/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ram
Fra : ThomasEp
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 16-09-06 18:44

Hej, jeg købte 1 gb ram til min bærbar og jeg har sat dem i. Der var 2 x 256 mb ram i før. Jeg har ladet den ene af de 256 mb ram blive i.. Så er spørgsmålet om de kan finde ud af at arbejde sammen?? Der står at når jeg højre klikker på denne computer og derefter egenskaber at der er 1280 mb ram, men Mhz på rammene er forskellige hver gang jeg lukker egenskaber og prøver at se egenskaber igen.. håber i kan forstå mit sludder!

Jeg installerede 2 spil her igår, og de gad ikke at afspilles, hvorfor ved jeg ikke! men jeg sad lidt og tænkte på om mine ram modarbejdede hinanden!! hvem ved??

//Thomas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-06 18:54

Det er absolut IKKE nogen god løsning at køre med forskellige størrelser ram.

Det kan kun give problemer - I værste fald har du kun 256 til rådighed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-06 18:56

Det er typisk for firmaerne at fylde alle ram-slottene med små ram fremfor at sætte en stor så man har en ledig slot.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 16-09-06 19:04

Det vil sige at jeg skal tage de 256 mb ram ud??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-06 19:47

Yes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-06 19:48

Men så har du jo også plads til 1 Gb mere

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-09-06 09:57

Reglen er kæden er ikke stærkere end edet svageste led

Dvs sige at dine nye 1 GB ram nu kører samme lave hastighed som dine "gamle" 256 MB.
Så ud med dem og måske hvis økonomien tillader så 1 GB mere i magen til dem du lige har købt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-09-06 09:58

der var vist lige lidt for mange e-er

Kæden er ikke stærkere end det svageste led

Kommentar
Fra : gertajensen

Dato : 21-09-06 19:43

Jamen jeg har prøvet med at installere nogle nye spil, det ene virker fint og det andet ikk.. Det er noget underligt noget, jeg har ikke taget de ram ud endnu! Men gør det ved lejlighed..