Jeg vil helt klart sige en fender af en slags. Hvis bare du prøver
>> dig
> frem,
>> kan du sagtens finde en Fender mexico der er rigtig fed, og så koster
>> de
> kun
>> omkring 4400 fra helt ny. Så er der også råd til at skifte pick
>> up'erne ud
> i
>> dit budget. Så får du i hvert fald en fed spade. Som er rigtig god
>> all round.
>> Men det kommer selvfølgelig lidt an på hvad du spiller.
>>
>

endelig et godt indlæg fra Åge

Michael

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-02 18:01

Michael Petersen <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns92F3B2109C38Fmcpdkemaildk@62.243.74.162...

> endelig et godt indlæg fra Åge
>
> Michael
__________

Der er slet ikke noget indlæg fra mig. Ved ikke hvad der er kokset galt.

Hilsen Åge

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-12-02 02:28

En brugt strat. USA-standard. Ikke noget japser eller gringo crap! Prøv at
undgå tidlige 90'er strats.

/torsten/

S.Riis <S.Riis.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mtiP9.15491$Hl6.1806841@news010.worldonline.dk...
> Jeg står for 1. gang og skal købe ny el-guitar. Jeg er derfor totalt på
> bar bund over hvad man skal vælge.
>
> Nogle der kan komme med gode råde til hvilken el-guitar jeg skal vælge?
>
> Mit budget ligger på en 5000 til 6000 kr.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : bebob

Dato : 30-12-02 03:33

Jeg er helt enig med Torsten!!!!

Bebob

Kommentar
Fra : felix_nielsen

Dato : 30-12-02 03:48

Angående pick-up´erne så kunne du jo fx. vælge nogle EMC de lyder godt, og er til at over komme prismægsigt.

Kommentar
Fra : lazy1234

Dato : 27-01-03 23:36

usa eller japser ---- usa eller japser
Altid det samme spørgsmål, og altid de samme svar.
"i de gamle dage" var usa modellerne bedst, men køber du nyere guitar (efter 1995) så er det sku' lige meget. De er så godt som lige gode (især for en nybegynder) og så er japserne jo billigst.

Hilsen Musik'gal

Kommentar
Fra : mikogjim

Dato : 03-03-03 10:31

Hej Søren.
Vi ses i skovlunde lige pluseligt. Hils Terp.
hilsen michael

Kommentar
Fra : hoense

Dato : 14-03-03 13:57

jeg ville sige enten en Les paul standart som du selv siger....

Eller hvis du mere spiller power-cords så er en Tom Delonge delux strat RIGTIG god, da den er lavet specielt at Tom Delonge(guitaristen fra Blink 182) til netop hans behov, den er enkelt men fed lyd!!! den koster cirka 6000,- og kan fås hos blandt andet www.ke-musik.dk der ligger i Esbjerg!

Håber det kan hjælpe dig!

Accepteret svar
Fra : Wraae

Modtaget 20 point
Dato : 30-03-03 21:23

Det du skal være klar over er at Fender modellerne for oftest (med mindre det er en "fat" model) er udstryret med singlecoil pickup'er der giver en mere "hård" lyd med mere diskant, mens Gibson/Epiphone er udstyret med humbucker pickup'er der giver en mere "tyk", blød lyd.
Jeg har selv været så heldig at få en DeArmond M-77 (Gibson Les Paul kopi), på tilbud for små to år siden, sat ned fra ca. 8000,- til ca. 4000,-. Det er min første elguitar og jeg er evigt lykkelig fordi jeg valgt netop den. Super forarbejdning, super udseende + GENIAL lyd til pengene. Men desværre er produktionen af DeArmond ophørt. Jeg kan varmt andbefale at du venter til der kommer et super tilbud på en guitar som passer til dine behøv og derudover kan jeg også anbefale at du turnerer Århus' eller Københavns musikbutikker rundt og prøver til du segner. Stort set alle musikbutikker som jeg har besøgt har været yderst venlige - men jeg kan dog specielt anbefale Rock City i Århus (www.rockcity.dk). Deres hjemmeside er ikke særlig god, forretningen ikke særlig stor, men betjeningen er genial. Hvis du er meget opsat på stort udvalg er Musikhuset Aage Jensen dog ikke til at komme udenom. God fornøjelse med shoppingen!
- And may the force be with you!

Godkendelse af svar
Fra : S.Riis

Dato : 30-03-03 21:29

Tak for svaret Wraae.