/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
ryster
Fra : tom34
Vist : 638 gange
200 point
Dato : 15-09-06 21:16

hej er der nogle som kender det med at begynde og ryste når de skyder riffel. jeg er meget gald for at skyde riffel men er ved at være træt af at begynde at ryste når jeg skyder frit stådene uden skydeståk. er der noget man kan gøre ved det evt. en anden træning mvh

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 15-09-06 21:37

Hvis du er for længe om at trykke af, er det meget normalt man begynder at ryste. Men det kan os' være noget nervøst hvis du er bange for at komme til at ryste er det næsten sikkert at du begynder. Men ellers er det vel bukkefeber du lider af.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-09-06 00:34

Tag en dyb indånding, og pust langsomt halvt ud - hold vejret, tag sigte og skyd......

Jeg er ikke selv jæger - men det virker når jeg "skyder" med mit kamera for at undgår rystelser, når der skal fotograferes uden blitz i tusmørket......

Så det er blot ment som et tip du kan afprøve

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-09-06 03:27

berpox,som ikke selv er jæger har fuldstændig ret.Tom34 tal med træneren,på den skydebane,som du benytter - for der er kun træning,der kan løse det problem.
Bukkefeber er noget helt anden,som selv garvede jægere/riffelskytter kan få,men de fleste oplever det først efter at de har af givet skud til bukken,hjorten eller andet vildt.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 16-09-06 10:08

Der er du altså helt galt på den bb1, bukkefeber er rysten på hånden INDEN skudafgivning, og årsag til mange forbiere.
Jeg har selv li't af det et par gange.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-09-06 01:06

Mokof misforstå nu ikke hvad jeg skriver. Prøv at gå ind på min hjemmeside www.bb-jagt.dk så vil du forstå,at det ikke blot er noget jeg skriver ud af den blå luft.
Langt de fleste får faktisk først bukkefeber efter at skudet er af givet. Hvis man får det inden skal skuddet nemlig ALDRIG afgives.